Nintendo: 3DS-försäljningen under förväntan

Robot
Nintendo: 3DS-försäljningen under förväntan

Satoru Iwata erkänner att företaget inte lyckades motsvara förväntningarna och upprätthålla intresset efter 3DS-lanseringen.

#nintendo, #the-legend-of-zelda-ocarina-of-time-3d


Medlem
Nintendo: 3DS-försäljningen under förväntan

Har nog att göra med priset också.

Medlem

Är riktigt sugen på en 3DS (mest för att jag gillar utformningen och att den ligger rätt bra i handen, 3D-funktionen kommer att förbli avstängd) men när de varken fick ut Zelda, Mario eller Mario Kart vid lanseringen så sköt jag det hela på framtiden.

/ LordDaimos

Medlem

Well, ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte där finns så mycket för den konsolen som rättvisar ett köp från min sida. Resident Evil: Revelations borde ha släppts på Xbox360/PS3 och det nya Mario hade jag hellre haft på Wii. Konsolen har inga bra anledningar till varför bra spel ska släppas på just den annat än att Nintendo ska få oss köpa den och det är ett så himla tråkigt argument. Jag känner att jag inte vill punga ut 2500 kronor för att ha den och stödja dess existens. 3D-effekterna verkar ju inte tillföra särskilt mycket heller.

Medlem

Spelade lite på webhallen förut och var inte alls imponerad över upplevelsen. Jag tyckte mest det stack i ögonen och kändes konstigt. Inte alls lika bra som t.ex. med 3D glasögon på bio.

Medlem

Tja inte så konstigt... 3DS har väl knappt några spel, kass batteritid och är omotiverat dyr. Så folk väntar på version 2 som är slimmad och har bättre batteritid.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Bara jag som reagerade på "3D-video-tjänster"? De menar alltså att det ska konverteras 3D-filmer till den där lilla skärmen? Och så ska folk orka titta på fullängdsfilmer med sån 3D-teknik?

Näe, skärmstorleken på en större smartphone/PSP är ett minimum för filmtittande.

Medlem

Inga spel värda att lira.. remakes av N64 lir lockar knappast eftersom man nött dem på 64 redan.. Sedan 2500kr för konsollen sjukt dyrt!!

Medlem

Om tänkt köpa den rekomenderar jag denna sida http://www.amazon.co.uk/gp/feature.html/ref=amb_link_16028334... väldigt bra pris.

Medlem

Folk kanske inte var redo för 3D ändå?

Medlem

Köpte Lego Star Wars till 3DS idag, extremt gulligt och väldigt roligt!!

Medlem

Högt pris, usel batteritid och få spel.
Tror folk lärt sig och väntar på 3DS lite samt ett par vettiga titlar i stil med Mario ^^

Medlem

kul att de skyller på det ena och det andra för att produkten inte säljer bra, för kan ju väl inte vara så att det gjort en dålig produkt?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

1
Skriv svar