Hollow Knight: Silksong-tråden

Skrivet av boneless:

Vill älska Silksong eftersom det är så estetiskt tilltalande och har så tight känsla. Bra spel men det är nog för svårt helt enkelt. Får sitta och surnöta på allt typ.

Är frustrerad typ 80% av tiden och jag är bara ett par timmar in. Skulle älska att få skruva ner utmaningen bara lite.

Spelar du på PC kan jag hjälpa dig med Mods. PMa mig så hjälper jag dig gärna. Självklart ska man inte känna att det är jobbigt att spela ett spel. Det ska vara kul och jag kände som dig att det finns ett bra spel under lite andra förutsättningar.

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Spelar du på PC kan jag hjälpa dig med Mods. PMa mig så hjälper jag dig gärna. Självklart ska man inte känna att det är jobbigt att spela ett spel. Det ska vara kul och jag kände som dig att det finns ett bra spel under lite andra förutsättningar.

Hade varit perfekt. Tyvärr kör jag på switch så det blir inga moddar för min del. Dock fint att du erbjuder att hjälpa till.

Releasehästryttare
Skrivet av JokerM6:

• Downed/stunned bosses should not do contact damage at all.

THIS!!!!!!!!

Händer ofta att en boss går ner men saker som den satt igång träffar en, detta hade jag ändrat också.

Skrivet av Majinbuu:

Vad spelar ni med för handkontroll, eller kör ni KB/M?

Jag kör med 360kontroll och blir bra trött i händerna efter visst nötande och efter vissa moves...

360 här med, min A knapp glappar ibland, men annars funkar den bra!

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Devan:

Varit på hen i över 3 timmar nu, börjar bli tjatigt.

Verkar vara många som har problem med den bossen. Jag kanske råkade klara den lite väl fort. Är ju en del plattformande varje gång fram till fighten också. Var någon ställe som var extra lurigt med flygfän i vägen också.
Går det köra ett annat område ett tag? Finns kanske lite fler gömda uppgraderingen som ligger och väntar? Ge inte upp på den bara... viktig tröskel att ta sig över

Skrivet av Majinbuu:

Vad spelar ni med för handkontroll, eller kör ni KB/M?

Jag kör med 360kontroll och blir bra trött i händerna efter visst nötande och efter vissa moves...

Kör en Hori Fighting commander octa på min PS5. Faceknapparna är låga och lätta som en SNES kontroll och har ett gött klickljud - älskar den. Sen är det låga snabba axelknappar.

Jag har svårt för XBOX kontrollerna överlag för dessa typer av spel eftersom faceknapparna till och med är trögare än PS knapparna.

Medlem

Köttarn - grymt att du köttade dig så snabbt till ending.
Sluta kommentera när dom hackar på dig så blir det nog tyst.
Inget fel på mods om man vill köra med det

Skrivet av Fezk:

Är fan lite skraj att progressa för mycket på huvudquestet, även fast jag tror det är väldigt mycket kvar. Vill inte låsa ut några NPCs / quests för tidigt heller, om det nu är möjligt.

Det är såklart typiskt Metroidvania att man behöver vissa skills för att nå vissa områden/ställen, men man kan ju även bara missat något. ;/ Men jag tycker mig ha utforskat ganska noga ändå, men inte fan lyckas jag komma dit jag vill i vissa områden. Så, antingen ny skill som behövs eller så har jag helt enkelt missat något.

Dörrar finns det också som jag inte vet hur man öppnar ännu.

Hemligheter och åter hemligheter finns det gott om iallafall.

Precis samma här. Nu börjar jag ha svårt att veta vart jag ska och vad jag ska göra i nästa skede. Ja oj vad mycket grymt content som finns. Klarat mig utan guide hittills men brukar ofta behöva guide någon gång i varje metroidvania så får se hur det går denna gång inget emot av att snurra runt och leta många timmar till

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Skrivet av Frezy_man:

Verkar vara många som har problem med den bossen. Jag kanske råkade klara den lite väl fort. Är ju en del plattformande varje gång fram till fighten också. Var någon ställe som var extra lurigt med flygfän i vägen också.
Går det köra ett annat område ett tag? Finns kanske lite fler gömda uppgraderingen som ligger och väntar? Ge inte upp på den bara... viktig tröskel att ta sig över

Det finns ett annat område jag skulle kunna gå tillbaks till (där "hundarna" är), men känner att jag vill ha ner denna bossen först så ger det åtminstonde en timma till senare ikväll eller i morgon

Medlem
Skrivet av Devan:

Det finns ett annat område jag skulle kunna gå tillbaks till (där "hundarna" är), men känner att jag vill ha ner denna bossen först så ger det åtminstonde en timma till senare ikväll eller i morgon

All eloge för att du inte ger dig! Låter som att du är nära!
Kommer inte ihåg den bossen exakt. Men tror dubbelslaget var användbart mot den i vissa lägen. Alltså springa fram mot bossen och göra en thrust i farten och sen ett slag till direkt efter.

"Hundarna" var så dryga att slåss mot med nålen-only. Höll på att få sammanbrott på dom haha.

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att komma vidare nu. Men ska snurra runt vidare imorn några timmar i alla fall och fundera innan jag ber köttarn om hjälp.

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Precis samma här. Nu börjar jag ha svårt att veta vart jag ska och vad jag ska göra i nästa skede. Ja oj vad mycket grymt content som finns. Klarat mig utan guide hittills men brukar ofta behöva guide någon gång i varje metroidvania så får se hur det går denna gång inget emot av att snurra runt och leta många timmar till

Nu har jag låst upp lite iallafall och kommit till områden jag undra hur fan man tar sig dit, fantastisk känsla! Bandesignen, alla sammankopplade områden, underbart! Vilket jävla spel!

Kör utan guide här också, fullt i blindo. När jag känner mig nöjd lär jag spana in lite, man kommer ju säkerligen missa lite ändå, spelet är ju ganska enormt.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator

Har fimpat ett större antal inlägg. Vad ni tycker och inte tycker är fusk i ett spel är helt ärligt totalt ointressant i sammanhanget Silksong och inget man ska behöva bråka om heller.

Återgå till att snacka om spelet

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar