Nintendo varnar: Använd inte Switch 2 i extrema temperaturer

Robot
Nintendo varnar: Använd inte Switch 2 i extrema temperaturer

Högsommar och vinter ligger utanför rekommendationen.

#nintendo, #switch-2

Releasehästryttare

Orka spela när det är över 25 ..

Medlem

Den blir faktisk väldigt varm, till och med kassetten är varm när jag tar ut den. Den har gott om utrymme på TV-bänken.

Medlem

Switch 1 har ju värmeskydd, blir det för varmt kommer en varningsruta upp om att den är för varm och den stängs av, det borde väl switch 2 också ha?

Ja det märkte jag på switch 1 när jag satt o spelade en gång och hade glömt att ta bort dammskydd-duken jag har över när jag inte spelar....jäklars då va det varmt

Medlem

Vilken skräp produkt. Varannan nyhet om konsolen är något negativt. Alltså vad har hänt med Nintendo

Medlem

Kan man på något sätt testa om den inbyggda fläkten i dockan fungerar? Min blir ganska varmt efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Vilken skräp produkt. Varannan nyhet om konsolen är något negativt. Alltså vad har hänt med Nintendo

Det här är väl ingenting negativt? Man använder ju typ ingen elektronik i över 35 grader, vad som helst blir ju varmt då så det är väl bara bra med en påminnelse. Samma sak när man börjar nära sig nolltemperatur, kan ju bli kondens då också.

Snarare positivt att de påminner om detta

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

35℃ låter som en ganska låg övre gräns.

Medlem

Låter fullt rimligt. Inget problem för mig iaf. Hur är det med motsvarande produkter som typ steamdeck?

Medlem

5 grader? Det är väl inte speciellt kallt. Eller är problemet eventuell kondens inuti maskinen om man spelar i kallare temperaturer?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vet ej vad du jämför med, men det är samma nivåer som tycks gälla för mobiltelefoner. Både apple och samsung verkar rekommendera 0-35C för sina enheter.
Och nej, det lär knappast slå ut flammor ur din switch2 om du råkar starta den vid 35 grader... men däremot ökar du ju risken för att den tvingas klocka ner sig och annat för att inte överhettas.
Värt att tänka på vid utomhusanvändning är ju också att 35 grader i skuggan, innebär ordentligt mycket högre temperaturer när du står i solen.

Medlem

Haha, undrar hur många som sitter och spelar Switch i 5 grader?
Skulle nog aldrig komma mig för att orka spela i 35+ grader heller

Skrivet av Sunstalker:

Den blir faktisk väldigt varm, till och med kassetten är varm när jag tar ut den. Den har gott om utrymme på TV-bänken.

Ja, de nya SD-korten Exåress blir också mycket varmare än de gamla, det är den snabba dataöverföringen.

Skrivet av Pholiage:

Ingenting, de informerar om vanliga standardiserade temperaturintervaller som gäller den mesta elektroniken av det slaget. Sony rekommenderar exakt samma temperaturintervaller för användning av PS5, 5-35 grader.

Medlem
Skrivet av kebbe:

När hade du tänkt spela över 35℃? I bastun?

Skribent

Som jag förstår det gäller temperaturintervallen för de flesta mobiler och annan bärbar elektronik. Så det känns väl rätt lämpligt att Nintendo varnar för detta när i nu har temperaturer som stiger upp till 35*C i delar av världen. De har ju faktiskt lanserat en bärbar konsol som folk kan spela på ute. Skulle du sätta en PS5:a eller en Xbox i +35 och sol så skulle de nog dö snabbare än du hinner säga Switch.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av smuts:

Det här är väl ingenting negativt? Man använder ju typ ingen elektronik i över 35 grader, vad som helst blir ju varmt då så det är väl bara bra med en påminnelse. Samma sak när man börjar nära sig nolltemperatur, kan ju bli kondens då också.

Saken är väl att en mobil som Samsung har också normal användar temperatur på 0 till 35 grader. Men det betyder ju inte att den börjar hänga sig. Dessutom är ju switchen en aktivt kyld produkt. Kan den inte fläkta ur 35 grader är ju nåt fel. Ambient temperatur påverkar så klart men kan en laptop landa på 90 grader under spel och funka fint så borde ju Switch kunna göra nåt liknande. Hela poängen är ju att man ska kunna ha den med sig. Så jag tolkar detta som en negativ nyhet.

Medlem

Så om man vill spela utomhus i skuggan och det är nästan 40 grader då är det no go alltså ? haha

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Saken är väl att en mobil som Samsung har också normal användar temperatur på 0 till 35 grader. Men det betyder ju inte att den börjar hänga sig. Dessutom är ju switchen en aktivt kyld produkt. Kan den inte fläkta ur 35 grader är ju nåt fel. Ambient temperatur påverkar så klart men kan en laptop landa på 90 grader under spel och funka fint så borde ju Switch kunna göra nåt liknande. Hela poängen är ju att man ska kunna ha den med sig. Så jag tolkar detta som en negativ nyhet.

När en iPhone överhettas så stängs den av. Vilket den gör lätt när det är 35 grader ute, först så dimmas skärmen ner och sen "dör" telefonen efter ett tag.

Att du sen jämför en laptop, som väger ungefär minst 1.5 KG mer än Switch har rätt så mycket mer kraft i deras fläktar (förutom MacBook Air ), som är minst 3 gånger så stor som en Switch (mer yta att sprida värmen och på så sätt blir den inte lika varm) visar hur lite koll du har!

Som många andra har skrivit, Sony rekommenderar ju densamma med sin STATIONÄRA KONSOL???!!! Som har gigantiska fläktar redan haha och inte ser vi dig bröla om att det är en skitprodukt!

Medlem
Skrivet av smuts:

Ja, en googlade t.ex. hur det ser ut för iPhone:
”iPhones are designed to operate optimally within an ambient temperature range of 0° to 35°C (32° to 95°F). Using an iPhone outside of this range, especially in very hot conditions, can negatively impact battery life and potentially lead to performance issues or even temporary shutdowns.”

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Min Lenovo P16 gen 2 som vägen nästan 3 kg och låter som en jet motor när man belastar den har exakt samma temperaturområde och ska inte laddas i där det är under 10 grader.

Kylförmågan är till väldigt stor del styrd av temperaturskillnaden mellan inkommande luft och CPUn.

På den gamla goda tiden när man höll på med överklockning så var det ju inte helt ovanligt att man fick köra på en separat sommarclock, och då snackar vi kanske att rumstemperaturen gick från 21-22 grader till 25-26.

1
Skriv svar