Sony har stoppat Sackboy i säcken

Robot
Sony har stoppat Sackboy i säcken
Releasehästryttare

Det är astrobot som gäller nu!

Det gäller att hänga med!

Medlem

They sacked our boy!

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 100 x 2
VR: Meta Quest 3 + VR Air Bridge

Medlem

Vad tråkigt, det behövs mer plattformsspel. Dåligt Sony.

It's not a lake, it's an ocean

Trist. Sackboy var inget Astro Bot, men ändå roligt och välgjort.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Medlem

Aldrig fattat grejen med att Sony hela tiden byter front-maskot... En grej som Nintendo gör rätt med sitt varumärke.

Astro Bot < Sackboy.

Adam Alsings (RIP) svenska tal på första Little Big Planet var så himla mysigt!

Medlem

Rimligt ändå. Bland maskotarna finns väl bara Mario och Astrobot som var mer charmlösa än Sackboy.

Man kan säcka ihop för mindre..

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Starscream:

Aldrig fattat grejen med att Sony hela tiden byter front-maskot... En grej som Nintendo gör rätt med sitt varumärke.

Astro Bot < Sackboy.

Jag tror Sony vill hitta sin Mario(såklart)och de går resurserna till Astrobot just nu. Det har sålt lite sisådär med tanke på installationsbasen för ps5, hoppas Sony presenterar nya högre siffror nästa kvartalsrapport.

Medlem

Sackboy a big adventure är löjligt välgjort. Kör det med grabbarna ibland, himla skojj, och snyggt är det också.

Medlem

LittleBigPlanet-spelen var roliga för att man gjorde egna banor och satte ihop mackapärer långt innan TOTK men själva plattformandet var en sölig historia och klart, klart underlägsen Astro Bot på alla plan.

Medlem

Sackboy has been sacked

Medlem

Jag som gick och trodde att Sonys stora maskot var Knack 😭

Medlem

Fastnade aldrig för Little Big Planet men Sackboy var ju hur kul som helst. Aldrig sjungit med så mycket i en Brittan-låt ^^.

Medlem

Sackboy var ändå ett stabilt spel.

Medlem

En söt och rolig maskot, synd att de inte kunde samsas bara. Men de vill väl vara föränderliga och inte så statiska i sin estetiska representation.

Medlem

Astrobot blir nog utbytt framöver när Sony ledsnat.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Medlem

Känns väldigt märkligt att byta Sackboy mot ondingen i Until Dawn som är väldigt generisk och från ett spel som var stort för 10 år sedan. Inte så att filmen gjort spelet större direkt då filmen bombade.

Medlem

Inte spelar något little big planet men sackboy a big adventure spelade jag och dottern väldigt mycket. Väldigt bra spel att spela med ens barn, stor variation på svårighetsgraden på olika banor. Verkligen ett klockrent spel, hade väldigt gärna sett en uppföljare.

Medlem

Hoppas Sony gör en Pilot Wings version av Astro Bot istället, lovar det blir en super succé. Sackboy var ingen höjdare tyvärr

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Avstängd

Hört rykten om att det hela var ett misstag. Någon hade tydligen råkat tända eld på honom. Bara ögonen och dragkedjan finns kvar.

Medlem

Tyckte sb spelet var lite väl upprepande av samma sak hela tiden försökte köra det med brorsdottern men båda tröttnade kanske halvvägs. Lbp har jag inte testat så mycket de kanske har mer variation.

Medlem
Skrivet av Starscream:

Importerade det spelet från Hongkong för jag orkade inte vänta på släppet i Sverige.
Döm av min förvåning när Adams röst även var med på den versionen.
Som du säger, mysigt. 🙂

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av TM46:

Inte spelar något little big planet men sackboy a big adventure spelade jag och dottern väldigt mycket. Väldigt bra spel att spela med ens barn, stor variation på svårighetsgraden på olika banor. Verkligen ett klockrent spel, hade väldigt gärna sett en uppföljare.

Sackboy: A big Adventure hade jag och sambon sjukt roligt med! Galet bra musik också i spelet, licensierade låtar som implementerades på bra sätt. Vi hade galet roligt med alla kostymer man kunde hitta/låsa upp. Jag spelade mycket som en Sackboy-Elvis. Man kan ju låsa sackboy på plats och styra enbart armarna. Jag gjorde det stup i kvarten med Elvis-kläderna (han håller i en mikrofon också) samtidigt som jag gjorde Elvis-ljud IRL 😂 Sambon tyckte det var roligt första 50 gångerna (och jag fortsatte tycka det de resterande 200 gångerna).

Vi älskade spelet båda två. Det kanske inte är något It Takes Two/Split Fiction eller Astro Bot (som dock är single player), men det är riktigt bra! Speciellt om man spelar med minst en person till.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag tror Sony vill hitta sin Mario(såklart)och de går resurserna till Astrobot just nu. Det har sålt lite sisådär med tanke på installationsbasen för ps5, hoppas Sony presenterar nya högre siffror nästa kvartalsrapport.

Ja, precis!

Sony har ju misslyckats totalt med att behålla kontinuiteten dock.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Känns väldigt märkligt att byta Sackboy mot ondingen i Until Dawn som är väldigt generisk och från ett spel som var stort för 10 år sedan. Inte så att filmen gjort spelet större direkt då filmen bombade.

Filmen bombade inte, den har tjänat in sina pengar vid det här laget då budgeten var låg och marknadsföringen var relativt billig. Sen att varken spelet eller filmen är något att ha är något helt annat. Knappast ett IP som Sony bör satsa på framåt då det inte finns så mycket mer att ta av, det var tunn premiss redan från början.

Skribent

Det är ju svårt det här med maskotar och det blir ju nästan forcerat om man försöker "göra" en maskot? Mario blev ju som mer naturligt vad han blev för Nintendo. Sega hade väl Alex Kid som maskot men sen tog Sonic över då han visade sig falla in mer naturligt.

Säckpojken är charming men han hade väl kanske aldrig vad man säger "it"?

signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Han lever tydligen! Många som sett honom festa hårt i helgen tillsammans med Clippy från Microsoft Word. Snackas om att han snarare blivit canceled och att det ligger någon form av missbruksproblematik i grunden. Som sagt endast rykten.

Medlem

Little Big Planet var en stor upplevelse när det kom, musiken, den otroliga editorn och att hela familjen spelade tillsammans. Byggde banor som barnen sen fick spela. Vi fixade Platinum tillsammans.

Folk var otroligt kreativa med sina skapelser och det var en stor sorg när allt släcktes ner.

R.I.P Sackboy!

12
Skriv svar