Medlem
Skrivet av Mortalis:

nice reklam på fz när hela skärmen togs över o fryste datorn en stund, för just dead space 2...fick ni en miljon för den eller?
hur många sura och färre besökare fick ni då? svårare att räkna.
passar på å ta betalt tills skeppet sjunker

Jag kan se reklamen på min mobil utan problem:)

Redaktör
Ponny
Skrivet av bent toe:

Är jag blind? Såg inget om extraction delen som är i full HD och har MOVE support?! Varför tog ni inte med den delen också? Låt mig gissa.. ni fick (som vanligt) ett recensions ex för xbox 360....

Sant är att vi har recenserat 360-versionen, men även om vi hade kört PS3-recensionen hade knappast Extraction påverkat betyget - då det är ett helt annat spel. Den här recensionen rör Dead Space 2 och inget annat. Recension av Extraction till Wii hittar du däremot här: http://www.fz.se/artiklar/spel/20091009/dead-space-extraction.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Horzie:

Får jag lov o anta att recensenten inte infinner någon ångest längre just för att han förväntar sig det som komma skall i spelet? Han har enorma förväntningar på att bli skrämd, o då brukar de inte bli särskilt skrämmande. För om spelet är så likt orginalet, antar jag att det som är skrämmande i ettan, bör också vara skrämmande i 2:an.

Ja och nej. Det är lika läsigt som ettan men då det har samma överraskningseffekter blir jag inte särskilt rädd. Är detta å andra sidan ens första Dead Space kan det vara nog så skrämmande.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

eftersom det är en uppföljare så hade det väl knappast gått att göra nåt helt banbrytande av det. testade demot på boxen och jag var ganska nöjd. samma hoppande i soffan när nåt hände. visserligen är jag lättskrämd som en liten flicka...
jag hoppas och tror att det kommer leva upp ganska väl till mina förväntningar.

Medlem

Mycket besviken på betyget, förvänta mig en 4/5.. men blir en då ett köp !

Medlem

D e lite svårt å hitta info om Extraction hd som ska följa med kommer det till alla Dead space2 eller bara limited edition. Hur svårt blir d å få tag på limited edition?

Medlem

Ja varför fick the orange box så bra betyg jo för att d var flera spel i ett. Jag tycker att Dead space 2 på ps3 borde ha fått lite lite mer för att Extraction hd följer me

Medlem

Dead Space var inte särskilt läskigt tycker jag... Alldeles för förutsägbart när något skulle hända. Visst fanns det några överraskningsmoment men sånt räknas inte in i "läskigt" i min bok.

Jag spelade nyligen ut Amnesia och det var inte alls läskigt efter 1-2 timmar (när man vant sig vid bakgrundsljuden och mörkret) och jag HATAR skräckspel. Tamt.

Medlem

Håller med recensenten om att det inte var speciellt läskigt i tvåan, men inte att det var samma skräck scenarier. T.ex så vaknade inga döda aliens till liv helt plötsligt som i ettan, säkert för att flera förväntar sig det. Men jag tycker tvåan är mycket bättre än ettan, mer av innehåll fast mindre skräck(vilket jag tyckte om). Iförsig så gillar jag inte bli alldeles för skrämd, då brukar jag sällan klara av spelen, blir för jobbigt.. Så det ska vara lagom skräck, lagom action. Vilket 2:an hade perfekta mängder av. Och imponerande grafik!! Så ni som inte gillar betyget här, strunta i det, för själv tycker jag helt klart värt en fyra av fem.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Frågan är ju om vi verkligen behöver ett spel som redan finns???
Har inte lirat 2 an ännu men efter att ha läst recensionen så får jag uppfattningen att det inte är nån större skillnad på dom båda spelen. Precis som Halo:reach som också var också fruktansvärt överflödigt

Medlem
Skrivet av Ankan:

Dead Space var inte särskilt läskigt tycker jag... Alldeles för förutsägbart när något skulle hända. Visst fanns det några överraskningsmoment men sånt räknas inte in i "läskigt" i min bok.

Jag spelade nyligen ut Amnesia och det var inte alls läskigt efter 1-2 timmar (när man vant sig vid bakgrundsljuden och mörkret) och jag HATAR skräckspel. Tamt.

haha tråkig människa


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Fattar inte att du ger den en 3:a.

Inaktiv

Kollade gametrailers recension, de gav det runt 8.9 för den som bryr sig. Men de nämnde att ljudet var grymt. Vet att jag la märke till det i ettan och det ska tydligen vara ännu bättre nu. Inget som ni märkte eller missade jag bara det i eran recension?

Medlem

Om man nu som jag aldrig spelat ettan, kan man höja betyget ett snäpp då eller det är ändå en trea all in all?

Medlem

Trist när vissa spel får mkt minus för "igenkännande" när andra inte alls får det (CoD, Halo etc)

Varför ändra för mycket på en vinnande formel? Att göra ett redan bra spel bättre på många sätt känns som ett smart sätt.

Medlem
Skrivet av Freeman:

Trist när vissa spel får mkt minus för "igenkännande" när andra inte alls får det (CoD, Halo etc)

Varför ändra för mycket på en vinnande formel? Att göra ett redan bra spel bättre på många sätt känns som ett smart sätt.

+1


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

verkligen 3/5? man kan ju råka trycka på fel knapp

Medlem
Skrivet av Brandter:

Kollade gametrailers recension, de gav det runt 8.9 för den som bryr sig. Men de nämnde att ljudet var grymt. Vet att jag la märke till det i ettan och det ska tydligen vara ännu bättre nu. Inget som ni märkte eller missade jag bara det i eran recension?

Ash här på FZ är det viktigare att försöka hitta de mest avancerade orden istället för att faktiskt djupdyka i spelen.

Medlem

Det här kan låta tjatigt eftersom jag ser att många andra i tråden redan påpekat det, men som en motvillig beundrare av skräck i rörlig form (film, spel och liknande) finner jag med stor besvikelse att ljudet inte tas upp (förutom " Först hör du de trummande ljuden av springande fötter och kvävda skrik någonstans i närheten.") alls i recensionen.
Jag anser att Dead Space-serien är ett skräckspel, och att då inte ta upp hur ljudet spelar in tycker jag inte gör spelen rättvisa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det här kan låta tjatigt eftersom jag ser att många andra i tråden redan påpekat det, men som en motvillig beundrare av skräck i rörlig form (film, spel och liknande) finner jag med stor besvikelse att ljudet inte tas upp (förutom " Först hör du de trummande ljuden av springande fötter och kvävda skrik någonstans i närheten.") alls i recensionen.
Jag anser att Dead Space-serien är ett skräckspel, och att då inte ta upp hur ljudet spelar in tycker jag inte gör spelen rättvisa.

Håller helt med, ljudet i ettan är helt fantastiskt och även så i 2an av vad jag uppfattat från de filmer som släppts .. verkar inte riktigt som om spelet lirats helhjärtat innan recension skrivits.

Medlem

Känns som att FZ går ut för att kapa i sina recensioner för att avvika från mängden. Det börjar bli tråkigt att se er kapa spel efter spel vid fotknölarna. Allt ni gillar är pixliga wii-spel som har så "jävla" bra spelkänsla.

Personligen tycker jag FZ blir mindre och mindre intressant att läsa med tiden. Det va bättre förr när det det fanns mer känsla och driv bakom siten, nu känns allt köpt och plastigt.

Redaktör

Hottan: men det där stämmer ju inte alls. För det första är den här recensionen inte på något vis en sågning. En trea i betyg betyder att spelet är bra. Många vill se fyror eller femmor för att köpa spelen och treor blir därmed mer tveksamma köp. Men åter - en trea är ett bra spel. Och jag tycker att Fredik motiverar sin trea väl i denna recension.

För det andra är det vår förbannade skyldighet att berätta vad vi tycker om de spel vi testar, utan att ta hänsyn till vad folk förväntar sig och andra speltyckares åsikter.

Det är trist att du inte trivs med vad vi skriver. Berätta gärna vad du tycker vi saknar och vad vi kan göra för att förbättra oss.


signatur
Medlem

Äntligen ett vettigt inlägg, från Tompa.

Annars är det ju helt värdelöst att recensera spel, för det verkar som så många här redan har satt sitt eget betyg, så då bör ni, likväl strunta i recensentens betyg när ni ändå inte tar in hans åsikter. Gör lite kärlek nu allihopa.

Medlem

Kanske ska förtydliga att mitt inlägg:
jag tycker betyget motiveras. Jag tycker recensenten sätter sin prägel på den, och på det sättet känns det bra. MEN det saknas en del för en recension av ett skräckspel i min mening, och det är hur ljudkulisser tas om hand om - vilken saknas helt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Blir inget köp nu, men kanske när det kommer i reabackarna. Ettan var lite läskigt i början, men efter ett par-tre fiender visste man hur det gick till och då blev det som ett vanligt actionspel; fast med mycket mysigare stämning.

Det är inget tacksamt jobb att göra skräckspel, kul att några försöker.

Medlem

Fick spelet innan. har kört ca 1,5h och är helnöjd!

Medlem

Villket skönt spel!

Medlem

Spelet kom på posten idag. Gillar det redan skarpt, samma "störtsköna" känsla som i ettan (survival-mode givet, med nedsläckta ljus så bilden på 50-tummaren kommer fram, och så upp med ljudet på stereon!).

Två tummar upp!!

Medlem

Jag tycker spelet är riktigt kul än så länge.

Moderator | Testpilot

Varför klagar alla? Alla verkar ju redan ha sitt eget lilla betyg i skallen om hur bra spelet är. Om så är fallet så borde ni inte ens behöva kolla in det som Fredrik skrivit så ni redan tycker annat om det. Då kanske ni menar att "ja det är intresant att kolla" men varför ska ni kommentera och säga han gör fel? Alla har sina egna åsikter och om han inte rent av ljuger om något kan ni inte säga han har fel på något plan, precis som tjafset med att en telefon är bättre än en annan det är en smak sak. Visst ena telefonen kanske är bättre prestanda mässigt men det betyder fortfarande inte att telefonen är bättre och fortfarande det är upp till personen i säg. Sen är det ju kul tycker jag att folk sätter olika betyg för inte är det skojj som med Supar mario galaxy 2 där iprincip ALLA gav det topp betyg.

Uppföljare har två vägar att gå, ta det säkra kortet och göra det likt ettan (som i detta fallet var bra) och göra små twister så det känns nytt. Annars kan man göra som skillnaden med Mass effect 1 och 2 då spelen är väldigt olika i utbyggnaden och gameplay.

Folk har alltid klagat och kommer alltid klaga, men tänk gärna för er innan ni säger en skribent har fel. Detta gäller inte bara denna men även när Tompa skrivit säger folk han har fel, och om vi ska vara lite realistiska nu.. Ni tror på fullaste allvar att Tompa, Fredde eller någon på FZ verkligen inte vet vad dom gör? Oj förlåt mig, när dom tycker som ni då gör dom ett bra jobb men när dom inte har samma åsikt så då är dom korkade och dumma i huvudet.

Ni som håller på, slicka damm och dö i en eld <3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar