Inlägg av Dunder

Inlägg som Dunder har skrivit i forumet

Skrivet av Witchfinder:

Vad fan, har servrarna varit nere över fyra timmar eller? De skulle väl börja underhållsarbetet klockan 14.

Lite oroväckande att de behöver vara offline så pass länge även för så små patcher... Men nu har vi ju lite större stash size i alla fall, det är alltid något

Skrivet av Witchfinder:

Ja, både de och tidningarna känns jätteskumma. Jag är den spelartypen som sparar på såna där situationella buffar tills spelet är över, eftersom jag aldrig kan säga på rak arm att "nu är ett bra tillfälle". Det gör mig bara stressad och likaså föda som ruttnar, jag befattar mig inte med det.

Jag är likadan springer runt med flera leader bobbleheads och mat som ger bonus EXP för att jag tänker att de måste användas så optimalt som möjligt.

Och att mat som legat ute i tjugo år plötsligt ruttnar på en timme bara för att man plockar upp den, mycket skumt.

Skrivet av Witchfinder:

Trodde aldrig dagen skulle komma då man kör ett Fallout där man hellre säljer bobbleheadsen (stash limit) än har kvar dem (på tok för stressig funktion) :´)

Jag hade hellre sett att de gav en permanent bonus, så som de alltid gjort. Väldigt konstigt beslut att de nu är consumables, istället.

På tok för få besökare med Geeks-tröjor! Skärpning!

Jag är helt säker på att de kan fixa problemen, men jag är osäker på om de kommer lägga tillräckligt med resurser på det.
Jag gissar på att det mest kommer poleras på ytan, och att mer innehåll kommer läggas till.

Skrivet av kaealy:

Lust att nämna några med samma prislapp och bankvalv med pengar som kan backa företaget i form av egen inkomst eller publisher?

Diablo 3, Warhammer Online, APB, Hellgate: London... Finns självklart många fler, men det är några jag själv erfarit.

Sen har vi Fallout 3, Fallout New Vegas och Fallout 4 såklart, fast utan onlineproblematiken uppenbarligen.

Skrivet av MacNille:

Push to talk borde ha funnits med i spelet från början. Nästan alla spel som har ett online läge har det. Att Fallout 76 inte hade det när det kom, visar att de släppte ett spel som inte ens var halvbakat.

Det har inget att göra med hur färdigt spelet var vid release. Det var ett beslut som togs att man inte ville ha FoV.

Skrivet av Sillgam:

Varför schemalägger man sådant som ska fixas så snabbt som möjligt? Hur svårt ska det vara att lägga in en fov setting exempelvis..

Onlinespel brukar ha schemalagda patch-tider så folk kan förbereda sig på att servrarna ligger nere, och man ska kunna förbereda för nedladdning.

Skrivet av Jaasii:

Att låsa max fps till 61 är väl inte att fixa det? Någon som harvar runt med filmiska 30 fps borde fortfarande röra sig långsammare än någon med max fps, även om det bara är lite.

Det är inte låst till 61 FPS. Jag spelar i 144Hz, t.ex.

Skrivet av Exxo:

Då vet du hur illa det är.

Ja, det finns problem. Ospelbart är det dock inte.

Skrivet av Exxo:

Påståendet att spelet är spelbart är en lika stor lögn.

Verkligen inte. Har spelat bra många timmar nu.

Skrivet av Milky_81:

Haha så dumt

Synd att spelet blev en sån flopp. För min del behövs följande fixas till nästa spel om det ska bli köp (om det nu blir nåt mer spel)
- User Interface, framför allt inventory, jämföra vapen med varandra t.ex. måste bli mycket smidigare och bättre. Visst det är charmigt med PIP-boy ett tag men snabbt tröttsamt. Det funkar inte 2018, jag har inte tålamod för sånt som jag hade när jag var grabb
- Grafiken. Måste bli snyggare och mer optimerat. 60 fps buggen...
- Tillbaka till singleplayer med bra story och roliga quests.

"FPS-buggen" är fixad.

Skrivet av eld:

Vettefan om man verkligen kommer över bristen på npc's, det ligger och kliar helatiden. Samma känsla man får i spel när man förväntar sig en dialog av en npc men bara får en npc-bark ropad på en, den känslan fast på varenda robot i spelet.

Om man klarar av att spela fallout4 genom att bara loota och crafta medan man ignorerar npc's så kan man finna sig tillrätta i världen, exploration är egentligen det enda som på något nivå fungerar i fallout 76.

Okej, "man" är fel ord att använda här då det såklart är subjektivt, my bad, men jag kom över det snabbt. Cohh som jag följer mycket på Twitch nämnde det också.
Går man in med förväntningen att det är Fallout 5 är det klart att man blir besviken, men då har man inte riktigt förstått vad det är för spel heller.

Skrivet av shelter:

Men är det så dåligt som alla säger är ju min fråga?
Gillade Fallout 4 jävligt mycket men det är ju surt om det bara finns fiender och inga NPC'er alls?
Gillade även att bygga baser i 4an och tänkte det kanske är en rolig grej i multiplayer, men är det en "död värld" är det nog inte ens kul i MP:
Har sett streams och det ser ut som Fallout 4 fast tråkigare, men det baserar jag bara på det jag sett.

I sitt nuvarande skick kräver det nästan att man verkligen gillar Fallout. Gör man det så finns det mycket att hämta från Fo76. Att det inte finns NPC:s i vanlig bemärkelse kommer man över snabbt.

Att bygga baser funkar dåligt just nu, men det är något Bethesda vet om och lovat att fixa.

Skrivet av ThePeon:

Ja men om man nu ej gillar spelet bara gå vidare spela spel man gillar och sluta älta sig som en idiot i något man inte tycker om låter ju bara idiotiskt att hålla på älta sig i något man inte tycker om gör ni så med mat ni ej tycker om hej jag hatar denna mat men jag ska fortsätta äta det för att kunna fortsätta tala om för alla andra hur mycket jag hatar det. Nu fick vi fallout 76 det blev det spelet det blev låt det vara gå vidare och vänta på Elder scrolls 6 som vad dom sagt också kommer använda sig av gammla creation engine så vi kan säga redan nu Elderscrolls 6 kommer vara ett skit spel för det kommer vara buggit som fan inte ha 120 fps och vara lika fult som fallout 76 För att creation engine är 21 år gammalt.

I och med att de löst problemen med högre frame rate i Fallout 76 så kan de säkert lösa det till ES6 också

Hade varit intressant att veta vad det beror på, och hur repeterbart det är. Personen måste ju ha gjort något skumt?

Skrivet av Niqros:

@Fiddi:
Ett tips är att equippa armor med pockets. De gör att man kan bära mer.

Jag har "löst" det genom att strunta i att bygga hus, och istället bara sätta ner ett camp när jag behöver lasta av. Blir inget basbyggande för min del innan de fixat stash-size och är säkra på att de löst buggarna med att baserna försvinner titt som tätt.

Skrivet av Sillgam:

Recensenten har inte fel enligt dig, även om han skriver "det är en trasig loot-shooter som luktar early access lång väg".

Men till en annan i tråden svarade du med detta om att spelet skulle vara ett hafsverk.

Ser inte hur det inte skulle gå ihop? Har sagt många gånger att det finns buggar, så det får du nog förtydliga.

Skrivet av Sillgam:

Vad är det vi inte förstår? Vad är det recensenter inte förstår med spelet? Menar du att den extrema mängden buggar som finns inte pekar på att det är ett hafsverk? Eller hur extremt uselt interfacet (fortfarande) för husbygget är? Hur questen mest påminner om WoW år 2005 snarare än ett spel släppt 2018? Varför finns inga NPC:er man kan snacka med (nej inte robotar, sluta)? Ingen av dessa punkter är subjektiva. Detta är objektiva sanningar om hur spelet är, och därför behöver man inte spela det för att veta att det är ett hafsverk. Som recensenten sa, det är ett trasigt early access spel. Vilket du anser vara helt korrekt btw.

Så sluta försöka slingra dig och förklara istället vad det är du anser vi "inte förstår". Våga stå för dina åsikter.

Vet inte vilka "vi" är när du skriver "vi", du får nog hålla dig till dig själv, annars blir det bara konstigt.

Du skriver att det finns en extrem mängd buggar. Det gör det inte. Det finns samma buggar, av samma anledningar, som det finns i t.ex. Fallout 4 och 3. Har dessa också extrema mängder buggar? Kanske, men det gör inte specifikt Fo76 sämre.

Husbyggandet är också samma som i Fo4, klagade du på det också? Jag tycker själv husbyggandet är helt värdelöst. Det finns inte heller någon större anledning till att bygga hus, så jag har inte brytt mig om det. Något jag hoppas de implementerar är att man får bygga sitt eget valv. Det blev ett DLC till fyran, men där fanns det ingen som helst anledning till att bygga ett, men i Fo76 hade det varit perfekt.

NPC:er finns inte för att de som inte kom in i valven är döda, alternativt har blivit scorched. Hade du lagt fem minuter på att sätta dig in i story:n hade du sett detta.

Angående att våga stå för mina åsikter, jag ser ingenstans vart jag inte gjort just det. Hur är det bättre att bara hoppa på ett tåg och repetera vad andra säger? En hemläxa för läsaren.

Skrivet av Sillgam:

Lika pinsamt som att du påstår att man måste spela spelet för att säga att det är skit. Det räcker att se på valfri video eller läsa valfri recension för att se att det är ett hafsverk.

Vad är det i alla recensioner du anser är felaktigt? För du verkar insinuera att vi som inte ville köpa ett early access spel för fullpris är dumma.

Alright
Nej, du får såklart säga vad du vill, men du kommer inte veta om du har rätt eller inte, varken subjektivt eller objektivt.

Den enda recensionen jag läst är FZ:s och kan inte säga att någonting var fel. Kan inte minnas att jag sagt att någon recension varit fel. Inte heller att jag skulle insinuerat något, det får stå för dig.

Skrivet av Mortaigne:

@Newklear: Xbox har kapat priset med 33%, Cdkeys har större rabatt för var dag som går (55% nu), många kedjor internationellt som folk rapporterar om.

Varför argumenterar du emot allt och alla? Jag är också en Fallout-fanboy men det betyder ju inte att jag är blind.

Allt och alla? Jag har hållt med många här. Ska man inte anmärka på felaktiga argument/påståenden?

En annan vinkel är ju att jag försöker skapa diskussion, snarare än att bara komma med oneliners för att samla likes.

Skrivet av Fiddi:

Håller inte med, det låter inte alls logiskt.
Bättre att den behöver någon form av bränsle i så fall, fusion cores finns ju redan, kanske att den drar energi efter hur långt det är till närmsta bas.
Eller kanske att roboten inte kommer tillbaka utan att man måste springa och hämta den igen efter man skickat hem den. Som sagt, behöver inte vara så hardcore.

Hela risk vs reward-systemet försvinner om man kan lägga allt på en robot som "bär hem" det man plockat på sig, och det vore synd om man gjorde det ännu mer casual.

Kanske om den är relativt långsam, och dyker upp på kartan för alla på servern.
EDIT: Eller åtminstone för alla i närheten.