Wii U-kontrollen säljs inte fristående

Robot
Wii U-kontrollen säljs inte fristående

En per konsol, meddelar Nintendo friskt. Inte heller kommer Gamecube-kontroller stödjas.

#nintendo


Medlem
Wii U-kontrollen säljs inte fristående

Whaat? Jag förstår ärligt talat inte hur Nintendo tänker ... kan det här bli annat än flopp? Ska bli sjukt intressant att se om det kommer att sälja ... den information som släppts har ju inte direkt gjort Wii U intressant för mig.


signatur

Have a good time!

Medlem

wtf?? inte för att det spelar så stor roll för mig kanske, men låter ju helt sjukt

Medlem

Fattar inte hur ngn skulle vilja spela med det där åbäket. ^^, oh well, kinect & playstation move sålde tydligen, så nog finns det nötter alltid.

Medlem

jag har inte riktigt fattat, är detta en ny kontroll till wii eller är det en helt ny konsol med den här mysko kontrollen.

Medlem
Skrivet av grodiputin:

jag har inte riktigt fattat, är detta en ny kontroll till wii eller är det en helt ny konsol med den här mysko kontrollen.

Ny konsoll, med ny kraftigare hårdvara (förmodligen likvärdig eller snäppet vassare än PS3/360). Även fullt bakåtkompatibel med Wii:s spel och kontroller.

Medlem
Skrivet av grodiputin:

jag har inte riktigt fattat, är detta en ny kontroll till wii eller är det en helt ny konsol med den här mysko kontrollen.

Det är typ Wii 1.5 med en mysko kontroll.

Medlem

jag var nästan rädd för det här. jag o några kompisar diskuterade hur MP skulle funka i soffan redan när den presenterades...

Moderator | Testpilot

Fasiken om kontrollen pajjar, daemn.
Men antar den nästan skulle bli för dyr att sälja separat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jaha, där försvann hela potentialen med konsollen. Vafan ska man med skärm på kontrollern till om det inte är för multiplayer med separat information till alla spelare?

(jo jag har sett demofilmerna)

Skrivet av uberpwnage2.0:

Fasiken om kontrollen pajjar, daemn.
Men antar den nästan skulle bli för dyr att sälja separat.

Antar att konsollen inte pallar att streama till fler än en kontroller och därför är det meningslöst att sälja dem separat.

Medlem

Om det inte går att använda någon Gamecube-kontroller, så antar jag att den inte är bakåtkompatibel med GameCube trots dess hårdvara är mycket likt Wii? Synd

Medlem

Betyder att den är svinigt dyr att producera och sälja...

Medlem

Inte konstigt. Tanken med multiplayer är att man gör OLIKA saker. T.ex. kan man spela ett strategi-rollspel där ena spelaren kör hands on strider med wii-kontroll och den andra spelar utifrån ett strategiperspektiv. Sen får man väl bytas av.

Oändlig potential det här!

Medlem

Det är inte officiellt ännu så det kan hända att man kan köpa den separat.
http://www.1up.com/news/wii-u-tablet-controllers-may-not-be-s...

Medlem

Inte så förvånande. Lär ju inte dröja länge innan nån har dragit in Android eller liknande på den, och jag tror inte Nintendo hade haft så stora marginaler om de sålt den löst. Men man kan ju alltid hoppas. Billig tablet, ja tack!

Skrivet av Vast:

Inte så förvånande. Lär ju inte dröja länge innan nån har dragit in Android eller liknande på den, och jag tror inte Nintendo hade haft så stora marginaler om de sålt den löst. Men man kan ju alltid hoppas. Billig tablet, ja tack!

Den verkar inte ha någon riktig processor själv, så det kan bli svårt...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Den verkar inte ha någon riktig processor själv, så det kan bli svårt...

Processor har den allt ska du se. Någonting måste ta emot bildströmmen från konsollen och mata den till skärmen.

Skrivet av Vast:

Processor har den allt ska du se. Någonting måste ta emot bildströmmen från konsollen och mata den till skärmen.

Jodå, det var därför jag pillade in "riktig". Vad det än är för hårdvara så lär det inte vara mycket mer än minsta möjliga för att klara jobbet. Visst kan man säkerligen få en Linuxkernel att rulla på ett armbandsur från 1994, men att man någonsin kommer kunna använda kontrollern som "tablet" tvivlar jag på.
Det är Nintendo vi pratar om, dom är hårdvaruingenjörer ut i fingertopparna och skulle inte slänga in så mycket som en transistor för mycket.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Jodå, det var därför jag pillade in "riktig". Vad det än är för hårdvara så lär det inte vara mycket mer än minsta möjliga för att klara jobbet. Visst kan man säkerligen få en Linuxkernel att rulla på ett armbandsur från 1994, men att man någonsin kommer kunna använda kontrollern som "tablet" tvivlar jag på.
Det är Nintendo vi pratar om, dom är hårdvaruingenjörer ut i fingertopparna och skulle inte slänga in så mycket som en transistor för mycket.

Ja du, vi får vänta och se

Medlem
Medlem

Men om kontrollen ska bestå av så många komponenter, är det inte troligt att den går sönder mer än konventionella? Hur får man tag på en ny om den gör det, köpa helt nytt system verkar lite hardcore.

Skrivet av Grimmy-:

Inte konstigt. Tanken med multiplayer är att man gör OLIKA saker. T.ex. kan man spela ett strategi-rollspel där ena spelaren kör hands on strider med wii-kontroll och den andra spelar utifrån ett strategiperspektiv. Sen får man väl bytas av.

Oändlig potential det här!

Lite konstigt tänkt, oändlig potential hade ju varit om alla kunnat spela med varsin "monitorkontroll". Det är mer en begränsad potential än vad det kunnat vara. Hade varit kul t.ex. spela spel och man matades med hemliga uppgifter, tänk sitta 4st spela ett spel och din skärm på kontrollen (som bara du ser) säger till dig; "Döda minst 10 soldater från spelare 2s arme inom 1 minut så får du 100 extra guld". Det hade fått mig att köpa konsollen utan att tänka!

Medlem
Skrivet av Vast:
Skrivet av slartibartfast:

Jodå, det var därför jag pillade in "riktig". Vad det än är för hårdvara så lär det inte vara mycket mer än minsta möjliga för att klara jobbet. Visst kan man säkerligen få en Linuxkernel att rulla på ett armbandsur från 1994, men att man någonsin kommer kunna använda kontrollern som "tablet" tvivlar jag på.
Det är Nintendo vi pratar om, dom är hårdvaruingenjörer ut i fingertopparna och skulle inte slänga in så mycket som en transistor för mycket.

Ja du, vi får vänta och se

Tyvärr Vast, men du får vända dig till MS eller Sony om du ska hoppas på sådant, Nintendos strategi har alltid varit billigaste möjliga hårdvara med maximal vinst, med tanke på att huvudkonsolen har hårdvara från 2008 så skulle det förvåna mig rejält om Wii U kontrollen klarar mer än kalkylator, om ens det.
Budgethårdvara räcker inte så långt..

Medlem

Som SSB-fan så blir jag lite ledsen i ögat att jag inte kan spela med min beloved gc-kontroll och jag vägrar köra med nunchuck och wiimote. Däremot så kommer nintendo förhoppningsvis släppa andra kontroller, WiiU-kontrollen utan skärm? Det skulle vara awesome!

EDIT: um... kom på att den är grymt lik en classic controller. Så en wavebirdU kanske?

1
Skriv svar