Medlem

Kan ju säga såhär... klarade som sagt ut coop igår.. lite väl snabbt.. men å andra sidan så skratta jag så att jag grät ett flertal gånger på vägen dit

Medlem
Skrivet av MrMasterchief:
Skrivet av Peete:
Skrivet av MrMasterchief:

Köpte det idag (19/4) på MediaMarkt Bäckebol i Göteborg

Vad fick du ge? Brukar ju vara bra priser på Media Markt på releasedagarna.

449:- kostade det

För PS3 versionen?


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Peete:
Skrivet av MrMasterchief:
Skrivet av Peete:
Skrivet av MrMasterchief:

Köpte det idag (19/4) på MediaMarkt Bäckebol i Göteborg

Vad fick du ge? Brukar ju vara bra priser på Media Markt på releasedagarna.

449:- kostade det

För PS3 versionen?

PS3-versionen kostar 444:- på elgiganten.se inkl. gratis frakt.

Medlem

Bara hunnit spela lite än så länge, men det har vart riktigt skoj! Man måste ju bara älska humorn också, fick mig en hel del skratt den lilla studen jag körde

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av Peete:
Skrivet av MrMasterchief:
Skrivet av Peete:
Skrivet av MrMasterchief:

Köpte det idag (19/4) på MediaMarkt Bäckebol i Göteborg

Vad fick du ge? Brukar ju vara bra priser på Media Markt på releasedagarna.

449:- kostade det

För PS3 versionen?

PS3-versionen kostar 444:- på elgiganten.se inkl. gratis frakt.

La en beställning på PC City. 429 inkl frakt (står inkl frakt på prisjakt, de är fel)


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Stämmer det att spelet är sjukt kort? Har polare som säger att dom lirat igenom det på 2-3h.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Redaktör
Skrivet av Hymer:

Stämmer det att spelet är sjukt kort? Har polare som säger att dom lirat igenom det på 2-3h.

Nej, det stämmer inte alls. Han menar nog det första Portal (det var ju en del paketet The Orange Box med fyra andra spel). Men i Portal 2 har du att göra i minst 6-8 timmar om du stresspelar igenom singleplayer-delen. Sen tillkommer co-op på kanske 4-6 timmar.


signatur
Medlem

Jag är faktiskt besviken på Portal 2.

En del av tjusningen med ettan var att vissa problem var så innerligt kluriga och svåra att jag nästan kände att jag behövde fuskkika på youtube för att klara det. Hjärncellerna sattes på prov.

Nu i 2an känns allting nerdummat och förenklat. Inte nån gång har jag behövt tima mina portaler för att ta mig vidare, inte nån gång har jag behövt skjuta en portal medan jag är i luften, huvudsvårigeheten i 2an har varit att hitta en yta som det går att sätta en portal på, när en sådan yta väl är hittad så kan man lugnt och stillsamt placera ut sina portaler och traska igenom.
I ettan visste man ibland exakt var man skulle placera portalerna men hade det endå svårt att komma vidare pga att man var tvungen att tima och hoppa och göra tre saker samtidigt.

Det återstår att testa Coop för mig, men tyvärr så drar förenklingen (konsolifieringen?) ner mitt betyg på detta spel från en Tia till en Sexa, humorn är tipptopp annars, så den ska de ha en eloge för.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Stämmer det att spelet är sjukt kort? Har polare som säger att dom lirat igenom det på 2-3h.

Har du spelat ettans svårare banor så e detta en rimlig tid för singel player delen utan att stressa allt för mycket skulle ja säga

Medlem

Mysigt och charmigt, precis som det första spelet. Dock alldeles för lätt och kort! Jag spelade väldigt lugnt och hann ändå igenom det hela på under 6 timmar. Inte godkänt!

Känns som att det finns lite för många Valve-fanboys i spelpressen för många recensioner känns mest som reklam och inte som en kritisk granskning.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

lite överdrivet betyg eller?

helsidig reklam över fz.se = 4 eller 5 poeng det vet alla redan

Redaktör
Skrivet av Oneone:
Skrivet av WarpGuN:

lite överdrivet betyg eller?

helsidig reklam över fz.se = 4 eller 5 poeng det vet alla redan

Inte nu igen tack... För då kommer jag vara på er som hökar varje gång vi sätter lägre än 5 på nåt det finns en annons för på sidan.


signatur
Redaktör
Skrivet av TMO_KOTOR:

Mysigt och charmigt, precis som det första spelet. Dock alldeles för lätt och kort! Jag spelade väldigt lugnt och hann ändå igenom det hela på under 6 timmar. Inte godkänt!

Känns som att det finns lite för många Valve-fanboys i spelpressen för många recensioner känns mest som reklam och inte som en kritisk granskning.

Portal 2 är ett av de bästa spel jag kört på år och dag, och förmodligen den säkraste fullpoängaren jag någonsin satt. Jag tycker det har anmärkningsvärt få brister: speltiden är potentiellt en, något lägre omspelbarhetsvärde eftersom pusslen alltid är likadana en potentiell annan. Båda dessa nämns i recensionen. Jag vet inte vad jag kritiskt ska granska i en så enormt välgjord produkt, det känns som att det blir att leta fel bara för sakens skull.


signatur
KoP
Medlem
Skrivet av EmBra:

Jag är faktiskt besviken på Portal 2.

En del av tjusningen med ettan var att vissa problem var så innerligt kluriga och svåra att jag nästan kände att jag behövde fuskkika på youtube för att klara det. Hjärncellerna sattes på prov.

Nu i 2an känns allting nerdummat och förenklat. Inte nån gång har jag behövt tima mina portaler för att ta mig vidare, inte nån gång har jag behövt skjuta en portal medan jag är i luften, huvudsvårigeheten i 2an har varit att hitta en yta som det går att sätta en portal på, när en sådan yta väl är hittad så kan man lugnt och stillsamt placera ut sina portaler och traska igenom.
I ettan visste man ibland exakt var man skulle placera portalerna men hade det endå svårt att komma vidare pga att man var tvungen att tima och hoppa och göra tre saker samtidigt.

Det återstår att testa Coop för mig, men tyvärr så drar förenklingen (konsolifieringen?) ner mitt betyg på detta spel från en Tia till en Sexa, humorn är tipptopp annars, så den ska de ha en eloge för.

Om du tror att "förenklingen" beror på att dom konsolifierat spelet så tror du fel. Portal 1 är ju exakt likadant på konsol som på pc så det finns ju inte mycket till anledning att dom skulle ha gjort 2:an lättare bara för den sakens skull.

Personligen tycker jag Portal 2 är långt mycket bättre/roligare än 1:an. Känns som att Portal änligen har blommat ut och vill berätta lite mer om sig själv och Aperture science.

Medlem

Best game ever.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Singleplayer: Mycket bra, men kort.
Co-op: Har inte klarat ut än, men är roligt. Verkar dock kort enligt kommentarerna här.
Övrigt: Var är challenges? Andra game modes? Jag vill ha mer! Det finns inget mer att göra när spelet är utklarat tyvärr...

Medlem

Årets största besvikelse, gameplayet var uruselt jämfört med 1:an

Medlem

Underbart spel, helt klart värt full pott i betyg enligt mig.

Men visst kunde det varit längre, man kan ju inte få nog av den klockrena humorn


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Moderator | Testpilot
Skrivet av HelluKitty:

Årets största besvikelse, gameplayet var uruselt jämfört med 1:an

Hur kan det vara uselt då det funkar på exakt samma sett som ettan fast med nya saker? Gillar båda spelen skarpt om inte detta mer så du får nya utmaningar och kan spela med en kompis!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag slog till och köpte Portal 2 igår, lite av en chansning för jag visste inte om min stenåldersdator skulle klara av det (trots att det är source-motorn jag vet). Till min förtjusning flöt det på himla bra, även med min högsta upplösning 1920x1080.

Kapitel 1 var något av det mysigaste jag spelat på väldigt länge, satt och log så fort Weathlys fantastsiska röst av en av mina favoriter Stephen Merchant (känd som Ricky Gervais "side-kick" (mer co-writer)) yttrade sig om minsta lilla sak. Man lär sig de nya mekanikerna, och får t.o.m. pyssla utan portalerna - välkommet inslag.

Men ju fler kapitel jag klarar av, ju mindre känner jag mig tillfredsställd. De nya mekanikerna jag lär mig kopplas aldrig samman på ett klurigt sätt, det känns betydligt mer gör A och B och klara banan än vad jag kommer ihåg från 1:an. Som någon sa till mig "det känns som en 5 timmar lång tutorial". Och jag håller med. Det känns som jag lär mig mekaniken och vad det kan användas till, utan att sättas på något större prov.

Trots det håller humorn mig på gott humör, den linjära spelupplevelsen och transportsträckorna i form av "puzzel" överlever tack vare humorn. Och när väl det tjocka damen sjunger så känner jag mig belåten. En gedigen spelupplevelse, mycket mer spektakulära miljöer än tidigare, soundtracket tillåter diggande, och
där Stephen Merchant bär mycket på sina axlar (trots att han "bara" är röstskådespelare).

4/5, saknas för mycket "puzzel" och att få använda det man lät sig för att jag ska vara nöjd.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar