ska vi börja bränna pakistanska flaggan?

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Greger:

Finns två grupperingar inom Hamas, den gruppering som förser befolkningen med välbehövda resurser och den gruppering som nyttjar våld mot det israeliska folket.

Vilken del röstade folket på?

Det är två sidor av samma mynt.

Dvs folket röstade på Hamas och fick den militanta grenen med på köpet.

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Greger:

Finns två grupperingar inom Hamas, den gruppering som förser befolkningen med välbehövda resurser och den gruppering som nyttjar våld mot det israeliska folket.

Visste dom om att deras mål är utplåning av staten Israel?Hur tror dom i såfall att det skall kunna bli fred där nere?

signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Mikaelh: Du vet att det bor mer muslimer i Indonesien (dvs. mer än 210 000 000 människor) än i alla arabländer tillsammans va? Tror det har påpekats tidigare, men det verkar inte som du påverkas av det. I ditt anti-islam-krig talar du endast om arabiska länder.

Bara en liten notis sådär.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Greger:

Visste dom om att deras mål är utplåning av staten Israel?Hur tror dom i såfall att det skall kunna bli fred där nere?

Jag tror inte en majoritet av befolkningen brydde sig när dom röstade, Hamas kunde ge dom utbildning, sjukvård och rent vatten, och resten av deras politik var väl sak samma för dom.

signatur

Medlem

Hur tror israelerna att de ska bli fred där nere om de beter sig som slavfösare?

signatur

Medlem

Två sidor av myntet!

signatur

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Hur tror israelerna att de ska bli fred där nere om de beter sig som slavfösare?

Precis, man kan säga vad man vill om Hamas, det är fortfarande Israel som är övermakten och dom kan inte förvänta sig att dom som ligger på marken ska säga "Vi vill ha fred", utan det är (faktiskt!) den starkare kraften som får sträcka ut sin hand för att be om fred, inte tvärtom.

Hamas militära gren skapades av ett skäl, och det var att bekämpa Israels översittarmetoder för tyvärr så bemöts ju våld med våld.

signatur

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av bjosarn:

Precis, man kan säga vad man vill om Hamas, det är fortfarande Israel som är övermakten och dom kan inte förvänta sig att dom som ligger på marken ska säga "Vi vill ha fred", utan det är (faktiskt!) den starkare kraften som får sträcka ut sin hand för att be om fred, inte tvärtom.

Hamas militära gren skapades av ett skäl, och det var att bekämpa Israels översittarmetoder för tyvärr så bemöts ju våld med våld.

Du tror inte att Israel har en av dom bäst utrustade militärer utan orsak,kan det bero på att alla vill utplåna dom i deras omedelbara närhet?

signatur

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av bjosarn:

Du tror inte att Israel har en av dom bäst utrustade militärer utan orsak,kan det bero på att alla vill utplåna dom i deras omedelbara närhet?

För att kontra detta : Du tror inte att denna vilja för att utplåna Israel kan bero på hur den israeliska regeringen behandlar den befolkning som bodde på den mark israel nu äger?

signatur

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av bjosarn:

För att kontra detta : Du tror inte att denna vilja för att utplåna Israel kan bero på hur den israeliska regeringen behandlar den befolkning som bodde på den mark israel nu äger?

Och vem vad det som tilldelade Israel marken dom bor på efter 2:a världskriget?

signatur

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av bjosarn:

Och vem vad det som tilldelade Israel marken dom bor på efter 2:a världskriget?

Såklart är situationen mycket svårare än just israel vs palestina då britterna fick den geniala idén att ge judarna ett land som redan var befolkat, situationen är ju dock att dom två folken måste behöva lära sig dela på landet, och just nu så är det omöjligt då en av dom två folkslagen är översittare.

signatur

Medlem

Vi ligger över den nivån att vi behöver bränna flaggor. Men visst skulle det vara roligt att hetsa upp idioterna lite.

signatur

Eh is pretty cool guy!

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Mikaelh:

Pratar du om Nationaldemokraterna nu?

Nej, Sverigedemokraterna.

Enligt SD:

- "Partiet vill att kraven för medborgarskap ska höjas, att det ska krävas tio års boende i landet, dubbla medborgarskap ska vara omöjligt och medborgarskapsprov ska införas."

Det där är en mild version av vad SD verkligen vill säga. För som alla vet så är SD experter på propaganda.

Mild version? Så vad vill de egentligen säga? Berätta det du som tydligen vet så mycket om partiet.

Detta är inget ovanligt usa har dessa krav och en hel del andra länder...vad de vill är att det ska va svårare att bli svensk medborgare och dom som väl blir det är människor som vill jobba för sitt bröd. Att lära sig om svensk historia o svensk kultur tycker jag e lika självklart som att vi ska lära oss religion i skolan...jag anser att man ska ha ett svenska prov efter en viss tid, för vilka kan göra nytta när man inte kan prata med folk.... men istället så gör vi just nu allt i typ 10 språk för många av dom som kommer hit inte orkar lära sig svenska....

Samma sak var på tapeten i Tyskland för ett tag sen. Det visade sig att de flesta tyskar (alltså de som var av tysk etnicitet) inte klarade av testet som KD i Tyskland ville införa. Jag skulle inte bli förvånad om detsamma kunde sägas om Sverige om vi införde ett liknande test. Vi ska kräva så mycket av de som kommer hit som vi kräver av våra egna medborgare, varken mer eller mindre.

Medlem

True that.

signatur

Medlem

sd är så jvla fucked up så det heter duga gah,

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

sd är så jvla fucked up så det heter duga gah,

Varför då?

signatur

Medlem

Är väl inte svårt att förstå?

signatur

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Är väl inte svårt att förstå?

Jo föklara gärna för mig varför SD är "fucked up"?

signatur

Medlem

Been there, done that.

Nu håller vi oss till topic.

signatur

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Been there, done that.

Nu håller vi oss till topic.

On topic: Självklart skall vi bränna deras flagga om dom bränner våran.Bränner dom en Volvo så bränner vi en kamel,bränner dom en Ikea möbel så bränner vi en ehh kamel,bränner dom en Saab så bränner vi en hmm kamel,bränner dom en rondellhund så bränner vi en tja kamel kanske osv osv osv...

Off topic:Bjosarn jag vill gärna se en länk där du tidigare förklarat varför SD är "fucked up".

signatur

Medlem

Bränner de en flagga bränner vi deras olja!

Oh, wait..?

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Bränner de en flagga bränner vi deras olja!

Oh, wait..?

olja i a-stan?

signatur

Medlem

Nej, det finns ingen olja i Pakistan. (Inte mycket i alla fall.) Det var inte mer genomtänkt än ditt kamel-exempel.

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Nej, det finns ingen olja i Pakistan. (Inte mycket i alla fall.) Det var inte mer genomtänkt än ditt kamel-exempel.

Finns inte så mycket olja i Afghanistan heller vad jag vet

signatur

Medlem

För olja är ju den enda naturtillgången av intresse...

signatur

Dryg och bitter.

Medlem

dom har ju vallmo också :S

signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av raefzm88:

Hade ingen aning om att detta var ett kommunistforum?

Välkommen till verkligheten.
Här är det endast kommunister, landsförrädare, AFA-anhängare, stenkastare, muslimälskare, rasblandare, islamstsupportrar, vänsterpack, och dylikt.

Vidrigt rent ut sagt. Men att länka expo då har det gått för långt, och jag kliver där med ur diskussionen!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Vidrigt rent ut sagt. Men att länka expo då har det gått för långt, och jag kliver där med ur diskussionen!

Så du necropostar en två månader gammal tråd för att tala om att du inte längre tänker vara med i diskussionen?
(som förövrigt redan är lämnad av alla andra)

signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av raefzm88:

Så du necropostar en två månader gammal tråd för att tala om att du inte längre tänker vara med i diskussionen?

Ganska mycket Fail på den får jag säga.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av raefzm88:

mja, hade tråkigt och kollade igenom gamla posts, såg dock inte att tråden var död.

Hemskt att se hur den okunniga vänstern har fått fäste på oskyldiga forum så som detta..

Skriv svar