Nintendo DS Lite - släpps i butik den 22 juni

Robot
Nintendo DS Lite - släpps i butik den 22 juni
Inaktiv
Nintendo DS Lite - släpps i butik den 22 juni

Köpte gameboy advance, gör aldrig om det misstaget.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Om man ska köpa en portabel spelare är det PSP som gäller och inget annat. Nintendo har hamnat på efterskälken måste jag säga.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Japp, åtminstonde vad gäller den tekniska biten. Men däremot om man tittar på vilka spel som finns till respektive maskin så vet jag inte riktigt?


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Då har man förbokat sin svarta ds lite ^^

Köpte aldrig nån gba när den kom ut, dock en svart gba sp.
Köpte heller ingen ds när den kom, nu en svart ds lite.
Har lärt mig genom åren att vänta ett år eller två när det gäller nya spel system, för att se hur de utvecklas.

Angående psp så tycker jag den inte är speciellt köpvärd om man spelar mycket spel. Har inte kommit ut så många *måste ha* spel.

Medlem
Skrivet av kraket:

Japp, åtminstonde vad gäller den tekniska biten. Men däremot om man tittar på vilka spel som finns till respektive maskin så vet jag inte riktigt?

så sant, där leder nintendo stort vilket är tråkigt men man får hoppas sony får igång speltillverkningen till PSP:n. Dock är Daxter helt underbart spel som verkligen visar vad PSP:n kan åstakomma.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Jag är lite sugen på att skaffa en DS och det nya Mario-spelet som är på ingång


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Skrivet av redmac:

Om man ska köpa en portabel spelare är det PSP som gäller och inget annat. Nintendo har hamnat på efterskälken måste jag säga.

En PSP är ett bra val ja. Om man inte vill spela spel

Allvarligt talat, Nintendo DS har sjukt mycket mer köpvärda spel än någon annan konsol jag sett ett år efter sitt släpp. Nintendo har återigen hittat rätt, i alla fall nu när DS Lite kommer och nästan kommer upp i samma stil som PSP

Medlem

Äntligen! Har 4 DS spel sen jag sålde mitt gamla DS, har väntat på Lite ett bra tag nu Blir att köpa direkt med Metroid Hunters och Mario! Men vill även ha Trauma Center och Animal Crossing

Medlem
Skrivet av radiuz:

Äntligen! Har 4 DS spel sen jag sålde mitt gamla DS, har väntat på Lite ett bra tag nu Blir att köpa direkt med Metroid Hunters och Mario! Men vill även ha Trauma Center och Animal Crossing

Bra spelval! har testat alla dom och tycker dom är riktigt bra.

Nöjer mig nog med mitt vanliga DS jag.

Skrivet av radiuz:

Äntligen! Har 4 DS spel sen jag sålde mitt gamla DS, har väntat på Lite ett bra tag nu Blir att köpa direkt med Metroid Hunters och Mario! Men vill även ha Trauma Center och Animal Crossing

Ge mig 250kr så kan du få mitt Animal Crossing (US Import) 8)

Medlem

Tror jag lugnar mig med Animal Crossing! Vet inte riktigt om jag gillar det, däremot verkar Trauma Center riktigt annorlunda och kul med bra utmaning.

Medlem

Funderar starkt på att köpa en NDS light. Får nog bli efter sommaren då jag antaligen inte kommer få något jobb i sommar.

Någon som vet några spel att se fram emot förutom Mario?

Medlem

Latex : Zelda Phantom Hourglass, StarFox, Castlevania PoR, Mega Man ZX, Dragon Quest, Final Fantasy III (remake), Children of Mana, Mario vs Donkey 2, Yoshis Island 2, Custom Robo och många fler... Sedan finns det ju en hel del bra titlar ute nu!

Medlem

New Super Mario gör det till ett LÄTT köp. Underbara Nintendospel!

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Tror jag lugnar mig med Animal Crossing! Vet inte riktigt om jag gillar det, däremot verkar Trauma Center riktigt annorlunda och kul med bra utmaning.

Det fick betyget 2 av 5 på hype, vilket jag tycker är väldigt konstigt. Klart ett av de roligare spelen jag spelat på länge. Skön känsla och riktigt utmanande. ^^


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Motsatsen till DS Lite måste vara DS Mycket? Ehh?
(Ok, det är läggdax för mig nu)

Medlem

Köpte en PSP när den kom, visst är den skön och tekniskt imponerande, GTA och wipeout är störtsköna spel bland andra.

Köpte en DS på lite impulsköpt för några månder sedan, och gamla mario 64 och det är jag jättenöjd med:)
Tycker absolut att DS kan mäta sig i PSP när det gäller spelglädje.

Så vad man "ska" köpa är nog lite smaksak.
Sen verkar ju New Super Mario klockrent det med:P

Inaktiv

Jag är som sagt riktigt sugen på New Super Mario, om det kan leva upp till Super Mario World (..bland de bästa spelet någonsin) eller komma i närheten av det så kommer det bli hur bra som helst.

Måste skaffa mig en DS för spelet. Ingen som har en att sälja?


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

två meter : Det har fått varierande betyg faktiskt, men om man läser vad "folket" tycker så verkar det riktigt kul och bra. Jag lär köpa det på Lite releasen.

Ang. PSP vs DS så är det nog lite vad man själv gillar. Vill man ha PS2-titlar i ett litet format med sämre styrning köper man en PSP och om man vill ha roliga och nyskapande spel med innovation köper man en DS!

Av det jag testat så gillar jag verkligen inte PSP. En bärbar konsol ska inte behöva ta ca 15sek för att starta upp ett litet spel! Sedan frusterande styrning i vissa spel, rätt dålig ljusstyrka på skärmen mot DS Lite och till sist - vart finns dom roliga spelen alla pratar om?

Nya Ghosts 'N Goblins ser dock fantastiskt ut, men jag misstänker ett man kommer tröttna på det rätt fort.

Medlem

DS är ganska poppis här borta i Japan. Dom flesta ställen är den slutsåld på.
Var lite sugen på en Marinblå variant. Inte direkt så att det är
Panik med att köpa den heller, har ju min PSP.
En DS lite går på en 26.000 Yen ~ 1700 Sek. Nya mario släpps om två dagar här.
Men gissar på att det kommer vara slutsålt ganska snart.
Tror det hänger ihop med den plötsliga bristen på DS enheter med.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Glöm inte advance wars: dual strike! Kanske bästa strategispelet (alla plattformar) sedan WC3.

1
Skriv svar