Betatesta nya spelsidorna

Robot
Betatesta nya spelsidorna

Hjälp oss att städa bort buggar på de nya spelsidorna och ta chansen att påverka slutresultatet.

#battlefield-3, #duke-nukem-forever, #portal-2, #mortal-kombat, #dirt-3


Medlem
Betatesta nya spelsidorna

Bugg i nyheten!

"tycks som om kodarna skippat godisfrossandet i"


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MaxH:

Bugg i nyheten!

"tycks som om kodarna skippat godisfrossandet i"

Knas!


signatur
Medlem

Hmm. Tycker att min skärm känns mycket mindre på fz.se än andra sidor. Kan vara det slöseriet på höjdled men något känns skumt ...

Medlem

Hela Baren där FZ finns till vänster och min avatar till höger är ju ett stort slöseri med vertikalt utrymme.
Men det är ju inte ett problem med de nya spelsidorna, det är ett problem med FZ i stort.

De nya spelsidorna upprepar titeln på spelet tre gånger(två gånger med väldigt stor text).
Först direkt till höger om boxbilden, sedan direkt under detta precis ovanför beskrivningen.
Beskrivningen skulle få plats i det vita fältet med Genre och utvecklare, till höger om den texten och till vänster om "Gilla spelet" länkarna. Men där klämmer ni ju in en film eller "rekommenderat av FZ", lite konstigt att ha filmen där då de finns tillgängliga direkt under den vita rutan.

Medlem

Jag vet inte hur pass relevant det här är, men borde inte alla spel som finns i speldatabasen kunnas läggas till i "Spelsamling" och "Önskelistan"? För där är X antal spel i speldatabasen som finns, men som inte går att lägga till i just "Spelsamling".


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ohem:

Jag vet inte hur pass relevant det här är, men borde inte alla spel som finns i speldatabasen kunnas läggas till i "Spelsamling" och "Önskelistan"? För där är X antal spel i speldatabasen som finns, men som inte går att lägga till i just "Spelsamling".

Fast kom vi inte fram till att det var just via en speciell väg det inte gick, är du inne på spelet och lägger till det funkar det väl?


signatur

Såg bra ut...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

ser inte bra ut... gillar den nuvarande

Medlem

Håller med MaXMC. Att upprepa speltiteln så många gånger, och speciellt med en fullständigt onödig stor bild-blaffa är slöseri med vertikalt utrymme. Jag menar, det borde inte gå att missa vilket spel man klickat in sig på med tanke på följande: brödsmulorna, spelomslaget samt spelrubriken. Att då också få en enorm bild med speltiteln gör det hela grötigt och fult, vilket gör att man inte kan fokusera på själva innehållet.

Det är nog den enda aspekt jag inte gillar.

EDIT: Missade att speltiteln även står i "spelserie"-diven.

Medlem

Såg helt okej ut.. Lite "dött" om jag får säga det själv. Men bortsett från utseendet så fanns det en sak som jag inte kunde slita mig ifrån riktigt, varför har ni annonser mellan spelraderna? Förjävla jobbigt med dessa förbannade annonser som dyker upp vart och var annat.

Medlem
Skrivet av egar:

Håller med MaXMC. Att upprepa speltiteln så många gånger, och speciellt med en fullständigt onödig stor bild-blaffa är slöseri med vertikalt utrymme. Jag menar, det borde inte gå att missa vilket spel man klickat in sig på med tanke på följande: brödsmulorna, spelomslaget samt spelrubriken. Att då också få en enorm bild med speltiteln gör det hela grötigt och fult, vilket gör att man inte kan fokusera på själva innehållet..

Tanken är att det ska vara spelets logotype som ligger där, möjligen borde vi strunta i att skriva ut speltiteln som substitut när logo inte finns.
Jag håller med att det blir en onödig upprepning av spelets titel i många fall.

Medlem

Tittade på battlefield 3 och skrollade ner till "Kolla även in" där det stog battlefielf 3 där med

Medlem

Var inne på Battlefield 3 o kollade, såg riktigt nice ut. Men som dom andra säger så står det väl battlefield 3 på rätt många ställen :/

Sen undrar jag en grej till.

http://img26.imageshack.us/f/capturewdu.jpg/

Trend -battlefield 3. Har de funnis förut? Och vad menas med rank 1 och vad finns det för rankar? :S


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag stämmer in med vissa ovanstående och tycker att det blir för "bloatat" med titeln utskriven 4-5 ggr.

För övrigt så är inte spelets logotyp så pass intressant att den borde få så stort utrymme i mitt tycke. Det vore mer stämningsfullt med en skärmdump inifrån spelet vilken beskriver spelets attribut i bilden. Som titel bild räcker det enligt mig med bilden på spelkartongen.

Förutom det så finner jag den nya layouten mer praktisk och överskådlig, men inte lika stilren som den förra.

Medlem

Ser riktigt bra ut, men de vore bra om man såg lite större skillnad på spel som har släppts och som ska släppas. Just nu skiljer de i stort sätt bara att det står om eller för. Om spelen som har släppts vore grönt i stället för rött så vore ju det lite bättre.

Medlem

Min GalaxyS dök redan här i inledningen.


signatur

Det var detta...

Antikvitet
Skrivet av andreashal91:

Var inne på Battlefield 3 o kollade, såg riktigt nice ut. Men som dom andra säger så står det väl battlefield 3 på rätt många ställen :/

Sen undrar jag en grej till.

http://img26.imageshack.us/f/capturewdu.jpg/

Trend -battlefield 3. Har de funnis förut? Och vad menas med rank 1 och vad finns det för rankar? :S

Trenden har inte funnits tidigare. Däremot har en hemlig rankingpoäng beräknats som legat till grund för topplistan. Nytt är att vi sparar spelens relativa ranking, så rank 1 betyder att spelet för stunden är det mest heta.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av andreashal91:

Var inne på Battlefield 3 o kollade, såg riktigt nice ut. Men som dom andra säger så står det väl battlefield 3 på rätt många ställen :/

Sen undrar jag en grej till.

http://img26.imageshack.us/f/capturewdu.jpg/

Trend -battlefield 3. Har de funnis förut? Och vad menas med rank 1 och vad finns det för rankar? :S

Trenden har inte funnits tidigare. Däremot har en hemlig rankingpoäng beräknats som legat till grund för topplistan. Nytt är att vi sparar spelens relativa ranking, så rank 1 betyder att spelet för stunden är det mest heta.

Varför har jag aldrig sätt det förut? -.- haha!

Då vet jag det iaf


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Såg stilrent snyggt ut Dock så står det "läs recensionen" här när det inte ens finns någon, istället kommer man till en förhandstitt. Ska det vara så eller är det bara en tillfällig "placeholder"?

Medlem

var också inne på BF3 och kollade

antalet filmer och bilder och artiklar måste ju vara fler... finns det inget sätt att snabbt se alla som finns kopplade till spelet? en längre lista tex, utvikbar som till relaterade spel hade ju varit kanon

snyggt annars! (fick inte upp namnet mer än en gång)

Medlem
Skrivet av gregari:

Såg stilrent snyggt ut Dock så står det "läs recensionen" här när det inte ens finns någon, istället kommer man till en förhandstitt. Ska det vara så eller är det bara en tillfällig "placeholder"?

Låter som en bugg/placeholdertext. Finns det ingen recension och vi då väljer att visa förhandstitt istället så ska det naturligtvis stå förhandstitt och inget annat.

Nästa vecka kommer vi gå igenom feedback:en från den här tråden (tillsammans med våra egna synpunkter) och ta ställning till vad vi vill ändra på. Så titta gärna till sidorna en extra gång under helgen.

1
Skriv svar