Fallout: New Vegas

Robot
Fallout: New Vegas

Frågorna kring nästa Fallout är många. När utvecklarna nyligen slet sig från jobbet för ett par dagars mässnärvaro i Köln passade vi på att få svar på några av dem.

#fallout-new-vegas, #fallout, #fallout-2, #fallout-3, #black-isle-studios, #the-elder-scrolls-iv-oblivion


Medlem
Fallout: New Vegas

Härlig intervju Hade jag varit lite mer alert hade jag nog ställt ett par frågor jag med, har trots allt spelat serien sedan Fallout: A Post Nuclear Role-Playing Game kom ut.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

tycker det är trist inget coop play verkar det som..... eller kanske är? såfall konstigt att det inte vart några frågor kring detta. Endast singelplayer spel brukar vara så trist :/

Medlem
Skrivet av FuzioN:

tycker det är trist inget coop play verkar det som..... eller kanske är? såfall konstigt att det inte vart några frågor kring detta. Endast singelplayer spel brukar vara så trist :/

Har du spelat fallout så vet du att fallout+coop funkar inte.

Medlem

Skön intervju *thumbs up*


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Fint att man förbokat de, awesome intervju BTW

Medlem

Rätt intetsägande svar tycker jag, men men. Har inga större förväntningar på det här i och med att det ser så identiskt ut med Fallout 3 som är högst mediokert i mina ögon.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

tycker det är trist inget coop play verkar det som..... eller kanske är? såfall konstigt att det inte vart några frågor kring detta. Endast singelplayer spel brukar vara så trist :/

Hmm, låter inte riktigt som att du är i deras target audience


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Hardcore mode låter som ett steg i rätt riktning, fast jag är ändå inte speciellt imponerad om jag ska vara ärlig. Jag vill personligen att världen ska vara en mörkare plats... Och slippa stone faces. Blir ett reaköp för mig!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Nice att min fråga var med

Men trodde att det skulle vara mer frågor, kanske bara några till... men annars så gjorde ni det bra

Medlem

För mig som inte har ett uns koll på FO:NV, är det så att man importerar sin karaktär från FO3 och fortsätter, eller är det helt nytt och orelaterat?
Jag har nämligen inte kört igenom det på PS3 och funderar på att skaffa den här versionen till PC.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av FuzioN:

tycker det är trist inget coop play verkar det som..... eller kanske är? såfall konstigt att det inte vart några frågor kring detta. Endast singelplayer spel brukar vara så trist :/

Har du spelat fallout så vet du att fallout+coop funkar inte.

Har du spelat Fallout (3) så vet du att co-op skulle fungera alldeles utmärkt, och ge lite liv till den otroligt döda världen. Tror faktiskt långt fler skulle skaffa spelet, och som vanligt så skulle du slippa använda funktionen om du inte ville. Något behövs då verkligen, världen är död på fel sätt Fallout 3 var en besvikelse. Massvis med buggar, inga känslor hos röstskådisarna, bristfälliga animationer, samt väldigt få fiendetyper.

Men som vanligt så handlar det om att spara på resurser, så vettiga funktioner blir strukna. Skulle hellre spela med en vettig polare, än 2 korkade AI-vänner som är självmordsbenägna, buggiga och allmänt värdelösa XD
Få hoppas de gjort några rejäla förbättringar i New Vegas, så det inte blir lika trist lika fort. Spelet behöver liv, personligheter, varierade fiender och lite variation...

Medlem

hmm ja det där med striderna äru så sant, dem var verkligen inte roliga i varken Oblivion lr Fallout, även ansiktsuttrycken och hur gubbarna rör sig har ju känts lite sådär trist o dumt, Det finns faktiskt ganska mkt man kan klaga om, men endås är det någonting som jag verkligen älskar med dessa spel.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av FuzioN:

tycker det är trist inget coop play verkar det som..... eller kanske är? såfall konstigt att det inte vart några frågor kring detta. Endast singelplayer spel brukar vara så trist :/

Har du spelat fallout så vet du att fallout+coop funkar inte.

Har du spelat Fallout (3) så vet du att co-op skulle fungera alldeles utmärkt, och ge lite liv till den otroligt döda världen. Tror faktiskt långt fler skulle skaffa spelet, och som vanligt så skulle du slippa använda funktionen om du inte ville. Något behövs då verkligen, världen är död på fel sätt Fallout 3 var en besvikelse. Massvis med buggar, inga känslor hos röstskådisarna, bristfälliga animationer, samt väldigt få fiendetyper.

Men som vanligt så handlar det om att spara på resurser, så vettiga funktioner blir strukna. Skulle hellre spela med en vettig polare, än 2 korkade AI-vänner som är självmordsbenägna, buggiga och allmänt värdelösa XD
Få hoppas de gjort några rejäla förbättringar i New Vegas, så det inte blir lika trist lika fort. Spelet behöver liv, personligheter, varierade fiender och lite variation...

Hur får du t ex. VATS att funka i coop är då min stilla undran..

Medlem
Skrivet av Frisell:

Hur får du t ex. VATS att funka i coop är då min stilla undran..

Antingen modifierar man det så det gör motståndare långsammare allmänt, eller fryser dem i några sekunder så du siktar manuellt, eller så struntar man i VATS.
I Fallout 3 var det ju en "I Win" funktion, du tog ingen skada och dödade fienderna utan problem, kombinera med rätt perks och spelet blev löjligt lätt.
Om man spelar co-op skulle man enligt min mening klara sig gott utan VATS, hederligt siktade fungerar ju i alla andra FPS så varför inte Fallout 3? ;P

S_Z
Medlem
Skrivet av Mortimer:

Rätt intetsägande svar tycker jag, men men. Har inga större förväntningar på det här i och med att det ser så identiskt ut med Fallout 3 som är högst mediokert i mina ögon.

Det må se väldig F3 likt ut men hos mig ligger förhoppninarna om detta spel i det man inte ser, så som story, djup och intressanta karaktärer/grupper... alltså det som gör ett bra RPG.

Och från att ha läst de flesta artiklar kring detta spel så tycker jag inte det verkar råda mycket tvivel om att F:NV kommer vara bättre på samtliga av dessa punkter.

Skrivet av Gagoff:

För mig som inte har ett uns koll på FO:NV, är det så att man importerar sin karaktär från FO3 och fortsätter, eller är det helt nytt och orelaterat?
Jag har nämligen inte kört igenom det på PS3 och funderar på att skaffa den här versionen till PC.

Nej, de hänger inte ihop alls. I F:NV går de tillbaks till den västra sidan av USA där de två första Falloutspelen utspelade sig.

1
Skriv svar