Xbox Live blir dyrare

Robot
Medlem
Xbox Live blir dyrare

Är väl ganska mycket överpris här fortfarande, med tanke på utbudet av tjänster via Xbox Live, i alla fall om man jämför med vad de har i USA.

Avstängd

Usch, en av anledningarna till att jag köpte ps3 istället är just att live kostar...

Medlem

Jag får väl endå säga det att det är bedrövligt hur mycket allt ska kosta. Som om Microsoft inte hade tillräckligt med pengar för att gå runt eller hålla sina anställda kvar. Idioter.

Medlem

Jag tror inte det handlar om att Microsoft vill ha mer pengar utan att utbudet av tjänster är enormt mycket större än på PS3. En av anledningarna till att jag valde Xbox 360 före just PS3. Sen 69 kr per månad är ingen stor summa för att få en fin (bättre än PS3's) dashboard. Enkelt och snyggt.

Medlem

haha betala mer pengar till svinen, fan vilken tur man sålde krysslådan.

Medlem

Om man inte klarar lägga 599:- på ett år så kanske man inte ska köpa en konsol överhuvudtaget

Medlem

Microsoft har väl spenderat halva sitt kapital på jävla kinect. inerst inne tror jag att dom vet att kinect kommer att floppa. därför får spelarna lida för en miljardflopp.

Avstängd

@hoLd

Visst har Live lite bättre online-funktioner än ps3an, men inte så mycket bättre att jag är villig att betala så mycket per år.
Sen så tycker jag att XMBn är bra mycket enklare, bättre uppbyggt, lättare att hitta samt snyggare än dashboard. Men det är ju iofs en smaksak!

Medlem

Fick mitt 12 månaders (+1 månad) Live för 399 kr på webhallen.


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Tja, PSN kostar ju också om man vill ha alla funktioner...
Hur som helst betalade jag 320kr för live i 13 månader senast, har aldrig gett mer än 350kr/år. Ett tips är ju att kolla på eBay eller på internetbutiker (googla) om man vill slippa betala fullt så mycket.

Å andra sidan tycker jag synd om den gamer som inte kan hosta upp 1,65kr/dag (standardpriset), testa panta en burk eller två och du gör vinst även efter att ha betalat live XD

Medlem

Har alldeles säker att göra med de nya tjänsterna dom lanserar med höstuppdateringen, ESPN HD streaming med interaktivitet och tjofräser bl. annat.
-Saker som vi här i sverige bara kan drömma om, vi har ju inte ens ett vettigt utbud av filmer på Zunemarketplacegrejen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

46 % spelar inte xbox


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Live eller PS3 plus eller vad det heter, båda tjänsterna suger balle.


signatur

Meep!

Medlem

Som Zymac sa, de flesta funktioner får vi inte ens se en gnutta av.
Alldeles för mycket TM som håller dem borta från sverige.

Medlem

Många jag känner valde PS3'a just för att de får spela online gratis. Ser inte poängen med att jag ska betala först min internetleverantör för att få tillgång till internet, sen betala Microsoft för att få spela på internet. Och allt tillbehöver (filmer, demos, videos, musik och allt vad de nu har) kan man få på datorn imho

Avstängd

@Grumbledock
PSN+ är ju iofs bara till själva PSstore, alltså prissänkningar osv.
Det har alltså inga funktioner för online-spelande

btw PSN+ är inte värt pengarna än...

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Många jag känner valde PS3'a just för att de får spela online gratis. Ser inte poängen med att jag ska betala först min internetleverantör för att få tillgång till internet, sen betala Microsoft för att få spela på internet. Och allt tillbehöver (filmer, demos, videos, musik och allt vad de nu har) kan man få på datorn imho

För att strö lite mer salt i såren så betalar du/vi MS för att kunna använda en funktion i ett spel som vi redan har betalat 600 kr för.


signatur

Mucha shaka paka

Inaktiv

Sjukt mycket pengar. När de höjer priset med hundra spänn i Sverige vilket bara är en tidsfråga så kommer jag sälja min xbox. Jag har inte råd att betala nästan 200kr i månade bara för att kunna spela online med polare. Allt ms gör är så att du har tillgång till dina polare och lite mer. Servrarna står spelföretagen med själva. Räcker det inte att vi får betala 100-200 kr mer för att spelen vi köper är till xbox? Helt jävla sjukt.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av KrejzY:

@Grumbledock
PSN+ är ju iofs bara till själva PSstore, alltså prissänkningar osv.
Det har alltså inga funktioner för online-spelande

btw PSN+ är inte värt pengarna än...

JAg vet, online är gratis på PS3 vilket är en klar fördel och skulel kunan få mig att snegla på Sonys konsol nästa generation (om onlinespelandet är bra också).
Jag bara ville nämna att det även till Ps3 kostar om man vill ha "alla" funktioner. Även om jag håller med att båda tjänsterna är ganska dåliga och otroligt o-prisvärda
Ps3 + Bungie + 360-dosa = winwin

Inaktiv

inte en chans att jag betalar för att få spela online.

...och ännu störigare är det när företagen skippar möjlighet att köra över LAN -- Så idiotiskt att man ska behöva gå via nätet när två consoler sitter på samma switch.

Medlem

Kan ju rekommendera folk att köpa från http://cheapxboxlivecodes.com
12månaders Xbox Live Guld för runt 335kr, skulle aldrig få för mig att handla någon annan vart, både Guld och MS-points är billigt på den hemsidan.

Inaktiv
Skrivet av KrejzY:

btw PSN+ är inte värt pengarna än...

Personligen tycker jag PS+ är värt pengarna Fått en del mysiga spel, minis ect som jag kan använda både på PS3'n och PSP'n. Men de är ju en smak fråga

Annars tycker jag det är löjligt att Microsoft höjer priserna, PS3'ans gratis online var en av anledningarna till att jag skaffade en.

Medlem
Skrivet av Psycho_Mantis:
Skrivet av ForrestFox:

Många jag känner valde PS3'a just för att de får spela online gratis. Ser inte poängen med att jag ska betala först min internetleverantör för att få tillgång till internet, sen betala Microsoft för att få spela på internet. Och allt tillbehöver (filmer, demos, videos, musik och allt vad de nu har) kan man få på datorn imho

För att strö lite mer salt i såren så betalar du/vi MS för att kunna använda en funktion i ett spel som vi redan har betalat 600 kr för.

Kan inte annat än att hålla med er båda.
Och just därför ratar jag deras Live gold och spelar hellre ensam på 360:n (möjligtvis lokalt med ett par goda vänner ).
Vill jag spela multiplayer online så gör jag det på datorn.

Medlem

Jag kan ordna 12 månaders live för 350kr för de som vill ha

Medlem

Köp bara 1års på offgamers eller någon annan hemsida. Kan säkert få det billigare än att dra till Game och köpa live..

Medlem

Visst, man kan köpa Live billigt, men det är inte direkt det MS vill.
Ska nog skaffa en PS3 för online, då MS verkligen tycks ha spårat. PS3 ger mer saker gratis online, MS kontrar med att HÖJA priset?
De gräver ju sin egen grav med bred marginal...

Medlem

Det Microsoft tar betalt för är vad det kostar att ha spelen på servern, vad transfer för demos och spel kostar för dem, så att EA, Ubisoft etc. slipper stå för den notan.

På PSN så får t.ex. EA betala om de vill ha sitt demo uppe längre än en vecka eller hur det nu var. Vilket betyder att PS3:an hitills fått färre demos än Xboxen.

Huvudpoängen för mig som PS3 ägare är att jag får spela online gratis. Sedan tycker jag det bara är cheap att automatiskt patchande inte ingår i det.

Både Xbox PSN här i Sverige har ju nackdelen att vi inte har tillstymmelse till lika innehåll i butikerna som i USA.

KoP
Medlem

Skulle det nu bli så att dom höjer kostnaden för live även i sverige så skulle jag nog gladeligen fortsätta betala. Personligen tycker jag att live är milsvida långt mycket bätte än psn.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Om man inte klarar lägga 599:- på ett år så kanske man inte ska köpa en konsol överhuvudtaget

Klarar och klarar... Spelar enbart offline och det räcker alldeles utmärkt. Har inget som helst behov av Gold så därför har jag heller aldrig lagt ut nåt för det.

12
Skriv svar