Black Myth: Wukong är inte bara populärt: det är snyggt också. Och snygga spel brukar sniffas upp direkt av våra kollegor Sweclockers, testsugna som de är. Och mycket riktigt har de testkört hur krävande det kinesiska rollspelet är.

Det har testats låg och hög upplösning, med och utan uppskalning, ray-tracing och annat. Allt resulterar i konstaterandet att det kan se duktigt bra ut, men att dagens grafikkorti inte räcker för att driva det i okej framerate md alla reglage på och alla hjälpmedel av.

Prestandamässigt kommer den som vill avnjuta spelet vid en bildfrekvens över 60 FPS i princip bli tvungen att använda någon form av uppskalningsteknik. Detta har varit fallet för de flesta Unreal Engine 5-baserade titlarna som släppts hittills, där ögongodiset som bjuds på när alla motorns funktioner är i full sving är för mycket för dagens grafikhårdvara när de ska renderas vid full upplösning.

Du läser testet hos Sweclockers.

FZ:s recension då – var är den? Jo, på gång. Vi fick inte tag på spelet innan release, men Jonas Vågström lirar för fullt. Recensionen kommer inom ett par dagar.