En "ny era" för Total War avslöjas i år
det som vore tufft är Warhammer 40k. Det skulle kräva en hel del nya lösningar, men jag tror det kunde funka som Total War. Vad tror ni? Nackdelar, fördelar?
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
det som vore tufft är Warhammer 40k. Det skulle kräva en hel del nya lösningar, men jag tror det kunde funka som Total War. Vad tror ni? Nackdelar, fördelar?
De behöver förnya serien, ta lite nya grepp. Kanske ett spel där även strategidelen är realtid med paus. Lite som Paradox storstrategiska spel.
Ge mig Total War: 30 Years War!
Ja! Det hade varit en perfekt era för ett Total War. Sent 1500-tal/tidigt 1600-tal generellt hade varit väldigt intressant (går ju att ha med amerika osv. också som i Empire). Det är också en tid som aldrig riktigt varit med i Total War ordentligt. Medieval 2 slutade precis innan och Empire började precis efter.
Hoppas på empire 2 eller medieval 3
Ja, det är väl den ultimata drömmen, framförallt Medieval 3 för min del, Medieval: Total War var det spelet som verkligen fick in mig i Total War-världen, och Medieval 2 är nog det jag har spelat mest av alla. Alltid varit väldigt svag för medeltid.
Ett ordentligt Empire 2 hade inte varit helt fel heller, krut och linjeinfanteri är alltid en hit.
Jag tror de kommer utannonsera ett 40k eller 30k (Horus Heresy) spel. Känns nästan självklart med tanke på framgången med Warhammer Total War spelen. Ett "Total War 40k" kan bli deras största och mest framgångsrika spel någonsin, och förmodligen ett av de största spelsläpp vi ser i nutid, om det görs och marknadsförs rätt.
Förutom önsketänkande från olika håll i många år så vill jag minnas mig hört även seriösare rykten senaste året. Eftersom det isf blir mer fokus på avståndsvapen och artilleri så måste de såklart anpassa spelet därefter men det är definitivt inte omöjligt, känns som det inte ens vore svårt. Total War spelen innehåller redan en hel del avståndsstrid och dessutom är ju närstrid en ständigt närvarande del av 40k/30k.
Även om jag skulle föredra Horus Heresy då jag gillar den settingen mer så lär det mest troligt bli 40k för att öppna upp alla olika fraktioner och armeer.
Det är inte heller omöjligt att Warhammer: The Old World får ett eget Total War. Personligen tycker jag det skulle kännas något överflödigt men det finns säkert en marknad för mer Warhammer Total War och TOW skulle både hjälpa GW skapa hajp och CA får något friare tyglar att skapa nytt.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Pharaoh var väl ett mindre och mer fokuserat spel. Total War: Three Kingdoms är väl det senaste storstrategiska icke-Warhammer? Det har bra kritik, har 82% på Steam med 60k åsikter. Enda som jag sett negativt om det är att CA övergav det för snabbt enligt de som spelade det.
Total War: Troy, som för övrigt är svinbra.
De behöver gå tillbaka till historiska spel, men de kan ju så klart också höra 40k och Star Wars. Men skalan på krigen behöver ju anpassas isf då man behöver erövra hela planeter. Lite svårt att se hur det skulle bli bra, men jag blir gärna överraskad.
Det jag helst vill se är medieval 3 och 30 åriga kriget, eller ett Empire 2 där 30 åriga kriget kan vara en egen separst kampanj precis som de har olika på Warhammer. Oavsett så finns det ju mycket att lägga till i efterhand i spelen om de lyckas görs grundspelet bra.
Total War har typ inte varit bra sedan Shogun totalwar 2 och efter dess Med Rome 2 så var det lite sisådär.
Empire totalwar 2 skulle vara trevligt dock.
Empire 2 och Medieval 3 är dom två mest efterfrågade titlarna på Steamforumet. Nästan ingen vill ha mer Warhammer.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Man blir alltid glad när man glömt att en serie existerar som man gillar. WH3 var inte för mig och inte heller Kingdoms. Hoppas på något nytt och inte bara ett FIFA med nytt omslag.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Inget mer Warhammer hoppas jag. De har gjort typ 20 spel med detta redan. Gå tillbaka till Japan, medeltiden, hell varför inte Rome 3? Och ny motor behövs.
Det finns väl bara tre Warhammer?
De behöver gå tillbaka till historiska spel, men de kan ju så klart också höra 40k och Star Wars. Men skalan på krigen behöver ju anpassas isf då man behöver erövra hela planeter. Lite svårt att se hur det skulle bli bra, men jag blir gärna överraskad.
Det jag helst vill se är medieval 3 och 30 åriga kriget, eller ett Empire 2 där 30 åriga kriget kan vara en egen separst kampanj precis som de har olika på Warhammer. Oavsett så finns det ju mycket att lägga till i efterhand i spelen om de lyckas görs grundspelet bra.
Spelet behöver ju inte anpassas på det sättet, även om krig i 40k handlade om hela planeter och solsystem så består de ju av många individuella strider. Som de flesta spel så behövs någon sorts abstraktion av det hela, varesig spelen är historia eller fiktion.
Medieval 3 vore underbart, helst skulle jag vilja zooma in på specifikt Rosornas Krig, ett helt Total War baserat på den konflikten hade varit mitt drömspel. Men då blir det nog för specifikt för de flesta, om det iaf håller sig omkring den tidsåldern så får jag nöja mig
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Medieval 3 vore underbart, helst skulle jag vilja zooma in på specifikt Rosornas Krig, ett helt Total War baserat på den konflikten hade varit mitt drömspel. Men då blir det nog för specifikt för de flesta, om det iaf håller sig omkring den tidsåldern så får jag nöja mig
Om inte annat hade det varit en rätt passande konflikt om de vill göra ett av sina mindre Total War-spel (som Thrones of Britannia, Pharao osv.), men bara om de inte också ska göra Medieval 3 såklart. Vågar inte hoppas för mycket dock, men hade blivit glad för vilken medeltid som helst.
Empire 2 och Medieval 3 är dom två mest efterfrågade titlarna på Steamforumet. Nästan ingen vill ha mer Warhammer.
De kommer säkert göra ett av dem snart. Men jag själv har tröttnat en del på spelformen, och skulle vilja se dem utveckla det och inte bara göra om samma spel igen.
Inget mer Warhammer hoppas jag. De har gjort typ 20 spel med detta redan. Gå tillbaka till Japan, medeltiden, hell varför inte Rome 3? Och ny motor behövs.
Japp, det ska vara en historisk titel i någon intressant epok som ovan nämnda.
Håller med att de måste komma med något annat i vad som driver spelen, lite mer utveckling än stagnation tack.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Ja! Det hade varit en perfekt era för ett Total War. Sent 1500-tal/tidigt 1600-tal generellt hade varit väldigt intressant (går ju att ha med amerika osv. också som i Empire). Det är också en tid som aldrig riktigt varit med i Total War ordentligt. Medieval 2 slutade precis innan och Empire började precis efter.
Ja, det är väl den ultimata drömmen, framförallt Medieval 3 för min del, Medieval: Total War var det spelet som verkligen fick in mig i Total War-världen, och Medieval 2 är nog det jag har spelat mest av alla. Alltid varit väldigt svag för medeltid.
Ett ordentligt Empire 2 hade inte varit helt fel heller, krut och linjeinfanteri är alltid en hit.
Ärligt talat hade jag velat se ett Total war som utspelar sig från slutet av Napoleonkriget till runt när Tyskland enades och några år senare, kanske mellan 1820-1880 typ.
Det är modernt nog för att saker som järnväg och ny teknologi blir en viktig del av spelet samtidigt som vi ändå pratar om liknande infanteritaktiker som i Empire och Napoleon.
Huvudspelet skulle fokusera på Europa, enandet av Tyskland, Rysslands erövring av caucasus och konstanta krig mot Ottomanska imperiet. Krimkriget mm. Sen Amerikanska inbördeskriget hade varit perfekt som DLC.
Älskar 40k som det ryktas om, men är tveksam till om det skulle passa TW-formeln i dess nuvarande tappning, i o m att det inte lägger någon tyngd vid infanteriformationer, utan är mer fokuserat på mindre squads med tungt understöd av pansarvagnar och artilleri. Hjälteaspekten är jag inte lika orolig för, då de visat att den fungerar i Total Warhammer-spelen bl a. Kanske är skadad av Dawn of War-spelen, men realtidsstrategi i den ådran känns rimligare för 40k.
Jag blir dock mer än gärna motbevisad av CA.
Om det tvunget ska vara mer fantasy skulle jag gärna se ett TW som utspelar sig i ASoIaF-världen eller Midgård. LotR-modden för Medieval 2 ska ju vara riktigt, riktigt bra. Ej spelat själv dock.
Ett sista Total Warhammer som avhandlar End Times kunde iofs vara skoj, men mardrömsspelet vore Total War: Age of Sigmar.
Det är ju onekligen dags för något historiskt, så bortsett från de uppenbara drömspelen Medieval 3 och Empire 3 vore det fantastiskt att få ett som utspelar sig under 30-åriga kriget eller tidig medeltid med fokus på Byzantinska riket, Sasanidiska riket och de tidiga kalifaten (600-tal till 900-tal).
Ärligt talat hade jag velat se ett Total war som utspelar sig från slutet av Napoleonkriget till runt när Tyskland enades och några år senare, kanske mellan 1820-1880 typ.
Det är modernt nog för att saker som järnväg och ny teknologi blir en viktig del av spelet samtidigt som vi ändå pratar om liknande infanteritaktiker som i Empire och Napoleon.
Huvudspelet skulle fokusera på Europa, enandet av Tyskland, Rysslands erövring av caucasus och konstanta krig mot Ottomanska imperiet. Krimkriget mm. Sen Amerikanska inbördeskriget hade varit perfekt som DLC.
Det hade också varit trevligt! Den eran var väldigt kul i Fall of the Samurai, med järnvägar osv.
Jag hoppas starkt på en ny Total War spelmotor som kommer klara av större, mäktigare och djupare strider.
Nuvarande motor skulle nog inte klara av varken star wars eller warhammer 40K på ett värdigt sätt imho
Sen kanske Total War Nutid kan bli av intresse då också, men utgång första världskriger över andra värdskriget osv osv
Får intrycket det kommer försöka något helt nytt och har väl ryktas om både Första Världskriget och/eller Star Wars tidigare? Kan inte säga jag är helt såld på något av det men aja.
Annars så håller jag med tidigare kommentarer om att 1500-1600 hade varit perfekt. Tyckte M2TW was fantastiskt men i regel så var alla gunpowder-enheter antingen för sena i spelet för att kunna påverka på något rimligt sätt, eller helt enkelt inte värt något i jämförelse med andra ranged enheter.
I Empire var det ju snarare motsatsen och tycker det varit perfekt med ett spel där man verkligen fångade övergången. Sen lite karoliner-mys i endgamet så blir det perfekt.
Ingen som sagt Total War: Middle Earth än?!
Precis, ser hellre ett Middle Earth än Star Wars. Tycker det är något roligare med primitiva enheter än en massa pang pang.
Jag föredrar de lite mer storslagna spelen, som Warhammer – där det verkligen finns ett djup med mängder av genomtänkta enheter och fraktioner. Att spela något där man bara har typ 12 enheter, varav hälften känns helt ointressanta, är bara tråkigt i längden.
Star Wars eller Middle Earth har helt klart en episk känsla, men som Fabler också nämnde så gillar jag hellre mer primitiva krig än laserkanoner och rymdskepp – även om just Star Wars ändå har en viss dragningskraft.
Sen har jag en riktig svaghet för "Rome"-spelen. Det är något med just den eran som tilltalar mig starkt. Jag skulle älska att se ett nytt Rome-spel med den nya grafikmotorn, där man verkligen satsat på att skapa något storslaget på alla plan – både visuellt och spelmässigt.
Sen finns det ju massa andra världar som hade varit feta i Total War-formatet. Dune till exempel – ökenkrig, sandmaskar, huspolitik och kampen om spice. Eller Game of Thrones.
Jag föredrar de lite mer storslagna spelen, som Warhammer – där det verkligen finns ett djup med mängder av genomtänkta enheter och fraktioner. Att spela något där man bara har typ 12 enheter, varav hälften känns helt ointressanta, är bara tråkigt i längden.
Star Wars eller Middle Earth har helt klart en episk känsla, men som Fabler också nämnde så gillar jag hellre mer primitiva krig än laserkanoner och rymdskepp – även om just Star Wars ändå har en viss dragningskraft.
Sen har jag en riktig svaghet för "Rome"-spelen. Det är något med just den eran som tilltalar mig starkt. Jag skulle älska att se ett nytt Rome-spel med den nya grafikmotorn, där man verkligen satsat på att skapa något storslaget på alla plan – både visuellt och spelmässigt.
Sen finns det ju massa andra världar som hade varit feta i Total War-formatet. Dune till exempel – ökenkrig, sandmaskar, huspolitik och kampen om spice. Eller Game of Thrones.
40k är även populärare än Age of Sigmar. Där kan man snacka om mörka, gritty och blodiga strider. Men visst, om du inte gillar Sci Fi så är det ju synd. Jag skulle vilja se AD&D i Total War. Gillar man lore och historia och hundratals böcker i ämnet, så är det nog det närmsta jag kan komma. Hursomhelst, vi får väl se. Bra saker kommer.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Det är definitivt dags för Empire 2 nu....
01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010