OpenFront - Världsherravälde direkt i webbläsaren

Medlem
OpenFront - Världsherravälde direkt i webbläsaren

https://openfront.io/

Det här blir ingen lång recension utan bara ett tips kring ett rolig webbläsarspel som jag hittade.
Spelet går ut på att erövra världen i ett PvP online spel. Man börjar med att välja var man ska börja och sedan försöker man erövra andra länder för att expandera och bli större. Spelet liknar "Risk" bordsspelet eller webbläsarspelet "Slither" där man äter upp andra för att bli större.

Spelet har ändå en del djup och det är väldigt beroendeframkallande. Huvuddelen handlar om din befolkningsmängd och hur stor armé du kan ha. Genom att bygga städer kan du utöka din befolkning, alternativt kan du försöka erövra din närmaste granne/allierad, för om du är riktigt fräck kan du bryta allians och attackera (du får en debuff dock). Fast akta dig, när du attackerar kanske någon attackerar dig från en annan flank. Då är det viktigt att vara allierad eller bygga utposter för att försvara dig längs den gränsen som försvagar motståndarnas avancemang. Eller varför inte bygga en missilbas och skicka en liten nukleär bomb, MIRV eller vätebomb? Bygg en SAM för att skydda dig mot andra länder som råkar trycka på fel knapp. Ibland har jag i rädsla skjutit mot en "oskyldig" nation som sköt en atombomb rakt över mitt territorium, fast den var inte menat åt mig. Nåja, det slutade med att han fick en vätebomb och sen blev jag attackerad i flanken.

För att ha råd att bygga genererar du pengar varje sekund och den kan öka baserat på om du handlar med andra länder via havet.
Om ni ser "Folkhemmet" får ni gärna samarbeta! Jag är en stabil allierad som gillar långa promenader på kvällen.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Det ser lite småanonymt ut.
Är det den moderna eran man spelar i eller är det som CIV och över flera?

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Det ser lite småanonymt ut.
Är det den moderna eran man spelar i eller är det som CIV och över flera?

Ojsan vet inte om min recension förtjänar en förstasida

Angående din fråga, det är i modern era och spelen tar slut på ungefär 15-30 minuter. Vore kul om de la till flera tidsåldrar.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

tar väl å testar då

signatur

//monster

1
Skriv svar