WAR Online login problem?
Senaste från war-europe.com.
"We are sure most of you followed our news about the registration page and the patch process so far. During the day some of you have encountered issues with these steps. We are aware of the situation and are working on solutions.
As we wrote in previous news connecting to our account system might lead to timeouts (error message 414). The link between the website and our account database needs some optimisation. Our technicians are working on that and, while their work will temporarily slow down the registration process we expect some improvements soon.
It might happen that the patcher stops working. The technical teams continue to improve the performance of the patcher and some of their changes might lead to a disconnection between your client and our patch server. In this case please restart you patcher, it will continue its download at the beginning of the last file you downloaded during the disconnection.
There has been a misunderstanding about the creation of new accounts. If you already have an account on www.war-europe.com , you don’t need to create a new one and can activate your key directly here.
Some of you have received error messages stating that your Open Beta code has expired. We are currently looking for the reason of this error message. Rest assure that your code is definitely valid.
We are sorry for the inconvenience and are working hard to improve the whole situation.
"
"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"
Hur ser det ut för er alla just nu? Man behöver tydligen inte alls skapa ett nytt konto som Magnus från GOA sa på forumet. Ska gå lika bra med sitt gamla, men när jag försöker logga in står det bara "The authentication server is momentarily unavailable. We apologize for the inconvenience"
Framsteg iofs, att de fått ur sig några ord, men som NST sa, det är ju nästan humor bara, att "some of you" kan vara alla...? Fast det så klart, de kanske har hela världens befolkning som källa, och då är vi ju förvisso "några stycken" som har problem med att skapa konton/aktivera nycklar etc..
*edit*
Hoho, nu står det...
"Our registration and authentication servers have been taken offline for maintenance. This means that it is currently not possible to create new accounts or authenticate Open Beta keys. During this maintenance we are processing all queued account registrations and key authentications. These services will be available as soon as this work is complete."
De har tagit ner dem för "underhåll"? Vart står deras serverpark nånstans förresten, nån som vet? verkar ju vara ganska illa om servrarna inte pallar det här och de inte tänkt göra något åt situationen genom att tex flytta servrarna, expandera eller nåt...Telias servrar i Frankrike a la Blizzard eller?
*edit 2* Ja just det, när jag ändå är på gnäll-humör, hehe, så måste jag bara passa på att säga att deras Flash-baserade site är riktigt usel! Som användare förlorar man mer kontroll över vad som händer ("hmm fattade den att jag tryckte OK nu?", "Hmm..det tar lite lång tid, connectar den mot servern fortfarande eller har den åtminstone hittat den" osv) åtminstone ser inte jag vad som händer nere i statusfältet och att reloada en sida funkar 3 gånger av 10 typ. Och inte är det snyggt heller, så det är liksom inget förlåtande med den alls! *min åsikt bara, andra kan ju tycka annorlunda*
Vad sägs om 126+ sidor:
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=7640...
Nej du är tydligen inte ensam enligt vad jag sett på andra forum.
HAHAHA så jävla underbar... :):)
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
De har tagit ner dem för "underhåll"? Vart står deras serverpark nånstans förresten, nån som vet? verkar ju vara ganska illa om servrarna inte pallar det här och de inte tänkt göra något åt situationen genom att tex flytta servrarna, expandera eller nåt...Telias servrar i Frankrike a la Blizzard eller?
GOA är väl ett underbolag till France Telecom, så gissar att dem har några fingrar i spelet.

Här har vi för övrigt maskinen som ska driva WAR här i EU
"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"
Jag har inte äns fått ange min nyckel *suckar* Jag hoppas kunna spela imorgon efter jobbet, men tror fan inte det blir av.
Så flera timmar på activation mail? Sedan patcha 200Meg, hoppas inte patch servrarna är lika upptagna som auth sevrarna har varit... Annars lär man nog inte komma in på open beta innan det är dags att stänga ner det för headstart launch (som lär vara lika jävlig)
Verkade som om jag kom förbi 414.
Dock så fick jag detta:
[http://img259.imageshack.us/img259/7418/wtfug4.jpg]
Dock så visas det inget i panelen att jag är inloggad, bara inloggningsrutorna. Efter ca 30sec så loggas jag tydligen automatiskt ut igen.
EDIT: Nu får jag "undefined" vilket är lite roligare :/
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
En eloge till GOA i alla fall, de är MYCKET bättre på kommunitaktion nu, de är snabbt uppe med info.
Hoppas de fortsätter så här.
Dax att spela lite conan tills man ska till jobbet, sen blir det förhoppningsvis war!
Oj, du måste jag sk**a, morgonkaffe!
Det var inte jag...
Nu har de info i alla fall, men synd nog är deras auth server nere så jag kan inte lägga in min nyckel innan jobbet, och efter jobbet lär det hela rasa igen pga alla som kommer hem *suckar*
Hade hoppats på att lägga in nyckeln nu och ha allt klart till efter jobbet...
De borde ha kommit med denna info när allt gick åt skogen, inte vänta tills 2 på natten med att säga att saker var åt helvete. Någon av de som jobbar där kunde ha tagit 5 minuter och bett Websnubben uppdatera sidan med info under dagen.
Tydligen är det bara den franska beta-servern som är uppe just nu.
Kom och tänka på en liten sak.
IE - när man blir timeout, slängs man tillbaka till "startsidan" på war-euro då?
För, jag använda skitprogrammet FF för att testa en sak igårkväll/natt, och då kunde jag fylla i open betanyckeln - med en stor fel 414 skylt som man kunde dra bort.
Dock så är ju problemet att man inte kan registrera konton, inget nytt mail, så kan inte själv testa teorin.
Men till er som kommigt in, eller kommer in.
Är alla servrar utom en fransk nere just i detta nu? Eller är "you are already logged in..." nya 414 buggen?
Men när väl helvetet med registreringen går igenom, är det ett stabilt bra spel redan.
Igår kväll kom ja så långt som att jag fick mata in beta nyckeln och bekräfta. När jag skulle bekräfta så fick ja en massa olika felrutor tills jag blev utkastat igen (som vanligt). Jag provade dock ca 10 minuter senare att logga in i spelet och då gick de.
Så kommer ni så långt som att ni har matat in beta nycken och får fel när ni ska bekräfta den slutgiltigt kan de vara värt att prova att logga in i spel i alla fall. De fungerade för mig.
Är det bara jag som fortfarande inte har fått aktiveringsmailet?
Du bör nog ha fått de. Jag reggade ett konto idag vid kl 1000 ca och fick då mailet efter ca 5 minuter. Dock så är ju auth servern nere igen ( den är mest nere) så du kan i alla fall inte för stunden bekräfta ditt konto.
Skulle du kunna bekräfta de så kan du i alla fall inte logga in och skulle du kunna logga in så säger dom att bara en server är uppe just nu så de är inte mycket som fungerar för stunden
Suck man har ju inte kunnat logga in på hemsidan alls...och det går fortfarande inte. Måste väl komma in där för att regga keyn på nåt sätt vad jag förstår? antar det bara är att vänta.
Japp du trycker på knappen "product keys", kommer på samma ställe där inloggningen är. Sedan är de bara att mata in beta nyckeln och trycka next 2 ggr. Detta är ju dock i den bästa av världar när allt fungerar som de ska ......