Amiga 1200 remake

Medlem
Amiga 1200 remake

Det kanske har diskuterats redan men tydligen är Retro Games i farten igen och ska släppa en fullstor Amiga 1200 tillsammans med Settlers 2.
Och namnet? Japp A1200 och den släpps tidigt nästa år.

https://www.youtube.com/watch?v=5turQCNwIrk

https://www.tomshardware.com/video-games/retro-gaming/full-si...

Är det här något ni kan tänka er att lägga månadspengen på?

Troll – skulle jag?!

Såg det för några dagar sedan. Trevligt. Vettefan om jag skulle lägga pengar på en Amiga 1200 idag dock, bättre att vänta och se vad Commodore hittar på efter uppköpet nyligen

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Såg det för några dagar sedan. Trevligt. Vettefan om jag skulle lägga pengar på en Amiga 1200 idag dock, bättre att vänta och se vad Commodore hittar på efter uppköpet nyligen

En C64 ultimate går att beställa. De har även en pc byggd i ett c64-chassi. Jag tror inte det men jag hoppas att Commodore blir stora igen. En ny utmanare skulle kunna röra om lite i den här stagnerade grytan.

Medlem

Amiga 500 var min första kontakt med datamaskiner, tror inte jag skulle betala för nostalgin men nog vore det oerhört charmigt att få starta upp spelen som jag glömt men minns sekunden första ljudet hörs!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har köpt flera av deras tidigare grejer (C64 mini, C64 stor och A500 mini), och detta kan nog bli ett köp det med. Men det beror lite på vilka andra spel som ingår, det bästa dom kan göra är nog att inkludera Moonstone.

Medlem

Vet inte riktigt vilket tomrum en A1200 skulle fylla. Kan ju redan spela alla Amiga spelen på A500 mini. Lite suger det i nostalgitarmen dock med en fullstor Amiga. Dom borde skicka med en klassisk joystick också.

KoP
Medlem

Givet köp. 💸

KoP
Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Vet inte riktigt vilket tomrum en A1200 skulle fylla. Kan ju redan spela alla Amiga spelen på A500 mini. Lite suger det i nostalgitarmen dock med en fullstor Amiga. Dom borde skicka med en klassisk joystick också.

Enda fördelen med den kommer vara att den har ett fungerande tangentbord då A1200 blir fullsize. Dock inte ett problem på A500 minin med lite trixande, kör trådlös mus och tangentbord.

1
Skriv svar