Varumärket Ati dör i höst

Robot
Varumärket Ati dör i höst

Med nya kiselplattor på ingång begraver Amd en epok av pixelskyfflare.

#amd, #ati


Medlem
Varumärket Ati dör i höst

ja ati suger ju faktiskt


signatur

//monster

Medlem

Har haft ATI sedan början av 2000-talet. Sitter nu på ett 4850 och är helnöjd så lite synd är det väl att varumärket dör. Det är ju så inarbetat liksom.

Medlem

Då kanske fler köper amd processorer när det framgår tydligare vem som gör så bra grafikkort

Medlem

Gött! Då slipper man säga "AMD och ATI suger". Sparar massor av tid!

Medlem
Skrivet av b3pp0:

ja ati suger ju faktiskt

*facepalm*

Medlem

Köpte 5870 i september 2009, aldrig varit mer nöjd.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har haft 3 grafikkort från ATI på 1 år alla har gått sönder.2st 4870x, ett 5870. Så jag håller mig till Nvidia i framtiden. Men så länge skiten fungerar så är dem bra.

Medlem

Jag har kört både nVidia och ATi-kort och kan säga att inget av dem suger. Däremot så är det ibland lite si och så när andra korttillverkare gör grafikkort med nVidia och ATi-kretsar i.

Medlem

Jag har kört både nVidia och ATi-kort och kan säga att inget av dem suger. Däremot så är det ibland lite si och så när andra korttillverkare gör grafikkort med nVidia och ATi-kretsar i.

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Har haft 3 grafikkort från ATI på 1 år alla har gått sönder.2st 4870x, ett 5870. Så jag håller mig till Nvidia i framtiden. Men så länge skiten fungerar så är dem bra.

Förstår inte hur folk lyckas döda så många kort på så kort tid, dammade du någonsin av korten?

Din story låter rätt jävla otrolig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

hade ett ATi Rage 2 innan jag bytte till nvidia och har kört det sedan dess... just nu sitter jag med en AMD processor och det lär ju knappast bli en ny amd vid nästa upgradering... ATI+AMD låter ju som värsta tänkbara kombination...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Det var dags och det är bra att AMD gör detta.
AMD GPU är otroligt prisvärda och bra. Nu kommer man associera med AMD CPU:s.
Smart drag

Medlem

Det var dags och det är bra att AMD gör detta.
AMD GPU är otroligt prisvärda och bra. Nu kommer man associera med AMD CPU:s.
Smart drag

Medlem

Det var dags och det är bra att AMD gör detta.
AMD GPU är otroligt prisvärda och bra. Nu kommer man associera med AMD CPU:s.
Smart drag

Medlem

Det sitter väl ATi-kort i varenda mac? Så att döma av hur många som faktiskt har en mac ståendes hemma på skrivbordet eller på jobbet kan det ju inte vara allt för illa.

Medlem

Det är väl ändå så bara att dom plockar bort ATi loggan och sånt från deras framtida grafikkort. I alla fall vad jag har sett på andra siter.

Medlem

Låter logiskt att man gör den sammanslagningen .
Ati och nvidia har väldigt lite som skiljer dom emellan förutom att ena eller det andra märket har prestandatronen.

vad man än väljer så blir det rätt imo, just nu ati nästa nvidia beror på vad jag tycker ligger rätt i tiden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har haft två ATI-kort av olika märken som båda har gått sönder. Jag kanske bara hade otur, men i fortsättningen är det nVidia som gäller för mig.

Medlem

Jag har haft två ATI-kort av olika märken som båda har gått sönder. Jag kanske bara hade otur, men i fortsättningen är det nVidia som gäller för mig.

Medlem

Jag har haft två ATI-kort av olika märken som båda har gått sönder. Jag kanske bara hade otur, men i fortsättningen är det nVidia som gäller för mig.

Medlem

Jag har haft två ATI-kort av olika märken som båda har gått sönder. Jag kanske bara hade otur, men i fortsättningen är det nVidia som gäller för mig.

Medlem

Ber om ursäkt för det där. Nu ryker Chrome...

Medlem

Hm, ja - det låter ju som ett bra val...
Jag ser iofs det som att AMD+ATI = Budgetkopia, Intel & Nvidia = "Real deal" - därmed inte sagt att AMD gör kvalitetskopior (i alla fall i förhållande till de pengar som man måste spendera på dem).
Det största besväret jag har med ATI är ur en utvecklarsynpunkt då Nvidia alltid stöder alla funktioner som ligger i tiden med den aktuella V/P-Shadern och det är för många gånger som t.ex vertex texturing inte fungerat på ett likvärdigt ATI-kort!


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Fantastiskt! En pc-nyhet på fz! Dra på trissor!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av jimbow1234:

Har haft 3 grafikkort från ATI på 1 år alla har gått sönder.2st 4870x, ett 5870. Så jag håller mig till Nvidia i framtiden. Men så länge skiten fungerar så är dem bra.

Förstår inte hur folk lyckas döda så många kort på så kort tid, dammade du någonsin av korten?

Din story låter rätt jävla otrolig.

Ja det låter som om någon gillar att ha datorn i ugnen.

Dessutom är det ju alltid minst 1 års garanti på korten så det är ju inget problem (Om man inte gjort som mig och bytt ut stockkylaren men om det går sönder så får jag skylla mig själv)

Medlem

Har kört med båda och måste faktiskt säga att ATI har fungerat bäst för mig.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Har inte haft problem med något av märkena. Men folk som säger att ATI bara går sönder kanske borde tänka på att Nvidia har en högre failrate än ATI? ; )

Jag köper det som är mest prisvärt, brukar vara ATI men Nvidia har sina tillfällen t.ex med 4-serien.

Medlem

Det är alla jefla små barn som köper beroende av märke. Man köper det som ger en mest per krona. Just nu ligger det ju jävligt jämt mellan 5870 och 460. Köp det som är billigast och vill man vara värst så äre ju 5970 som gäller just nu.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Mitt HD5850 är underbart <3

12
Skriv svar