Tidigare idag berättade vi att #Call of Duty: Black Ops 3 inte får någon kampanj i versionerna till Playstation 3 och Xbox 360. Det är ett beslut man på sätt och vis kan förstå: tekniken går ständigt framåt och de gamla trotjänarna orkar helt enkelt inte med när det vankas modern co-op för fyra spelare.

Desto fler har nog betydligt svårare att acceptera att singleplayer-bortfall även drabbar #Tom Clancy's Rainbow Six: Siege, till alla format (pc, PS4, XONE). Under EGX-mässan avslöjade art director Scott Mitchell att det saknas en renodlad kampanj:

– Det finns egentligen inget story-mode. Du genomgår träningar där du får bekanta dig med olika spelstilar och prylar. Du kan spela mot ai i co-op på alla kartorna. Du kan göra egna inställningar i matcherna. Det är var vi erbjuder på singleplayer-fronten.

Mitchell betonar också att man genom att spela med och mot ai låser upp samma material som om man spelat mot andra spelare. Men det är alltså inte tal om någon renodlad kampanj med handling.

Via pcgamesn.

Läs artikeln...eller är det kanske för mycket text? 02/10 Men det är ju just storspel som är uppe för diskussion nu, inte indiespel, inte okända obskyra titlar, utan stora titlar som Rainbow Six är, och spel av den kalibern. Tråden handlar om R6 så jag sitter inte och pratar om okända äventyrsspel som dyker... 02/10 ska ni två bli vänner på skype lr något kanske ;) 02/10 Det är du som svamlar. Om du skulle sammanställa alla spel som släpps så hade du insett. AAA-spel är långt ifrån majoriteten spel som släpps. Här är artikeln diagrammet kom från. Läs den och dess källförteckning/länkar. https://shadowofthevoid.wordpress... 02/10 Tror du verkligen på det själv eller kan du inte bara ta att du inte har en aning om vad du snackar om? T.ex diagrammet du postade så har majoriteten av spelen från 2005 och framåt DLC/SP, CoD, Destiny, Halo osv. Samma gäller om du klickar in på dom fle... 01/10 Fast du har helt fel. De flesta spel har inte några ytterligare kostnader. 01/10 Men vilket jävla skitsnack, vad lever du i för fantasivärld egentligen? Bortsett från indiespel släpps det knappt några större titlar idag som inte har varken DLC/SP eller mikrotransaktioner. Och det är ju öht inte lönt att diskutera när du inte kan tän... 01/10 De flesta spel har varken betal-DLC eller mikrotransaktioner, så det är inte en stor faktor i sammanhanget. Det är inte svårare än att det inflationsjusterade genomsnittspriset för spel är lägre idag än tidigare. Finns inget som gör det mindre relevant... 30/09 Läste om det där då det var en nyhet, och det var inte relevant då heller då man inte tar hänsyn till billigare komponenter, DLC-priser, mikrotransaktioner, streamline'ade motorer för utveckling osv. Var kanske något mer relevant för 5+ år sen men idag,... 29/09 Diagrammet visar inflationsjusterade spelpriser och är fullt relevant, då det visar att spel är historiskt sett som billigast idag. Att det är ett axplock av spel i själva diagrammet förändrar ingenting, vilket framgår av varenda artikel man hittar i... 29/09
Skicka en rättelse