Spelkväll i all min ensamhet

Flakmonkey
Spelkväll i all min ensamhet

När jag har skrivit klart den här bloggen ska jag göra någonting som jag inte gjort på länge. Jag ska slå mig ner i soffan framför TV:n med en handkontroll i handen och en stor påse lösgod bredvid mig inleda en spelkväll där jag lirar ensam. Inte med kompisar eller familj utan bara jag. Ser verkligen fram emot det då jag har saknat att bara kunna sjunka in i ett spel och bara stänga av allt utanför... Nu kommer jag visserligen inte stänga av allt utanför, har tänkt skriva någon nyhet till ikväll, men du förstår förhoppningsvis vad jag menar...

Så vad ska spelas då? Jo först och främst har jag tänkt spela en stor dos av #Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction som jag ska skriva en recension av i helgen. Har redan lirat ett antal timmar och jag måste säga att jag är väldigt imponerad på många fronter. Visst, det är knappast ett banbrytande spel sett till dess gameplay, men karaktärerna och historien är så klockren att den tillsammans med handlingen gör det till en fröjd att spela. Jag sitter och småler mest hela tiden och förundras över den fantastiska grafiken. Nej det är inte realistiskt, men det är inte heller poängen... gnäller du över att Pixars filmer inte ser naturtrogna ut och påstår att de är dåligt gjorda bara för det? Kanske gör du det, men då tycker jag närmast synd om dig ^^

[eos_image="48709;w400"]Underhållning från först sekund i Ratchet & Clank[/eos_image]

Sen hade jag tänkt spela igenom demot till #Uncharted: Drake's Fortune ännu en gång. Jag är ju en av de här personerna som importerade en Playstation 3 från USA vilket bland annat innebär att jag kan spela demoversionen som las upp på den amerikanska Playstation Store igår. Som vanligt kan det laddas ner av de som har en europeisk maskin också, men av någon underlig anledning kan det inte spelas. #Naughty Dog har sagt att de arbetar på en lösning, men vi får väl se om de hinner fixa det innan demot släpps i Europa, vilket ska ske den 22 november...

Så vad tycker jag då om demot? Tja bara det faktum att jag tänker spela om det säger väl en del, men för enkelhetens skull kan jag väl säga att det är väldigt bra på alla sätt och vis. För det första så gillar jag upplägget. Jag har alltid varit en sucker för äventyrsfilmer som Indiana Jones, Jakten på den försvunna stene och för all del The Goonies, så temat passar mig som handen i handsken. [fright][eos_image="53277;h120"]Demot lovar gott[/eos_image][/fright]Sen gillar jag också att de har valt att lägga det på en någorlunda realistisk nivå. Det är inga supermänniskor som kan göra helt fantastiska saker, åtminstone inte efter vad jag har sett hittills, utan tittar du på vad Drake kan göra är det inte alltför otroligt att någon skulle kunna klara det. Han skulle inte klara av att göra allting i en följd förstås, men ja, det handlar iaf inte om en massa volter och hoppa två meter rakt upp.. Rent visuellt är det ju också fantastiskt, men det visste du nog om du sett skärmdumpar. Utvecklarna har valt ett mellanting mellan realism och fantasi vilket gör att spelet känns som något hade kunna ritats av en serietecknare. Det är otroligt färggrant och det finns härliga detaljer som att Drakes byxor bara blir blöta upp till där vattnet går...

Efter Uncharted vet jag inte riktigt vad jag ska lira... kanske ett par rundor i #Super Stardust HD innan jag byter konsol till Xbox 360 för lite #Skate och #Guitar Hero II... Lite #Gears of War vore också trevligt då jag måste hitta alla de där jävla Cog tagsen

[eos_image="11377;w400"]Var är alla mina förbannad Cog tags?[/eos_image]

Nej, dags att avsluta skrivandet nu. Annars blir det kanske inget spelande ikväll...

#blogg

Inaktiv
Spelkväll i all min ensamhet

Härlig blogg. Skönt att få spela ensam en hel kväll. Själv har jag lite svårt med det då jag har 3 barn.


signatur

Kaxelina har ordet.

1
Skriv svar