Zelda-filmen har hittat sin Link och prinsessa

Robot
Zelda-filmen har hittat sin Link och prinsessa
Skärmdumpsmästare

Kan ju bli en helt fantastiskt film med tanken hur Super Mario-filmen blev. Får se om det känns märkligt med live-actionfylld.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Oväntat att de valde så unga skådespelare... toon link-aktiga. Typ. Men kan ju bli bra ändå såklart.

Medlem

Drömmen om Dwayne Johnson och Vin Diesel krossad.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hade nog personligen föredragit Terry Crews istället för Dwayne men ja det är ju förj*vligt!

Medlem

Synd de inte gjorde filmen animerad....

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Oväntat att de valde så unga skådespelare... toon link-aktiga. Typ. Men kan ju bli bra ändå såklart.

link är ung i alla spelen
typ mellan 10-18 år gammal

Live-action känns ju spontant mycket svårare att lyckas med än ett animerat dito... Men man får väl vara optimistisk!

Skrivet av Karmak:

Ja, i Ocarina of Time är han väl 10 som barn och färdas 7 år in i tiden för att... fortfarande vara ett barn...

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hmm, ja, tycker han känns äldre i vissa spel (Twilight Princess t.ex.) och yngre i andra (Wind Waker) och hade förväntat mig en skådespelare mer i stil med Tom Holland och Hunter Schafer tbh men men. Kommer såklart se denna på bio no matter what.

Redaktör
Ponny
Skrivet av LancelotSwe:

Kan ju bli en helt fantastiskt film med tanken hur Super Mario-filmen blev. Får se om det känns märkligt med live-actionfylld.

Delar optimismen!

Känns helt rätt med unga förmågor. Link är ju ofta pojke, ibland "manboy", men aldrig riktigt vuxen.

signatur

En Bamseponny av folket

Riktigt roliga val! Och skönt med brittisk casting (snarare än amerikaner). Ska bli intressant att se hur de löser castingen av Hyrules lite mer speciella folkslag. Ska Gorons vara CGI eller gummikostym?

Castar de ett helt bodybuilding-vm till Gerudos?

Vad gör griseknoen idag och är hen sugen på att spela Ganon?

Otroligt taggad på det här projektet?

Medlem

Link-skådisen måste ha ett enkelt jobb, stöna och skrika hayaa i falsett så är rollen klar

Geeks Gaming
Skrivet av kebbe:

Ja, undrar vem jack black ska spela

Medlem

Benjamin Evan Ainsworth växte upp i Lund.

Releasehästryttare
Skrivet av NordhNet:

Försökte generera en bild med jacks blacks ansikte på master sword men gemeni vägrar!

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Link-skådisen måste ha ett enkelt jobb, stöna och skrika hayaa i falsett så är rollen klar

Icke att förglömma.

Skrivet av NordhNet:

Perfekt som Ganondorf, ju! Eftersom det här är live-action tänker jag mig Ganondorf i den här versionen som lite rund om magen, permanent salongsberusad fyrbarnspappa med gråa hårstrån och en jävla massa child support att betala av. Det skulle ju kunna vara bakgrundshistorien till varför han är så maktgalen och behöver cash och rikedomar.

Medlem

Kevin Bacon som Ganon! Ni läste det här först.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Delar optimismen!

Känns helt rätt med unga förmågor. Link är ju ofta pojke, ibland "manboy", men aldrig riktigt vuxen.

Ungefär som jag då. Räknar med att bli vuxen runt 50.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Majoren:

Varför ens bli det någon gång, tänker jag!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Devan:

Försökte generera en bild med jacks blacks ansikte på master sword men gemeni vägrar!

Det gick bra med Grok!

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det gick bra med Grok!

<Uppladdad bildlänk>

Det är för att Grok gärna sätter folks huvuden på pålar. Animerade versionen är bara början..

Medlem

Det här blir nog bra. Skönt att något kan mätta suget som uppstod när Legend of Neil tog slut.

Medlem

Har inte sett något som de varit med i hittills, men strategin är iaf bra: Unga brittiska skådisar i ungefär rätt ålder, som inte redan är stora superkändisar.

Vi får se hur resultatet blir när filmen släpps, men castingvalet gör mig åtminstone lite mer optimistisk.

Skrivet av Gertzy:

Hmm, ja, tycker han känns äldre i vissa spel (Twilight Princess t.ex.) och yngre i andra (Wind Waker) och hade förväntat mig en skådespelare mer i stil med Tom Holland och Hunter Schafer tbh men men. Kommer såklart se denna på bio no matter what.

Links ålder varierar mellan olika spel (och Nintendo har gett delvis motstridiga uppgifter ibland), men det brukar anges som runt 9-10 för de yngre versionerna och 16-17 för de äldre versionerna. Wind waker-Link har angetts vara 12 vid nåt tillfälle.

Tom Holland är 29 år nu, det är lite väl sent för honom att spela tonåring igen...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jo jag trodde också att jag skulle börja känna mig vuxen när jag passerade 50 men nä, det är kört.

Medlem

Bo, min första tanke var space hamster.

Medlem
Skrivet av Daed:

Har inte sett något som de varit med i hittills, men strategin är iaf bra: Unga brittiska skådisar i ungefär rätt ålder, som inte redan är stora superkändisar.

Vi får se hur resultatet blir när filmen släpps, men castingvalet gör mig åtminstone lite mer optimistisk.

Links ålder varierar mellan olika spel (och Nintendo har gett delvis motstridiga uppgifter ibland), men det brukar anges som runt 9-10 för de yngre versionerna och 16-17 för de äldre versionerna. Wind waker-Link har angetts vara 12 vid nåt tillfälle.

Tom Holland är 29 år nu, det är lite väl sent för honom att spela tonåring igen...

Ja, det handlar mer om en känsla jag har än vad du eller Nintendo säger. T.ex. i BoTW/ToTK känner jag mig mer vuxen och inte som en tonåring. Så för mig hade Tom passat hur bra som helst och hade inte tänkt på honom som att han ens skulle föreställa en tonåring. Men men. Det är ju knappast någonting Nintendo räknar in utan nu kör de på fullt logiska val och jag hoppas det slutar bra!

Medlem

Javier Bardem Som Ganon!

signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Vad gör griseknoen idag och är hen sugen på att spela Ganon?

Bert Karlsson?
xD

12
Skriv svar