"Särskilt tillkännagivande" om Hollow Knight: Silksong på torsdag

Robot
"Särskilt tillkännagivande" om Hollow Knight: Silksong på torsdag
Releasehästryttare

Meen, ville se mer ikväll! :/

Medlem

Jag orkar inte med det här eggandet längre. Önskar att de bara säger "OK, det släpps kl 17.00 på alla platformar" och sen avslutar streamen

signatur

no remorse

Avstängd

Extremt taggad på detta! Men hur lång tid kan det ta att färdigställa det? Nåväl. Låt det gräddas. Bara det blir bra så får det ta den tid det tar.

signatur

SpaceX-fantast, och Tesla-nörd. Ni hittar mig i SpaceX-tråden.

*Jag skriver detta meddelande via Starlink*

Medlem

Hollow Knight var ett riktigt bra spel, men blev helt "drained" så orkade inte klara sista bossen.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

Har sett väldigt mycket snack om det här spelet. Kollade gameplay video och tyckte det såg ut som ett ganska generiskt plattform spel som det finns mängder av redan. Vad har jag missat?

Avstängd
Skrivet av Kyrre:

Har sett väldigt mycket snack om det här spelet. Kollade gameplay video och tyckte det såg ut som ett ganska generiskt plattform spel som det finns mängder av redan. Vad har jag missat?

Ett "soulslike" i metroidvania-stuk. Det är svårt och utmanande. Det är behållningen.

signatur

SpaceX-fantast, och Tesla-nörd. Ni hittar mig i SpaceX-tråden.

*Jag skriver detta meddelande via Starlink*

Releasehästryttare
Skrivet av Ferren:

Hollow Knight var ett riktigt bra spel, men blev helt "drained" så orkade inte klara sista bossen.

Första slutbossen eller den riktiga? Är ju rätt stor skillnad i svårighetsgrad där.

Medlem
Skrivet av Devan:

Första slutbossen eller den riktiga? Är ju rätt stor skillnad i svårighetsgrad där.

https://youtu.be/W-VLdOhkez4

Eeeeeehh.... blev jag ännu mer drained :).

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

De kommer öppna upp förhandsbokningen på torsdag. Spelet släpps 2039. Classic!

Medlem

Tänk om de säger "Game has been delayed until 2028"

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Kanske det bästa metroidvania som har gjorts. Sättet man kan låsa upp och utforska kartan är mästerligt, och combat är oerhört simpelt men har ändå ett enormt djup och är riktigt väl genomfört.

Medlem

"We are sad to announce the game has been delayed. Thank you for your time"

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Du har missat, enligt mig, ett av de mysigaste, djupaste och bästa indie-spelen som gjorts. Det utspelar sig i en otroligt atmosfärisk och mystisk värld som jag bara ville dyka djupare och djupare i. Jag blev helt tagen av hur stor och vacker världen var, striderna var hektiska och livsfarliga, men precisa, så det kändes aldrig orättvist, utan jag dog pga mina egna misstag och noob-skills.
Så jävla bra helt enkelt!

Medlem

"The game just hasn't come together and we've made the difficult decision to cancel, thank you for understanding."

Medlem

Silksong kommer i år

Medlem

Äsch, trodde det skulle bli under något under kvällen, aja.

Kan det äntligen vara dags?

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Förutom vad andra redan nämnt så har Hollow Knight djupaste och tightaste bossfighterna jag upplevt i något spel.

Skrivet av Devan:

https://youtu.be/W-VLdOhkez4

Den riktiga slutbossen är inte radiance från filmen. Den riktiga slutbossen är absolut radiance som man bara kan möta i pantheon 5 efter att man besegrat alla svåra versioner av de svåraste bossarna på rad utan att dö. Är ju rätt stor skillnad i svårighetsgrad där 😉

1
Skriv svar