Köpt ännu en PVM CRT för 2000kr Barco DCD 2840

Medlem
Köpt ännu en PVM CRT för 2000kr Barco DCD 2840

Igår var jag och hämtade en till monitor till samlingen, en Barco på 25 tum. Tillverkningsår verkar vara 1989 eller senare då manualen är från den tiden.

Jävlar vad fin bild och riktigt fina Scanlines. Det är den största PVM skärmen som jag äger. Inga inbäningar på skärmen, tyvärr finns ingen meny eller service meny, men kontrast, ljus, tint, färg och volym finns på baksidan.

Den är så praktisk att den har utfällbara handtag med.

Närbilden med Super Mario world är den som är mest rättvis med bilden.

Snart uppe i samma liga som Dave i Gaminggrannar? Skulle vara kul att få se ett gruppfoto på alla dina CRT?

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Snart uppe i samma liga som Dave i Gaminggrannar? Skulle vara kul att få se ett gruppfoto på alla dina CRT?

Hade jag haft lika mycket plats som honom hade jag haft alla uppe, och alla spelkonsoler.

Tyvärr har jag en tv uppe intryckt i en klädkammare. en på golvet framför, en uppe på en hylla, resten i garaget.
😢.

Jag har dock bilder på alla i telefonen jag tänkte lägga upp i ett annat inlägg.

Skrivet av Siegfried:

Hade jag haft lika mycket plats som honom hade jag haft alla uppe, och alla spelkonsoler.

Tyvärr har jag en tv uppe intryckt i en klädkammare. en på golvet framför, en uppe på en hylla, resten i garaget.
😢.

Jag har dock bilder på alla i telefonen jag tänkte lägga upp i ett annat inlägg.

Ja, han har en rätt nice källare för allt skoj. Själv har jag velat fram och tillbaka om jag ska göra om en del i sovrummet till en retrohörna med en crt och koppla in lite gamla konsoler. Har främst letat efter en B&O. Men vet inte om jag skulle spela i någon större utsträckning.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Ja, han har en rätt nice källare för allt skoj. Själv har jag velat fram och tillbaka om jag ska göra om en del i sovrummet till en retrohörna med en crt och koppla in lite gamla konsoler. Har främst letat efter en B&O. Men vet inte om jag skulle spela i någon större utsträckning.

Jag hade gärna gjort om en del av sovrummet med, men jag har en sambo som är minimalist 😅.

1
Skriv svar