Teleportering snart möjligt i Vanguard

Robot
Medlem
Teleportering snart möjligt i Vanguard

Fan jag som läste "Teleportering snart möjligt i Vancouver", det hade iaf varit tufft

Medlem

tycker det ska va långa avstånd och resetider i mmo spel....ska det va Massive så ska det va Massive...

De som gnäller över detta borde kanske spela nått anant.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag tycker det är bra att de skall införa det, att inte kunna göra en "fast travel" var en av anledningarna till att jag slutade spela BETAn och inte köpte spelet. Hamnade nämligen pga en Quest på ett ställe där fienderna var på tok för svåra. Varje gång jag skulle ta mig tillbaka till säker mark igen, så blev jag dödad vilket resulterade i att jag spawnade om vid fortet bland de övermäktiga fienderna som jag försökte ta mig ifrån. Dog sju ggr innan jag med en polares hjälp kunde ta mig tillbaka igen. (Glömt om det var Wiman eller KlosterKatten, tack iaf).

Jag vet, det är ett MMORPG och att det är meningen att man skall spela tillsammans och inte springa runt själv. Men ibland så kanske ens polare inte är online eller på samma ställe. Då är det bra med teleporteringsfunktionen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

MMORPGs ska vara stora... visst, lite genvägar ska det finnas, bara man inte överdriver...
Ta bara gamla Everquest som exempel (Vanguard killarnas gamla lir), sjukt stor värld som kändes näst intill gigantisk i början, men sen kom det teleport stenar, gate potions till melees, AA gate, o nu sist även "banners" (vilket för övrigt verkar vara exakt samma som det nu Vanguard snott ideén från)
Allt går snabbt, och TRIST!

Tacka vet jag gamla goda tiden då man fick anstränga sig lite, jaga reda på en "taxi" (dvs spelare med grupp-gate spells) eller zick-zacka sig fram emellan svåra mobs.

Minns fortfarande en av Ultima Onlines säljande punkter "det är så enormt att det skulle ta 14 timmar att springa tvärs över!"

Medlem

Undrar om det här är Caravan-funktionen som inte blev implementerad i början?

Medlem

happ, där försvann hela grejen med gigantiska världar

Medlem

Hm,, hörde att det inte skulle vara teleporteringar i vanguard för att alla hardcorespelare skulle bli nöjda.
Jag undrar vad som fick dem att ändra sig,,, för många "icke hardcore gejmers" kanske?

Nåja, jag är för teleporteringar. Har min huvudbas i Halgarad, medans mina vänner håller till i Tursh, så jag har ett helvete att spela med dem (måste ju sitta nästan en timme på att bara resa dit) om vi ska mötas och kötta utanför halgarad.

Tacka vet jag Ultima Online. aldrig haft så kul som med Recall stones.

Medlem
Skrivet av Soulless:

tycker det ska va långa avstånd och resetider i mmo spel....ska det va Massive så ska det va Massive...

De som gnäller över detta borde kanske spela nått anant.

Håller med - men nu var det ju så att man bara kan teleportera en polare till sig och då bränns din Recall sten..tar ju en bra stund tills man kan använda den då. Hade varit en helt annan grej om du kunnat studdsa omkring i världen hur som helst med teleport.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

om det är som Recall är nu så är det en gång i timmen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Soulless:

tycker det ska va långa avstånd och resetider i mmo spel....ska det va Massive så ska det va Massive...

De som gnäller över detta borde kanske spela nått anant.

Håller med - men nu var det ju så att man bara kan teleportera en polare till sig och då bränns din Recall sten..tar ju en bra stund tills man kan använda den då. Hade varit en helt annan grej om du kunnat studdsa omkring i världen hur som helst med teleport.

Oki men då låter det ju inte så hemskt. Bara bra om det finns "vissa" möjligheter till teleportering eller genvägar, men skall inte vara en rutin att trolla sig fra mo tillbaka, kors o tvärs hela tiden

En annan sak ä ju att om man kan teleportera sig emellan alla "viktiga" ställen (vilket fallet brukar va) så försvinner ju syftet med stora delar av spelvärlden...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar