Undertext till Far Cry 2

Medlem
Undertext till Far Cry 2

Bra initiativ!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Wow! Riktigt bra av dom.

Medlem

Vadå, finns ju många spel som har subtitles? San Andreas hade väl det?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ett bra initiativ antar jag. Bara det inte drar personal från de andra posterna/funktionerna så, visst varför inte?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vadå, finns ju många spel som har subtitles? San Andreas hade väl det?

Antar väl att dom menar lite mer detaljerat som t.ex: [*Scream*] - What was that?
I San Andreas hade dom ju bara What was that? t.ex


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

JA! Klarar mig inte utan sånt ibland.

Inaktiv

Asbra, men är det inte lite jobbigt att spela som döv? Menar man måste ju bli skiträdd om det står någon bakom en helt plötsligt ^^,

Medlem

Half-Life 2 serien har ju haft undertexter ett bra tag vad jag vet.

[Creaking metal]
[Creaking metal]
[Big splash]
[Crow alert]

osv.

Medlem

[Sparkling sound from the fire]
[The giraff is screaming for help]
[Mjaaaaouw]

Medlem

Bra nyheter. Även med bra hörsel så finns det tillfällen i spel där det är riktigt problematiskt att höra vad någon säger pga explosioner eller andra ljudeffekter.

Om ett spel stöder undertexter så brukar jag oftast köra med dem på så jag inte missar någon dialog.

EDIT: Speciellt filmsekvenserna i Thief-spelen har jag alltid haft svårt för. Massa maskinljud och diverse saker medan prat pågår. Skitsvårt att höra allt de säger.

Medlem

har man på full subtiteling i HL2 så blir det ganska detaljerat, dom säger vad det är som säger vad, ibland hur om jag inte minns fel, om dom har panic, etc. typ " [Combine soldier]:Panicked screaming " Och någrea grejer till, antar att det är ganska bra för döva och har man på dom missar man välldigt lite med för den delen

Hoppas det är så dom menar i FarCry 2 det skulle vara riktigt bra för många, hoppas bara dom har valen som man har i HL2 där man kan ändra "mängden" subtiteling, om det bara ska vara diagloger, eller "allting" etc


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Jag gillar undertexter i allafall!


signatur

Meep!

Medlem

Mm, det här var ett trevligt initiativ som jag tycker fler ska följa.
Tycker det är bra att spelindustrin utvecklas.

Nu önskar jag bara att det kommer ut spel som är anpassade för de program som kan läsa av ens hjärnaktivitet (vilket finns idag, på forskningsstadium), och en skön stol så är jag nästan nöjd.
Visst, jag är inte handikappad, men det vore störtnajs med ett spel där jag bara behöver tänka på vad jag skulle vilja göra (jag har fått "tangentbordsfingrar" *leder som värker i fingrarna* så det vore najs för min del)

Medlem

Bra gjort!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Bra initiativ!


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Allltså nyheten måste väl vara spel, alla spel har undertester som val (de flesta i alla fall), men få har "hearing implants" eller vad det heter. Det bör väl vara det som menas, som många har påpekat i tråden...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vadå, finns ju många spel som har subtitles? San Andreas hade väl det?

Det är skillad på undertext för dom som inte kan språket och för dom som är hörselskadade. En vanligt undertext är då de bara är dialog som textas, en undertext för hörselskadade så står de även vad för typ av ljud som hörs, allt från smällar till en galande tupp. Detta är helt klart ett plus från Ubisoft's sida.

Redaktör

Nyheten är att Ubisoft kommer köra med undertexter i alla sina egenutvecklade spel framöver. Det må ha förekommit i andra spel förut, men det är inte nyhetens poäng.


signatur
dmn
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

men få har "hearing implants" eller vad det heter.

Hahaha. Tror uttrycket du fumlar efter är "hearing impaired".

Medlem

Bra initiativ

Inaktiv
Skrivet av dmn:
Skrivet av nudelsdesign:

men få har "hearing implants" eller vad det heter.

Hahaha. Tror uttrycket du fumlar efter är "hearing impaired".

Tror snarare det var den här typen av subtitles han menade: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Closed-Cap...

Inaktiv

hade ju varit mer nice om AI´t had andvänt sig av teckenspråk

Inaktiv

Roligare ifall dom gjorde så att blinda kunde spela

Tycker det är bra gjort av dom ändå

Medlem

Det där var riktigt bra. Härligt Ubisoft! Tummen upp!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Heat:

Asbra, men är det inte lite jobbigt att spela som döv? Menar man måste ju bli skiträdd om det står någon bakom en helt plötsligt ^^,

skräck spelen skulle bli så mycket bättre xD


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Det är 2008 och först nu börjar döva gamers respekteras av Ubisoft. Bättre sent än aldrig, men tjaa. Hade väl inte skadat om dom tänkt på det lite tidigare ^^

Medlem

Äntligen. För dövar eller ej så tycker jag det är bra att det finns sub / undertexter.
Stör mig på vissa spel som inte har, visst förstår man vad dom säger man klagar aldrig att det finns även text i fall man vill läsa.

Medlem

Bra
Har faktiskt aldrig tänkt på detta men visst borde den här anpassningen ha funnits med redan från början.

Inaktiv

Bra, bra. Ett steg i rätt riktning.

12
Skriv svar