nytt 3dkort till burken

Medlem
nytt 3dkort till burken

Tja.. behöver 2 nya graffekort till mina burkar.. då ena exploderade för några månader sen, och andra kortet är för gammalt och dåligt för kunna köra nyare spel med..

det jag hittat när jag kollat runt här i forumet är att
X1950Pro är både prisvärt och hyfsat bra för att vara ett agp kort.

Hur tror ni det skulle prestera på en..

packbell 3ghz processor, 1024 ddr mb ram minne burk
och en dell 2.6 processor, 1024 ddr mb ram minne burk? båda win-xp

skiljer ju 4 ghz på ena datorn.. men kan tänka mig att både kommer prestera rätt så lika endå?

uhmm.. hade typ tänkt mig 2 st Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 - DVI / TV-Ut (AGP) kort åt båda burkarna.. någon som vet om märket funkar bra? eller skulle rekommendera något annat?

är väldigt tacksam för svar, då jag är i ett ''snabbt'' behov av 2 nya kort.

tack tack pussar och kramar :heart:

Inaktiv

Det skiljer inte 4GHz :P.

Hur som helst är kortet rätt trevligt, bästa valet för AGP förmodligen. Dock lär processorerna agera flaskhalsar då det är lite för långsamma för att utnyttja all kraf ti grafikkorten. Skulle tro du skulle få ut nästan lika mycket prestanda ur 7600GT eller till och med 7600GS eventuellt.

Vad menar du med "nyare spel" Crysis, BioShock mfl lär inte bli någon värst rolig upplevelse på de burkarna ändå är jag rädd.

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Skulle jag varit i dina kläder skulle jag gå på 1950 korten sjukt mycke bättre än Nvidias CRAAP... lästa att dom kommer lansera en ny serie från ATI till agp med gddr4 på så hesta inte i väg om du har mage att vänta...

signatur

AMD 6000+ ATi X1950XT DDR2 PC6400 2GIG.....

nj
Medlem
Skrivet av L.O.G:

Skulle jag varit i dina kläder skulle jag gå på 1950 korten sjukt mycke bättre än Nvidias CRAAP... lästa att dom kommer lansera en ny serie från ATI till agp med gddr4 på så hesta inte i väg om du har mage att vänta...

Bara för att en ny serie har GDDR4-minnen så behöver det ju inte betyda att det är bättre än äldre serier med tex GDDR3-minnen.
Har kortet tex en 128-bitars minnesbuss (vilket mellanklasskorten än idag sitter med vilket verkligen är ett av de stora problemen med Geforce 8600-/Radeon HD2600-serierna) så behöver det komma upp i väldigt höga klockfrekvenser för att få samma bandbredd som ett kort med 256-bitars minnesbuss.

1
Skriv svar