Alla exe-filer öppnas i Anteckningar

Medlem
Alla exe-filer öppnas i Anteckningar

Tjabba

Jag har typ ett jätteproblem. Jag har av misstag fått min dator, med Windows 7, att öppna alla .exe-filer i Anteckningar/Notepad. Det innebär förstås att jag inte kan köra några program. Jag tänkte bifoga en bild för att visa lite hur det ser ut, men jag kan inte öppna något bildredigeringsprogram. Som tur var hade jag Firefox uppe när det gick åt skogen.

Jag har tittat i inställningarna för standardprogram och filtypsassociationer men inte kunnat lösa problemet. Jag hittar ingen tidpunkt att återställa systemet till, så det är en total återställning som gäller antar jag.

Idéer någon?


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

http://www.askvg.com/solution-exe-files-always-open-with-note...

Many times ppl face problems while opening .EXE files.

The EXE file opens in Notepad.
EXE file opens in some other installed programs.
Windows displays "Open With" dialog box to choose the program.
Windows shows error message, "Windows cannot find .exe file. Make sure you typed the name correctly".
Most of the times it happens when you accidentally change .Exe file type settings from Folder Options. Sometimes it might happen due to virus.

Anyway no need to worry. Here is a solution which will fix this annoying problem:

1. Open Command Prompt by typing command in RUN dialog box.

2. Now provide following command:

cd\windows

3. It'll activate Windows folder. Now provide following command to open Registry Editor:

regedit

NOTE: If you can't open "regedit", press CTRL+ALT+DEL keys and open "Task Manager". Now click on "File" menu and hold down the "CTRL" key and click on "New Task" menu. It'll open a Command Prompt window. Now provide regedit.exe command and press Enter. It'll open regedit without any problem.

4. Now goto following key:

HKEY_CLASSES_ROOT\.exe

In right-side pane, change value of Default key to exefile

5. Now goto:

HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

In right-side pane, change value of Default key to:

"%1" %*

6. Thats it. Now exit Registry Editor and restart your Windows. Now you should be able to open EXE files without any problem.

Första gången jag hörde talas om felet. Hoppas det hjälpte

Medlem

Näpp, det där hjälpte inte. Jag hittade också det där, via Google, och många lösningar byggde på att man körde en exe-fil, vilket inte gick. Jag har däremot löst problemet nu. Tack ändå!


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Du kan ju berätta hur, vet ja.

Medlem

Jag fick hjälp på forumet på www.alltomwindows.se. Körde en .reg-fil för att skriva om i registret. Det var antagligen i princip det som lösningen du skrev skulle ha gjort, om jag hade kunnat köra den :/


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

1
Skriv svar