#PlatinumGames (i Japan) hyllade actiontitel #Bayonetta har fått kritik för att Playstation 3-versionen av spelet inte riktigt är i klass med Xbox 360-versionen. PS3-varianten utvecklades av #Sega och inte originalutvecklana, och rapporter om extremt långa laddningstider för att starta banor, mellansekvenser och öppna menyer har rapporterats. Nu meddelar en Sega-anställd att företaget tänker fixa till problemen med en kommande patch.

Jag kan tala [å utvecklarens vägnar] och säga att en patch för att rätta till detta problem är under betänkande för att rätta till de överväldigande laddningstiderna i Bayonetta. Något jag inte kan säga är när detta [patchen släpps] ska ske. Jag kommer hursomhelst att hålla koll på detta på alla håll (japanska, nordamerikanska och europeiska versionerna) för att försäkra mig om att vi vet den exakta statusen för varje.

Bayonetta släpptes redan i oktober i Japan, där Xbox 360-versionen fick full pott av japanska spelmagasinet Famitsu. PS3-versionen kom några pinnhål lägre på betygsskalan (40-gradersskala) på grund av brister i tekniken. Förhoppningsvis har detta hunnit lösa sig för PS3-spelarnas skull innan spelet släpps i Sverige den 8 januari nästa år.