Inlägg av JRico
Inlägg som JRico har skrivit i forumet
I samband med att eventet startade släppte man en klassisk propaganda video för militären.
Hur fixar jag gratis versionen? hittar inte vart jag kan ladda ner
CIG fick problem vid launch (surprise) så även om eventet har startat för backers så är Free-Fly eventet flyttat till 15:00 senare idag.
På grund av detta har dom förlängt eventet till och med den 2 juni.
Vecka 20:s community information från CIG
Invictus Launch Week börjar den 22 maj och slutar den 1 juni.
Det är inte bara ett free-fly event utan även ett ingame event med en mässa som hålls i Bevic Convention Center på ArcCorp där alla skepp kommer vara utställda. De största skeppen kommer vara i hologramform då dom inte får plats i hallen.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/175...
Theaters of war kommer initialt testas av en liten Evocatigrupp med början denna helg.
Inside Star Citizen: Throwing Shade | Spring 2020
Man går igenom shaders och även Klescher fängelset.
Star Citizen Live: Designing Levels
Level Designers Tobias, Friedrich och Andreas (Svärrjööööö!) svarar på frågor om design av de olika platserna i Star Citizen .
Road mappen
Roadmappen är helt oförändrad från förra veckan.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
Det var ett riktigt bra avsnitt.
Hoppas FZ Fredag tar efter (kanske inte så sent men så att 7-16 jobbare kan vara med Live i alla fall)
Den 22 maj är det dags för ännu ett free-fly event.
Eventet håller på till den 1 juni så det är gott om tid att ta reda på vad Star Citizen är för nåt.
Det kostar inget men du behöver ett RSI konto, https://robertsspaceindustries.com/enlist

Upload (Amazon prime)
Komedi/drama om en lätt dyster framtid där man kan ladda upp sig till virtuella världar när man dör. Det går väl sisådär för huvudrollsinnehavaren
Den var klart bättre än trailern som nästan fick mig att skippa serien.
Som gamer småler man igenkännande åt en hel del detaljer.
Bra skådisar, handling och produktion.
Oj oj oj, vilken kvalitets topic!! Imponerande, helt otroligt bra skrivet och sammanfattat.
Personligen helt uppslukad av SC och en stolt ägare av Cutlass Black samt en Aquila (IAE).
+Rep JRico
Tack för det 8ody8ag o7
Är spelet kul i nuvarande form? Känns det inte väldigt dött utan "djur" på planeterna? Är sjukt sugen men vill inte hoppa in om det inte finns så mycket att göra eller upptäcka?
Svårt att svara på.
Det går inte att förneka att Stanton, trots en hel del missions, är ganska tomt fortfarande.
Det hjälper inte att NPC:erna uppvisar IQ skonummer beteende heller.
Efter den senaste patchen är det även en hel del irriterande disconnects.
Med det sagt, som ny spelare finns det minst 50+ timmar (grov uppskattning, troligen mer) med content idag.
Det finns "hero" missions, enklare fedex missions, bounty hunting, mining och en hel del schyssta platser att upptäcka.
Lägger man till ren grinding för att köpa ett större skepp med ingame pengar t.ex. så är det väldigt mycket mer.
Om du kan vänta en vecka eller två så är det ett free-fly event på gång (disconnect problemen måste fixas först) där du kan testa spelet utan att betala nåt. (se till att skaffa ett konto i god tid)
Om du trots allt slår till så se till att använda den referral kod som slumpmässigt ges (eller använd en kompis kod) så får du mer ingame pengar och en Greycat buggy. Erbjudandet med buggyn går ut den 11 maj.
Det är helt ok att använda min kod STAR-QK3S-HFBF också förstås så får vi båda en buggy
Till sist, tänk på att spelet är i alfa stadiet, om du har en låg tröskel för buggar så är det en bra ide att vänta ett tag.
I och med att dom introducerar gameplay och inte bara content så kan spelbarheten skifta från patch till patch.
Vecka 19:s community information från CIG
Inside Star Citizen: Night and Day | Spring 2020
Veckans ämne är belysning kontra dag och natt cykler .
Star Citizen Live: Make Mine Music
Community manager Jared Huckaby pratar med Pedro Camacho om hans musik till bland annat New Babbage plus Q&A.
Road mappen
4.0 och 4.1 heter nu 3.10 och 3.11 istället. Enligt tradition reserverar man 4.0 för större framsteg i det här fallet för när vi kan lämna Stanton för Pyro. NPC Scheduler, Shield System Tech Replacement och FPS: Realistic Weapon Handling har tagits bort tillfälligt från Road mappen. Ocean Shader Improvements har tillkommit till 3.10 och är redan klassat som Polishing.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
Den månatliga sammanfattningen för april 2020
Samtliga avdelningar rapporterar vad man jobbat med i April.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/175...

Du har säkert kollat det men det är ingen kabel som kommer i kontakt med nån fläkt när du sätter på locket?
Vecka 18:s community information från CIG
Det här var en händelserik vecka där den största nyheten var att Alfa 3.9 gick Live.
Referral Bonus
CIG firar detta med en bonus för nya spelare (och gamla)
Om en ny spelare använder en spelares referral code (min ser ut så här STAR-QK3S-HFBF ) så får båda en Greycat Buggy!
Tro mig, det är värt det lilla extra jobbet, för den här lilla rackaren kan man ha mycket kul med.

Free fly vecka
Om du trots detta är tveksam att kasta ut pengar på SC så är en Free fly vecka på ingång i maj.
Håll koll på den här tråden för när datum är bestämt.
Citizen Con 2050 inställt
Till sist lite tråkiga om än inte särskilt oväntade nyheter, årets Citicen Con 2050 är inställt.
Man kommer dock att fira Star Citizens födelsedag digitalt den 10 oktober.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/175...
Inside Star Citizen: Council Calls | Spring 2020
Lite info om hur man fixar buggar och hur com calls i Squadron 42 fungerar.
Star Citizen Live: Working With Gas
VFX artisterna Oliver and Jacob går igenom processen i hur man skapar en nebulosa i Star Citizen/Squadron 42.
Road mappen
Roadmappen är i princip oförändrad då man planerar ändringar i numreringen.
Man vill att 4.0 ska vara en milstolpe precis som 3.0 var och kommer förmodligen döpa om 4.0 och 4.1 till 3.10 och 3.11 respektive. En gissning är att 4.2 då blir 4.0 men vi får se om en vecka eller så.
Anledningen till detta är de förseningar som inträffat på grund av pandemin även om allt inte kan skyllas på det.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
Theaters of war
Theaters of war kommer att släppas i maj i någon form. Det är ännu osäkert vilka som kommer få testa det initialt.
ToW är ett Battlefield Rush liknande game mode som avslöjades under Citizen Con förra året.
Tanken med ToW är att testa markstrid, fordonsstrid och rymdstrid i ett mer koncentrerat format.
De som är med i organisationer vet hur mycket tid och planerande som krävs för att få till ett slag i PU.

Status sida
Det finns nu en server status sida för spelet vilket är väldigt välkommet!
I nästa uppdatering av launchern kommer den finnas även där men för tillfället hittar ni den på nedanstående länk.
http://status.robertsspaceindustries.com/
Det är trevligt att se att CIG inte glömmer sina medarbetare under krisen.

Djur av olika slag kan inte komma fort nog.
Varje grotta behöver en Gollum
3.9 har gått Live!
Den är nästan exakt en månad försenad men nu är den äntligen här i alla fall.
Om ni vill veta vad patchen innehåller finns en alldeles utmärkt tråd här,
#3980970
Här är den officiella teasern för 3.9.
Plus en video för det nya skeppet Esperia Prowler.
Sett klart House of cards på Netflix.
Bra serie men sista säsongen var svag.
Jag fick känslan att man hade en ide att starta om serien med en hel del nya karaktärer men ändrade sig mitt i.
Det kändes inte som om man visste vart man ville ta vägen heller.
Resultatet blev att man blev lämnad med en uppsjö av lösa trådar.
Vecka 17:s community information från CIG
3.9 har äntligen nått PTU Wave 1 och Inside Star Citizen är tillbaka.
Calling all devs ersätter denna vecka Star Citizen Live och på Spectrum fick vi en AMA om Quantum.
Inside Star Citizen: Home Work | Spring 2020
ISC bjuder på en inblick i hur det är att flytta från kontoret till hemmet när man jobbar på CiG.
Förutom det får vi lite olika mindre nyheter.
Star Citizen: Calling All Devs - Bugs, Boids and Beasts
Vi får lite mer information om kommande icke-mänskliga livsformer.
Road mappen
Det sista kortet i 3.9 har nu nått Polishing status. Vi pratar om Contacts List Refactor/Friends List Unification
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
Quantum AMA with Jake Muehle
Frågor om hur CIG skapar ett dynamiskt universum besvaras av Senior Technical Designer Jake Muehle.
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...
Det ska vara så snygg grafik som FPS:en tillåter i min mening.
Med det sagt så måste ju story och gameplay matcha i kvalitet förstås.
Tipsar om att Kina racet i Formel1 (esport) körs idag, (16:00UTC)
https://www.twitch.tv/formula1
Riktiga F1 förare som Leclerc, Sainz, Norris, Albon mm vars säsong blivit pausad har skaffat sig PC och utrustning för att delta.
Vecka 16:s community information från CIG,
3.9 lyser fortfarande med sin frånvaro. Ryktet har det att 3.9 när som helst släpps till PTU. Om det visar sig vara sant skulle vi kunna ha 3.9 till Live nästa helg. Den som lever får se.
Star Citizen Live: US PU Feature Team
Rob Reininger, Jon Hayter och Spencer Johnson svarar på spelarnas frågor angående PU Gameplay.
Road mappen
Tråkiga nyheter denna vecka.
Orison och Crusader som skulle ha släppts i slutet på juli flyttas till slutet av året. De nämner flera anledningar till detta och Covid-19 är föga förvånande en av dom.
Server to Client Actor Networking Rework flyttas till 4.1
Death Animation Improvements flyttas till 4.1
PVP Bounties tas bort helt för tillfället.
4.0 fick följande tillägg,
New Babbage – Shop Additions
Elevator Panel Updates
Heightmap Improvements
Cutlass Blue
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
Bonusbild på Orison, för att verkligen strö salt i såren.

Ok, det där var underhållande
Dubbelkniven var pricken över i:t
Vecka 15:s community information från CIG,
Vi väntar fortfarande på att 3.9 ska släppas till PTU och sen gå live.
Denna vecka fick vi ett Pillar talk avsnitt som helt handlade om 3.9.
ISC återkommer i slutet på april.
Star Citizen: Pillar Talk - Alpha 3.9
Chris Roberts, Sean Tracy, Paul Reindell, och Eric Kieron Davis diskuterar den kommande 3.9 patchen.
Star Citizen Live: The Story Behind the Universe
Dave Haddock, Will Weissbaum och Adam Wieser svarar på frågor om loren i "the Verse"
Road mappen
Restricted Area Rework har flyttats till 4.0 då man inte tyckte att det höll måttet i sin nuvarande form.
Performance Optimization, Prison Uniform och microTech Collection är nu klara och går in i Polishing fasen.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...