Inlägg av john92
Inlägg som john92 har skrivit i forumet
Vilken händelse är det de pratar om? Han med svärdet?
Från SR sida
Det är under sensommaren 2018 som allt förändras i en chattgrupp för personer som spelar datorspel. 12-åringen som skapat gruppen börjar skriva om att döda andra barn. Och efter drygt en månad går han till attack.
Nu vill ett av barnen som hejade på 12-åringen berätta. Både om mordplanen, men också om den värld han säger att vuxna inte bryr sig om. Spelvärlden.
Lägg sedan till att detta är den enda möjlighet du har om du vill ha din tröja. Låter det som en bra idé? Eller är det bättre när det fungerar som i Valves spel där du kan gå till butiken bredvid och köpa precis vad du vill ha utan att interagera med lådorna.. du vet det som den här lagen hindrar.
Nu är det ju inte detta som lagen hindrar. Utan Valves sett att lösa problemet att lootlådor anses som lotteri i Nederländerna. Som Valve även skriver att det var den mest praktiska lösningen.
Finns flera andra sätt att lösa detta som jag tror hade varit godkänt enligt nederländsk lag. Ta bort lootlådor och låt spelare köpa items direkt i marknaden, eller göra lootlådorna gratis.
Tråkigt för de i Nederländerna som drabbas av det här men förståligt varför Valve gör det på detta sett.
Det jag känner efter ha fått smälta filmen en vecka är bara en besvikelse,
Det finns verkligen saker som jag gillar med filmen. Ljud och bild är så bra jag hoppats på, bombastiska rymdstrider, häftiga svärdstrider och episka bakgrunder.
Jag gillade hur de porträtterade Luke i denna film, och som gjorde att den ljusa och mörka sidan äntligen fick sig lite gråskala.
Kylo Ren ser jag fortfarnade som en frisk fläkt som badguy det finns ju faktiskt potential och göra ett riktigt karaktärsbyggande på honom, för ska man vara ärlig så var ju Darth Vader mest cool pga att ströp människor med kraften och james earl jones gjorde rösten.
Poe fick även ordentlig med tid att kunna utveckla sin karaktär. Till skillnad från resten av gänget
Och det är här filmen fallerar för mig. Jag tycker berättelesen är riktigt dålig skriven.
Där Force awakens(FA) var en karbonkopia utav new hope som många klagade på så lyckades då göra om Empires strike back i en sämre version. Alla stora händeslser från Empire strikes(ESB) back återanvänds i the last Jedi(TLJ).
De onda jagar våra hjältar genom hela filmen.
Träningsmoment där en mästare motvilligt ska träna sin lärljunge och lärljungen inte gör klar sin träning för att möta sin nemisis.
Slutstriden i TLJ är startstriden i ESB.
Tyvärr det enda som var nytt var den mest onödiga delen av filmen, kasinodelen som endast verkar vara någon populistisk lobbyverksamhet. Ett av de sämsta Expositionerna som jag sett, för att vi tittare ska förstå hur onda the new order bygger de en tre-stegs-raket.
1. Pga av alla dessa krig kan vapenhandlare(rika människor) bli ännu rikare.
2. De till och med förslavar små barn.
3. Men framför allt så är de djurplågare.
Det värsta allt är att denna del endast är med för att Holdo inte ville berätta sin plan för Poe. Hade hon gjort det hade detta inte hänt och filmen blivit 30-60 min kortare eller att de kunnat hittat på något vettigt så som byggt vidare på något från FA istället för ha ignorerat hela den filmen.
Finns betydligt mer grejer som jag stör mig på i filmen (Smaklöst mkt humor) men jag tycker att de verkligen mysslyckades med att gör ett "Nytt Star Wars".
Trodde inte jag skulle säga detaa men är glad att J.J. Abramsgör nästa film.
Ser inte ett problem att recensera ett early access spel på samma sätt som ett retail. Det är ju inte direkt många recensioner som ändras för retail spel som varit ute något år och fått 30 patchar samt 4 dlc paket. Säljer utgivarna spelet borde det vara okej att recensera det.
Tillgänglighet kontra efterfrågan, det verkar ju inte så att det är för högt prissatt om man ska se till förbokningarna. Får väl se hur många som drar tillbaka sina när inte priset sjunker som många trodde
Han är förövrigt knappast ett flumhuvud bara för att han jämför och informerar folk om detta. Bara för att du tycker det e okay att spelföretag ljuger och visar upp bättre versioner av spel och sedan downgradar betyder inte att alla andra måste acceptera det.
Håller nog med föregående talare med att kalla honom flumhuvud (Om än kanske onödigt med sådana påhopp). Om det nu vara en riktig läcka så är ju denna videon något som inte skulle visas, kanske för att Bioware själva visste att de inte skulle kunna komma upp i den grafiska kvalitén. Finns väl ingenstans där Bioware ljuger. Det har funnits en läkt video som två år senare inte överensstämmer med de förhoppningar spelare hade.
Han visar även ganska dålig förståelse för spelutveckling (inget fel med det alla kan inte vara experter på allt), han säger att han vet att spelen går igenom olika faser men kan ändå inte acceptera att det blivit en downgrade på något som Bioware inte valt att visa. Så för mig är det mer ett problem han har än att det skulle vara Biowares fel.
Tycker själv att det finns för mycket naiva personer som tror spelföretag ska lyckas och göra mästerverk varje gång. Det är ju alltid tråkigt med att en tidigare Build ser bättre ut en den senaste men vi lever inte i en värld där allt är guld och gröna skogar.
I And modders create a lot of value, and we think that … absolutely they need to be compensated, they're creating value and the degree to which they're not being accurately compensated is a bug in the system, right? It's just inserting noise into it," said Newell. "You want to have efficient ways so that the people who are actually creating value are the people that money is flowing to.
Varför inte låta utgivarna betala för arbetet som moddarna gör. Modning spelar stor roll för mig när jag köper spel nu för tiden. många spel som jag inte skulle köpt om inte den fanns stöd för moddning. Detta gäller absolut för Bethesdas egna titlar såsom Elder scrolls och Fallout som jag tycker är ganska tråkiga vanilla.
Om det nu skulle bli så att det kommer kosta att installera moddar får de sänka priset på orginalspelet. jag tänker inte betala 60$ + mods för att få ett spelbart spel.
Bara en liten tanke jag hade.
Precis som alla andra artiklar om att skärmtid är bra/dåligt för kroppen så säger denna ingenting. Speciellt denna då de säger att mycket skärmtid "kan" öka den kognitiva förmågan. men de säger också att det kan påverka de fysiska aktiviten negativt då man sitter framför en skärm istället för att röra på sig.
summa summarum: Forskare har fått pengar för att göra en undersökning och har inte kommit fram till någon vettigt alls mer än att 15 åringar tycker om att kolla på en skärm,
*Hämta "alla" Battlefield 4 DLC gratis ...
Ska du anmärka felskrivningar gör det när det finns sådana.
Användandet av DLC i svensk text gör det hela lite svengelska men det betyder nedladdningsbart innehåll. Så att ordet "allt" används i rubriken är korrekt. Man skriver "allt" innehåll och inte "alla" innehåll.
För beställt hoppas på ett riktigt grymt spel här! Ser lovande ut
De som Pre ordrar, är de som tjänar minst på det och därmed sämsta valet man kan göra.
De som köper spelet, efter man vet det är bra, är de som gjort det bästa valet.
Förstår inte dubbelmoralen när det gäller pre-order. Det är okej att lägga pengar på kickstarters men inte att pre-ordra?
Inte för att någon har nämnt Kickstarter, så antar jag att du menar generellt att det är mer okej att kickstarta än att förbeställa.
Men det är ju så att Kickstarter och liknande sidor är till för söka investerare till ett projekt/en produkt.
Ofta kan detta vara för att företaget ifråga inte har resurser att skapa en produkt. klarar man inte kickstarta produkten kommer inte produkten att komma ut. Men som sagt man investerar i produkten för att få ut ett mervärde oftast då i dessa sammanhang ett spel.
Förbeställer man något så har troligtvis företaget ifråga redan de resurser som krävs att ska skapa produkten. Att förbeställa ger som jag själv ser det endast fördelar till företaget ifråga och inga till kunden. Förr kunde det vara så att man kunde få ett spel hemleverat snabbare då det vara en fysisk vara.
men nu så köper man för det mesta spel digitalt så då spelar det ingen roll om man köper spelet ett år innan, en dag innan, eller minuten efter det är släppt. man får spelet samma tidpunkt.
Men jag själv har varken förbokat eller kickstartat ett spel men som jag ser det så det på detta viset
Kickstarter = Investerare
Förbeställa = Kund
och med både delar så kan man få en undermålig produkt som man inte är nöjd med. och för egen del låter jag andra test produkter innan jag gör det för att minska risken för att jag köper undermåliga produkter.
Sket kvalité på trailern för mig, va fan.
Sitter ju på 100/100 lina så det borde väl inte va nåra problem.
Min arbetsdator pallade inte av trycket på 4K men snygga stillbilder blev det iaf
eftersom ingen sagt det ännu, så säger jag det. tack alla idioter som förstör genom att använda mikrotransaktioner. är min reaktion för kraftig tycker ni? nä, inte det minsta. när nåt man älskar håller på att förstöras. så är det ingen kraftig reaktion alls.
Förklara gärna hur mikrotransaktionerna i GTA 5 förstör spelet. Hittills har alla uppdateringar varit gratis d.v.s. att det inte behövs något Season pass för att får tillgång till dom. Och det man kan köpa i spelet är mer cash. Cash som sen kan läggas på bilar, kläder, vapen och hus. Saker som i stort inte påverkar spelupplevelsen nämnvärt utan mer handlar om visuella förändringar.
Har själv spenderat ett par hundra i spelet när jag tröttnat på att nöta uppdrag bara för att lite snabbare kunna köpa den där bilen som jag längtat efter.
Du beskrev problemet själv i sista meningen. De har implementerat spelet så att du måste nöta uppdrag som du inte verkar tycka är roligt. Istället för att fixa roligare uppdrag gör de så att du kan köpa bilen för riktiga pengar istället.
Hur är detta jämfört med Crusaders Kings II? Har grymt kul i CK2 har ej "hunnit" testa detta ännu, jag hoppas det inte är alltför likt...
Visst lockar det att ta tillbaka Anatolien från Ottomanska riket Ändra historiens gång till det bättre.
För mig var det tvärtom hade inte kört CK2 innan utan bara EU3 och EU4. Köpte CK2 på en steam-rea i tron att det var som EU4 fast medeltiden.
Men där hade jag väldigt fel och är glad för det. På ytan ser det väldigt likt ut men man får en helt annan upplevelse med de olika spelen.
Att spela som en nation(EU4) istället för en person(CK2) är mer olikt än man kan tro. Har under året växlat mellan de börjar det blir lite tradigt med CK2 kör jag EU4 ett tag och vice versa.
Rekommenderar varmt EU4 om du gillar CK2.
Wow! Ska bli väldigt intressant men enligt de här betygen ska spelet alltså nå ungefär samma klass som Witcher 3. Har väldigt svårt att tro det (missförstå mig inte älskar Fallout / Elder Scrolls) utifrån det jag hört / sett. Men blir mycket gärna motbevisad
har nu inte spelat Witcher 3 men förstår vad du menar.
Kan visa en liten jämförelse med Witcher 2 och Skyrim.
jag tycker peronligen Witcher 2 slår Skyrim i alla avseenden som spel. Dock har jag nog bara en playtime på 50 timmar på Witcher 2 och nästan 400 på Skyrim. Vet inte vad det är men Bethesda har något speciellt i många av deras spel som många andra inte har.
Tycker också det ska finnas alternativ för moddare att kunna ta betalt för sina verk. Detta kan ju förhoppningsvis öka kvalité och support på moddar.
Men finns en hel del frågor som behöver svaras på innan jag ska köpa en mod.
Kommer moddar ligga under samma refund policy som vanliga spel nu gör, att man kan få tillbaka pengarna om modden slutar fungera efter en patch t.ex.
"Jo, för att folk ska få betalt för sitt arbete, eller åtminstone ha möjlighet att kunna ta betalt för det. Så här förklarar Eric Johnson"
Håller med Eric till fullo problemet jag såg vi Skyrims betalmoddar var väl att Valve och Bethesda tog den stor del av den kakan.
"Man borde istället ha börjat med ett litet, oetablerat spel, och därtill informerat folk om planerna på betalmoddar. Johnson igen".
För mig låter det som "Lägg på betalmoddar på ett community som inte har en aning om vad en mod är så kan vi nog tjäna ett par slantar ".
För alla som gnäller helvilt på varför PC inte had kunnat behålla grafiken från 2013 så rekommenderar jag er att läsa artikeln på engelska där det är betydligt mer utförligt förklarat.
Kan minnas att CDPR nämnde att oavsett om spelet hade utvecklats endast till PC eller ej så hade de inte kunnat bibehålla den grafiken från 2013-trailern med DX11.
Sedan är det VÄLDIGT lustigt att folk tycker att det pågick falsk marknadsföring enbart på grund av en trailer från 2013, trots att det finns tonvis med material (bild & video) från spelet i dess nuvarande grafiska utseende.
Frågan är då varför de släpper en trailer där det står "In-game footage" om de vet att de inte kan hålla den grafiska standarden.
För mig skulle det räcka att de gjorde som Dice/Ea gjorde nu med battlefront 3 trailern och skriva det är "In-engine". Vet inte hur stor skillnad det hade gjort för andra men för mig är det en stor skillnad på dessa två begrepp.
CDPR har svarat på din fråga. Läs den Engelska artikeln som sagt.
Tänk också på att du pratar om något som var aktuellt för 2 år sedan, sedan dess har det (nu upprepar jag mig själv) tonvis med ->ny<- material som visar dagsaktuell grafik.
Precis som du säger så förklarar de bra varför det skett förändringar och allt de säger godtar jag. Men problemet jag har är inte riktigt att de har gjort förändringar, utan istället transparensen till oss kunder. Varför nämnde inte CDPR detta tidigare utan har väntat med tills nu.
Jag ser det här mer som ett övergripande problem i spelbranschen, jag förstår varför de släpper en trailer 2 år tidigare för att visa upp deras vision av spelet (skapa hype = lättare att skrapa ihop mer pengar). Att de inte kunde nå vision förstår jag också men berätta det då. Jag har ju hellre ett spel som flyter än ett spel med snygga stillbilder. Mer transparens till folket
Håller med dig! Fast samtidigt, hur tror du vi hade reagerat om de gått ut med sådan info före släpp? Jo, det hade skadat försäljningen. Sedan så är det ingen stor nedgraderingen. Märks knappt om man maxar inställningarna... Witcher 3 förtjänar att säljas i miljoner och åter miljoner. Det tycker jag, absolut!
Ja som sagt är det ett svårt beslut, ska vi få en shittstorm nu innan släppet eller ta det efter?
Dock hade jag hoppats på CDPR att de hade haft det självförtroendet för sitt spel att det skulle kunna sälja bra även om de berättat detta innan. För ska vi vara ärliga nu så vet vi att den grupp haters som spyr ut sig saker är en väldigt liten procent utav deras målgrupp.
För alla som gnäller helvilt på varför PC inte had kunnat behålla grafiken från 2013 så rekommenderar jag er att läsa artikeln på engelska där det är betydligt mer utförligt förklarat.
Kan minnas att CDPR nämnde att oavsett om spelet hade utvecklats endast till PC eller ej så hade de inte kunnat bibehålla den grafiken från 2013-trailern med DX11.
Sedan är det VÄLDIGT lustigt att folk tycker att det pågick falsk marknadsföring enbart på grund av en trailer från 2013, trots att det finns tonvis med material (bild & video) från spelet i dess nuvarande grafiska utseende.
Frågan är då varför de släpper en trailer där det står "In-game footage" om de vet att de inte kan hålla den grafiska standarden.
För mig skulle det räcka att de gjorde som Dice/Ea gjorde nu med battlefront 3 trailern och skriva det är "In-engine". Vet inte hur stor skillnad det hade gjort för andra men för mig är det en stor skillnad på dessa två begrepp.
CDPR har svarat på din fråga. Läs den Engelska artikeln som sagt.
Tänk också på att du pratar om något som var aktuellt för 2 år sedan, sedan dess har det (nu upprepar jag mig själv) tonvis med ->ny<- material som visar dagsaktuell grafik.
Precis som du säger så förklarar de bra varför det skett förändringar och allt de säger godtar jag. Men problemet jag har är inte riktigt att de har gjort förändringar, utan istället transparensen till oss kunder. Varför nämnde inte CDPR detta tidigare utan har väntat med tills nu.
Jag ser det här mer som ett övergripande problem i spelbranschen, jag förstår varför de släpper en trailer 2 år tidigare för att visa upp deras vision av spelet (skapa hype = lättare att skrapa ihop mer pengar). Att de inte kunde nå vision förstår jag också men berätta det då. Jag har ju hellre ett spel som flyter än ett spel med snygga stillbilder. Mer transparens till folket
För alla som gnäller helvilt på varför PC inte had kunnat behålla grafiken från 2013 så rekommenderar jag er att läsa artikeln på engelska där det är betydligt mer utförligt förklarat.
Kan minnas att CDPR nämnde att oavsett om spelet hade utvecklats endast till PC eller ej så hade de inte kunnat bibehålla den grafiken från 2013-trailern med DX11.
Sedan är det VÄLDIGT lustigt att folk tycker att det pågick falsk marknadsföring enbart på grund av en trailer från 2013, trots att det finns tonvis med material (bild & video) från spelet i dess nuvarande grafiska utseende.
Frågan är då varför de släpper en trailer där det står "In-game footage" om de vet att de inte kan hålla den grafiska standarden.
För mig skulle det räcka att de gjorde som Dice/Ea gjorde nu med battlefront 3 trailern och skriva det är "In-engine". Vet inte hur stor skillnad det hade gjort för andra men för mig är det en stor skillnad på dessa två begrepp.
Finns det något dåligt med spelet? Jag gillar inte att ALLA gillar det, är det en överreaktion på att Sim City var så dåligt eller?
Du har nog helt klart rätt att City Skylines har fått en rejäl knuff i positiv kritik pga Sim City.
Själv har jag inte spelat det eftersom tiden inte räcker till för tillfället men jag kommer nog införskaffa det snart.
Det jag tror göra att det är så lite negativ kritik om spelet är att all information om spelet som Colossal Order Ltd släppt innan lanseringen verkar stämma överens med slutprodukten till skillnad från Sim City.
Och de flesta verkar vara överens om att det är just nu den bästa City buildern och då är det ju svårt att klaga.
Och att det är Paradox som är utgivare ser jag bara som ett stort plus, nog för att de pumpar ut DLC paket utan hejd så är det få företag som ger så matiga patchar att det inte berör mig.