Hur kommer ni hantera dialoger inför och under uppdrag när du befinner dig i en grupp?

- Vi stöder gruppsnack redan idag och vi har spenderat mycket tid på att få det att fungera bra, vi vill vill såklart att du ska kunna uppleva alla dina uppdrag med dina vänner. Vi måste balansera spelet efter det. Problematiken är såklart att det är väldigt lätt för andra att förstöra din upplevelse så vi måste även lägga in spärrar så att sådant inte sker. Vi att du ska spela i grupp och utföra uppdrag tillsammans andra.

Sith och Jedi - gammalt hat rostar aldrig.

Vi har två sidor som hatat varandra i årtusenden, vad kan du berätta om PvP?

- Vi förstår att det finns många som vill spela PvP och vi har alla förutsättningar för det, som du själv säger hatar de två sidorna varandra och vi har åtta balanserade klasser så självklart kommer det att finnas med. Vi startade inte med målsättningen att skapa det ultimata PvP-spelet utan det bästa storydrivna massiva onlinerospelet, men vår målsättning är att leverera episka Star Wars-upplevelser, vare sig det är mot datorn eller andra spelare.

Kommer miljöer att vara dynamiska, som World of Warcrafts phasingteknik där världen förändras beroende på om du utfört ett uppdrag eller inte?

- Vi vill att personer du möter på din resa ska reagera olika mot dig beroende på vilken väg du väljer, den mörka eller ljusa, så du kommer garanterat att märka skillnad i jämförelse med andra. Den både inre och yttre konflikten är en grundsten för Star Wars och väldigt viktig för The Old Republic.

Eftersom det är så pass storydrivet är jag orolig för att spelet ska vara mer byggt instanser än en stor levande värld...

- Det finns finns nyckelhändelser som är viktiga för din karaktär och dem kommer du endast att uppleva med personer du väljer. Vi vill inte att du hamnar i en situation där du precis göra ett avgörande vägval för din karaktär och det förstörs av att fyra främlingar som springer runt och stör. Det kommer att finnas instanser för såväl solo- som gruppspelande men såklart även öppna områden där alla på servern kan träffas.

Coruscant, hela galaxens konfarum.

Så storyuppdragen är övervägande instanser?

- Nej, bara de stora avgörande nyckelhändelserna, de som dramatiskt ändrar din karaktärs väg. Där vill vi också kunna bjuda på våra välkända scriptade sekvenser och då är det inte möjligt att trängas med andra. Det finns massor av andra möjligheter att spendera tid med andra.

På tal om vägval, kommer du att kunna byta sida, turn to the dark side?

- På din Jedi-väg kan du vända dig mot den mörka eller ljusa sida, men vi har inte pratat om du kan byta sida helt. Beroende på vilken väg du väljer får du olika fördelar (vi gissar krafter, reds anm). Vi har inte bestämt oss om du ska kunna byta sida helt, det finns massa anledningar till att inte tillåta det men samtidigt är det en spännande möjlighet.

Sist, men inte minst (och garanterat argast), kommer vi att få träffa HK-47 igen?

- Vi får faktiskt den frågan väldigt ofta, vi vet att spelare älskade karaktärerna i de båda Knights of the Old Republic-spelen och de vill veta vad som har hänt med dem. Mer än så kan vi inte säga i dagsläget.