Mass Effect 3 till Xbox 360, PC och.... PS3!

Robot
Mass Effect 3 till Xbox 360, PC och.... PS3!

Electronic Arts bekräftar att den hett efterlängtade tredje delen i Mass Effect-sagan släpps till de tre formaten nästa juleperiod.

#mass-effect-3, #electronic-arts, #bioware, #mass-effect-2


Medlem
Mass Effect 3 till Xbox 360, PC och.... PS3!

Vet inte riktigt vad jag anser om detta... Känns som att mycket fokus då kan gå till att få det bra till ps3 också då... Det bästa enligt mig hade varit om de hade fixat 360 och pc versionerna först för att därefter kunna göra en ordentlig ps3 version också... Men men, BioWare brukar levera kvalité så får väl förlita mig på att de kan fixa det

Medlem

Ofc att ME3 skulle släppas till PS3, skulle vara lite dumt av EA och BioWare om de gjorde ME2 till PS3 men inte ME3.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Ni skrev ju för ungefär en månad sen att de skulle släppa ME2 till PS3 så att de kunde få fixa en profil för ME3
Bra dock.

Medlem

Längtar till ME3. Osäker vilken plattform jag ska skaffa det till. Eventuellt PS3, men det beror på hur bra ME2 blir till PS3.

Me1 var bra, men lite opolerat. ME2 var tightare, bättre strider, mer action utan att tumma på RPG delen. Det märktes att de verkligen tänkt efter vad som var tråkigt med 1:an och förfinade det, eller tog bort det,

Jag förväntar mig att 3:an blir minst lika bra.

Medlem

Måste jag alltså hålla på att sukta i ett helt år?! Jag tycker att ordspråket "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" är rent skitsnack! Det tycker tydligen inte Bioware...


signatur

/MJ

Medlem

pc versionen för mig har mina saves


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Finns ME1 till PS3? Kommer skaffa ME3 till PC som ME1 och ME2. Tycker faktiskt en hel del saker var bättre i 1:an än i 2:an. Levelsystemet var bättre, visst det gick lite väl fort i början men att man bara får en fast poängsumma då och då som i 2:an tycker inte jag är så bra. Sedan var upptäckterna med bilen i 1:an roliga, styrningen var inte helt 100 men synd att de tog bort bilen helt.

Medlem
Skrivet av gamer_:

Finns ME1 till PS3? Kommer skaffa ME3 till PC som ME1 och ME2. Tycker faktiskt en hel del saker var bättre i 1:an än i 2:an. Levelsystemet var bättre, visst det gick lite väl fort i början men att man bara får en fast poängsumma då och då som i 2:an tycker inte jag är så bra. Sedan var upptäckterna med bilen i 1:an roliga, styrningen var inte helt 100 men synd att de tog bort bilen helt.

Håller med om att ettan va bättre på vissa sätt, framförallt tycker jag det e bättre känsla, sitter å lirar det nu igen ^^

Dock finns ME1 bara till xbox o pc.

Medlem
Skrivet av blodChoklad:
Skrivet av gamer_:

Finns ME1 till PS3? Kommer skaffa ME3 till PC som ME1 och ME2. Tycker faktiskt en hel del saker var bättre i 1:an än i 2:an. Levelsystemet var bättre, visst det gick lite väl fort i början men att man bara får en fast poängsumma då och då som i 2:an tycker inte jag är så bra. Sedan var upptäckterna med bilen i 1:an roliga, styrningen var inte helt 100 men synd att de tog bort bilen helt.

Håller med om att ettan va bättre på vissa sätt, framförallt tycker jag det e bättre känsla, sitter å lirar det nu igen ^^

Dock finns ME1 bara till xbox o pc.

I third this.

ME 1 var episkt och jag har spelat igenom det fler gånger än jag kan räkna. 2an var en besvikelse, till stor del på grund av att valen man gjorde knappt betydde ett skit.

Tex. Skiter man i att rekrytera garrus i ettan, vad händer i 2an? Jo han pratar om "the good old times" precis som om man rekryterat honom. Räddade man "the citadel council"? Spelar heller ingen roll, de skiter i dig ändå precis som om du låtit dem dö...

Medlem
Citat:

Chris Priestly: The Mass Effect series will NEVER go to PS3!
EA: ASSUMING DIRECT CONTROL
Chris Priestly: We are happy to annouce that Mass Effect 2 will be coming to PS3

Älskar när EA sätter klorna i bra företag...

Tycker fortfarande ettan är bättre än tvåan, saknade presidum i tvåan men även lootandet. Visst var det inte perfekt i ettan med att man fick spendera tid på att slänga vapen/uppgraderingar som man inte behövde.

Vill också ha tillbaka hissarna (väntar på flejm)

Medlem

Nice. Ska skaffa det till PC men det är gött att folk med PS3 kan njuta av serien också. Lite överskattad men fortfarande väldigt bra spel.

Medlem

hoppas det blir mer som ettan det var mycket bättre tycker jag

Medlem

Kul å höra folks åsikter. Trodde jag var den enda som gillade att åka i Makon o loota. Båda är jävligt bra, 2an till o med lite bättre med menyer och kontroll. Det är atmosfären i ettan som gör att det vinner.

Medlem

Jag hoppas att ps3 versionen lyckas göra upp för 1an som saknas, annars kommer det bli åt helvete. Jag vill att mina val från 1an ska påverka resten av serien. Hoppas man får välja mer saker som hände i 1an, t ex om Wrex dog eller ej, vem av Kaidan och Ashlee man valde...och om man räddar Rachni queen eller ej.

Får man inte bestämma över det i ps3 versionen så får jag lov att köpa hela trilogin till pc


signatur

Game long and prosper

Medlem

Synd att de kommer till konsollerna men hoppas PC versionen blir suverän!

Medlem

Trevligt, inget fel med att fler ska få njuta av en bra spelserie
Multiformat FTW

Inaktiv

Dock så ska spelet enligt GameTrailers komma Q1 2011, alltså i Januari-Mars någon gång.
http://www.gametrailers.com/game/mass-effect-3/12960


signatur

The Year was 2027..

Längtar som få! Men på ett år hinner man väl köra igenom spelen ett par ggr till...

OML
Medlem

Najs, hoppas de går tillbaka lite mot ettan.

1
Skriv svar