Final Fantasy VII-remakens final kommer "älskas av alla"

Robot
Final Fantasy VII-remakens final kommer "älskas av alla"
Medlem

Vette fan. Jag köpte bundle när andra delen remake kom till steam. Kört igenom första och är inte alls pepp på köra andra. Midgar var inget bra alls. För mycket fyllnadsjox som inte hade med hotet att göra. Det kunde dom sparat till open world delen (som inte ens finns).

Och Final fantasy 7 psx är mitt favvo över allt annat.

Backloggens befriare

Det där uttalandet skrämmer mig som fasen.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

De var nog säkra på att alla skulle älska det förra gången också.

Vilka klåpare, kämpa kämpa Square Enix 😅😂😂

OG FF VII är ett topp 5-spel för mig men sättet de totalt misshandlat FF VII med dessa remake-spelen gör en inte direkt hoppfull inför avslutningen. Blir säkert fler spöken, alternativa tidslinjer och annat trams. Inte förvånad dock, FF-serien har knappt varit relevant de senaste 20 åren eller så. Snacka om misskött IP.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

https://media.tenor.com/7EphaHDqIB0AAAAM/dwight-schrute.gif

Vilka klåpare, kämpa kämpa Square Enix 😅😂😂

OG FF VII är ett topp 5-spel för mig men sättet de totalt misshandlat FF VII med dessa remake-spelen gör en inte direkt hoppfull inför avslutningen. Blir säkert fler spöken, alternativa tidslinjer och annat trams. Inte förvånad dock, FF-serien har knappt varit relevant de senaste 20 åren eller så. Snacka om misskött IP.

Men det har modern grafik.

Skrivet av scaryfoot:

Men det har modern grafik.

Onekligen, men det är knappast en lika bra remake som det Team Blubber kokat ihop.

Medlem

Jag älskar Final Fantasy, men jag är så jäävla trött på Square Enix och alla deras absurda uttalanden och utannonseringar.

Är extra irriterad på grund av det nya Dissidia-spelet som visades upp idag.

signatur

"adventurers always go left"

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Onekligen, men det är knappast en lika bra remake som det Team Blubber kokat ihop.

Jag har bara spelat första delen av FF7 remaken, men baserat på det jag såg av den andra delen och SH2 remaken så är det rätt jämnt. Uppenbart att det är Pelle-Jöns och hans vänner som gjort spelen.

Avstängd

är inte helt säkert på det. tyckte första delen var hämsk och skit dålig. andra delen var jätte bra så dom har ju en 50/50 chans till att göra trean bra

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

Medlem

Jag har kört remake spelen och är inget fan. Gillar inte hur det blivit så mycket actionspel av det hela.

Medlem

Det tvivlar jag på. Förstör de storyn lika illa som i de två första spelen så kommer det inte att älskas särskilt mycket av gamla rävar som jag.

Vilket kvalificerat skitsnack. Hade de inte fyllt spelen med en massa meningslös jävla skit i form av bedrövliga side quests så hade det nog gått alldeles utmärkt att koka ner remaken till ett spel. Originalet är mitt mest älskade spel någonsin, och sättet de behandlar det spelets arv i remaken är ett hån.

Medlem

Det spelsläpp jag ser fram emot mest! Del 1 och 2 är solklara 10:or!

Medlem

Får hoppas de klumpar ihop spelen till ett spel.
Tycker det var märkligt att dela upp samma spel för flera släpp.

Skrivet av The_Holo:

Men då blir det ju nästan lika långt som Dragon Quest VII — vem ska ha tid för det?! 😅

Medlem
Skrivet av The_Holo:

När man köpte originalet så betalade man en gång och fick hela spelet.
Nu betalar man tre gånger för att få hela spelet.
Den moderna publiken gillar remakes

Medlem

Har man som mig inte spelat orginalet och gick in helt ovetandes så var remake ett otroligt bra spel.
Även rebirth var bra story mässigt men tycker nog att det blev bra mycket sidospår i spelet.
Men ser verkligen fram emot del 3👍🏾

Medlem

Har spelat igenom originalet och gjort allt i detta mestervärk säkert 5-6 ggr och jag är oenig med ganska många här tydligen 😅

Var otroligt skeptisk när Remake kom, men efter bara några timmar så tyckte jag ändå dom förvalta arvet rätt schysst. Kommer ihåg som tonåring att introdelen kändes lång, här la dom till alldeles tillräckligt i min mening för att låta Remake bli en längre intro. Sen är ju Rebirth ett, i mina ögon, fulländat äventyr i sig. Så för mig när det potentiellt är den mest intressanta delen vi går in i nu, så är jag riktigt taggad på vad det bottnar ut i.

Köpt båda spelen separat, men det blir nog troligen att inhandla ’supermegaboxen’ med alla tre när den kommer 🤩

Medlem

FF7 var anledningen att jag skaffade PS1. Jag har fortfarande inte 1) vågat spela de nya spelen 2) förstått när de är klara. Är det tre spel eller femtioelvatusen? För så mycket det snackas kan man tro att det blivit en Netflix-serie i 24 delar som avslutas med "There will be another season!".

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

När man köpte originalet så betalade man en gång och fick hela spelet.
Nu betalar man tre gånger för att få hela spelet.
Den moderna publiken gillar remakes
https://www.youtube.com/watch?v=Ut2KZ86VLOM

Precis!
Så de får inga pengar av mig innan de är klara med spelet!

Medlem
Skrivet av serdyllon:

FF7 var anledningen att jag skaffade PS1. Jag har fortfarande inte 1) vågat spela de nya spelen 2) förstått när de är klara. Är det tre spel eller femtioelvatusen? För så mycket det snackas kan man tro att det blivit en Netflix-serie i 24 delar som avslutas med "There will be another season!".

Det är 3 delar

Medlem

Jag gillar det mesta med remakesen. Alla tusen minigames och hur de slaktade och förstörde slutet på andra spelet har däremot gjort att peppen för trean är extremt låg.

Medlem

Efter de ändrade storyn i REMAKE från originalet till nåt fånigt Kingdom Hearts fan-fiction med spöken från en "alternativ" universum och tidslinje dippade jag ut totalt från att ens titta på REBIRTH.

Fy fan vilket hån mot originalet dessa Remake spel är. De skulle gjort ett nytt spel istället och kalla dessa nya Final Fantasy 16 eller 17 och släppt hela spelet samtidigt samt fila ner all satans UBISLOP openworld skräp de tryckt in i Rebirth.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

Älskas av alla? Va bra!

Äntligen kommer min fru förstå storheten med spel!

Tack Final Fantasy!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ser verkligen fram emot detta. Vågar man tro på ett släpp mars 2027? 🤔

Medlem
Skrivet av mAxi89:

Har spelat igenom originalet och gjort allt i detta mestervärk säkert 5-6 ggr och jag är oenig med ganska många här tydligen 😅

Jag är på din sida. Tycker remakespelen är fantastiska.

Orginalets pacing saknas, remakespelen kanske är lite väl stora och spårar ur lite väl mycket på olika sätt ibland för min smak. Men i det stora hela tycker jag spelen är helt fantastiska. Sidecontent som jag ofta upplevde som väldigt trist i orginalet är roligt i remakes.

Combat är riktigt kul hybrid. Inte för att jag vill alla andra spel ska vara som FFVIItrilogin men det känns bara klockrent för det mesta.

Storyn spårar ur ibland och är inte helt trogen orginalet men gör det samtidigt spännande och många nya sektioner är hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Har man som mig inte spelat orginalet och gick in helt ovetandes så var remake ett otroligt bra spel.
Även rebirth var bra story mässigt men tycker nog att det blev bra mycket sidospår i spelet.
Men ser verkligen fram emot del 3👍🏾

Helt enig.
Spelade aldrig VII, men satt bredvid när storebror spelade, så var pepp på remake.
Första var bra, andra tappade mig med alla tramsiga sidospår som tar hundra år att genomföra.
Sådär taggad på sista delen.

1
Skriv svar