Duke Nukem Forever – lanseringstrailern

Medlem
Skrivet av Shadee:

Var det bara jag som kände av "aimassist" från vad jag antar vara konsollversionen även på PC?
(Ja jag stängde av autoaim i options)
Tyckte som det hackade litegrann, kan ha berott på min mus oxå. Jag är iaf nyfiken på vad andra som har spelat demot tyckte.

"Slow down aiming near enemies. (Xbox 360 Controller for Windows only)" står det när du för muspekaren över alternativet aim assist.

Medlem

Blev grymt besviken av demot. Visst lite duke humor men gameplay var ju apkasst..hade längtat efter detta men det blir inget köp..

Medlem
Skrivet av Woffen:

Blev grymt besviken av demot. Visst lite duke humor men gameplay var ju apkasst..hade längtat efter detta men det blir inget köp..

Håller med,
Otroligt glad att jag inte beställde skiten, fan vad kasst det var.. två vapen en fov på typ 55 och regenerating health. Dålig banlayout och allmänt kasst bara. Jag hade ändå tänkt köpa det bara för att det var "duke" men pc versionen är så ytterst dålig att jag inte tänker slänga några stålar påt.

Blir Serious Sam 3 och RO2 i sommar istället.

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av vidde:

wtf auto-heal? varför? oh varför varför varför varför varför?!

Äh who cares, det här spelet skulle få använda cod motorn. Jag skulle ändå köpa det ^^.

hur fan blir en deathmatch i duke om det är autoheal?! dödar ju sjukt mycket av skillfaktorn där!

Medlem

Konsolifieringen har gjort sitt även med duke då... Blev väldigt tveksam till köp efter att har spelat demot, de har ändrat massa saker, små saker förvisso men de var detaljer som gjorde spelet till var det var en gång i tiden...
Bara 2 vapen? Autohealingsystem? Atomic Health!!!

Riktigt dåligt av dom när de haft så lång tid på sig. Började väl med det material 3D Realms hade men skrotade det ganska snabbt då de inte vågade gå i andra riktningen från vissa andra spel som har varit populära på senaste tiden (nämner inga namn). Resultatet blev som valfri medioker shooter.
Hade aldrig några höga förväntningar, men trodde aldrig de skulle kunna strula till det så mycket...

Medlem

Jahopp, så går det när man släpper halvfärdiga spel, när ska dom lära sig att det tar tid att utveckla bra dataspel

12
Skriv svar