Tips på bra spel och appar till Android!

Medlem
Tips på bra spel och appar till Android!

Jag tänkte att vi skulle kunna ge varandra lite tips på bra spel och appar till android i denna första tråd i nya forumsdelen.

Jag börjar med att tipsa om ett gratisspel som har sysselsatt mig i många timmar. Nämligen Bejeweled-klonen "Jewels". Man blir oerhört beroende av att samla poäng.

Så kom nu med tips om era favoriter

//Jozo

Jag spelar "NinJump" varje dag, finns att ladda ned på Android-Market; det är gratis men innehåller väldigt lite reklam.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Angybirds väldigt roligt spel och tv.nu appen för att kolla vad som är på tv, båda är gratis.

Medlem

http://www.fz.se/bloggar/bildjaveln/c=2748

App nr 3 kommer imorgon.
Men i vilket fall rekommenderar jag Angry Birds.
NinJump är också rätt kul väl, sen så har vi PapiJump.

Sen world war!

Medlem

Alla som gillar td kan skaffa demoversionen Robo Defence(lite). Finns bara 10 svårighetsgrader men det tar tid innan man klarar av att vinna lvl3 så det håller länge

Det finns horder av schackspel med för den som är inne på "old school" spel, tänk om man kunde fått sett "Ghost & Goblins" på Android, det hade varit kul...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Crazy Snowboard : Riktigt nice snowboard spel! Du kan göra trick o få poäng, göra quest osv. köpa nya brädor och gubbar OCH trick!

Jewels: Svårt att förklara men är som detta spel "http://www.flash-games.net/online/1243/jewel-quest.html"

Snake : Jaa som nokias gamla härliga snake!

Paper toss: Du ska kasta pappers-bollar i en hink. Mycket roligt spel!

Angry Birds: jaa det vet nog alla vad det är. Skjuta iväg fåglar o ta sönder objekt som ramlar över grisar.

Bubble buster: svårt att förklara. som detta spel "http://www.buzzedgames.com/play-4699-Bubble_Buster.html"

----------------------------------------------
PROGRAM

Taskiller : Dödar alla apps du har startat. Ett måste! ps! MYCKET bättre än advanced task killer!!!

Astro: program hanterare

Google översätt: Ja, den översätter precis som google translate

MP3 music download: Ladda hem eller lyssna HELT gratis

ROM manger: Om du vill byta Rom i mobilen "U NEED ROOTED PHONE"

Setcpu. Ställ on cpu hastighet o gör inställningar så du spar massvis med batteri!
"U NEED ROOTED PHONE"

Superuser: Ett program för att komma åt rootningen
"U NEED ROOTED PHONE"

Where's My Droid: Tappat mobilen? Någon har snott den? ja då är detta ett program för dig! Hitta din mobil igenom gps eller att sätta på ljudet på max och den ringer. Allt bara att skicka ett till din mobil!

Tv.nu : Tablå för tv. Helt svenskt

Bankdroid: Kolla bankkonto ! Riktigt nice app!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ni får ju inte missa att Cut the rope anlände till market i veckan, kanonkul spel! 5 toasters.

Medlem

Själv lirar jag mestadels tidigare nämnda Jewels, men tipsar även om dessa spel;

Drag Racing (är vad det låter, bilspel där först i mål gäller) samt X Construct (finns en gratisvariant med begränsat antal nivåer). Blev helt överlycklig när jag hittade det, då det i princip är en klon av något pc-sharewarelir jag spelade för herrans massa år sedan som jag var helt fast i. Målet är att med hjälp av olika balkar bygga en mer eller mindre komplicerad bro mellan två fasta punkter som ska kunna bära ett tåg. Bra skit men lite klurigt och en stor skärm är nog att föredra (inte en x10 mini t.ex.). Sedan har jag på min gamla hero förmodligen det spel jag lirat mest av alla, som dessvärre inte finns på marke längre, Bitblocks, en tetrisklon.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag spelar "NinJump" varje dag, finns att ladda ned på Android-Market; det är gratis men innehåller väldigt lite reklam.

Jag laddade ner NinJump, det var skit kul! Tack för tipset

Skrivet av dddaanne:
Skrivet av walter_iego:

Jag spelar "NinJump" varje dag, finns att ladda ned på Android-Market; det är gratis men innehåller väldigt lite reklam.

Jag laddade ner NinJump, det var skit kul! Tack för tipset

No problem, jag klarade upp till 15000 (poäng), sedan blev det lite för svårt och man hade inte lust att börja om igen och igen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Då ska ja försöka slå det rekordet

Medlem

Doodle Jump är ju en klassiker som håller länge.

Sen har vi Robot Unicorn Attack som är ungefär en horisontell Doodle Jump på LSD med en Erasurelåt som spelas på repeat hela tiden. Tror att det finns nån heavy metal-variant för den som gillar sånt.

iRunner är typ samma.. Men man måste ju variera sig lite, inte köra samma spel hela tiden. Och så har det achievements också.

Tyckte att Game Dev Story var rejält kul ett tag.

Medlem

För ringsignaler/wallpapers och smssignaler så är Zedge riktigt najs!
Men läs godkännandet innan install, gillar inte direkt det dom vill ha tillgång till.

Medlem

Jewels Deluxe!

Sen lirar jag väl inte så mycket, mest när jag sitter på toa Blir lite Star Legends (free2play MMO mobilt) för det mesta.

Inaktiv

Game dev story är rätt kul

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

vet inte om nån har sagt detta men
Zenonia 3 värkar ganska intresant


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Har massor av appar till appar till Android som jag skulle dela med mig av. Men låt oss börja med Shadowgun. Det är ett oerhört roligt spel med en grym grafik! Känns faktiskt lite som ett xbox-spel, så absolut värt att testa! Nu har även en ny version av spelet släppts

Medlem

Tycker att spel till smartphones i regel är skit. Men ett spel som passar formatet är Uniwar. Gillar man typ Advance wars till NDS är detta ett bra tips.

Medlem

jag Tycker att alla borde testa spelet Rage of Bahamut ett grymt roligt och beroendeframkallande kortspel som påminer en hel del om Magic spelet fast väldigt mycket enklare. Sen att det är gratis är inget som är negativt heller.

Efter ni har gjort Tutorialen så skriv gärna in min referral code: cqt22092 så får ni en hög med rupies (pengar) och ett Rare kort.

Medlem

Har tankat en Super Nintendo Emulator som funkar bra på min HTC Desire HD.
SuperGnes heter den.

Sen är det bara att tanka spel från nätet.

Medlem

De spel jag spelar nu mest (Xperia Play):

Avatar Fight - Väldigt likt MyBrute.. man gör i stort sätt ingenting.. Men har ändå fastnat för de.

Minecraft PE

Draw Something - Som "Draw my thing" fast till mobilen.

100 Floors - Ett klurigt "hiss-spel".

X Construct - Ett klurigt spel där man ska bygga järnvägsbroar som ska hålla för ett tåg..

Rumble - Ett väldigt roligt ordspel.

Need for Speed Shift - Ja.. Ett bilspel.

SimCity Deluxe - Va bara tvungen att prova, hade inte spelat SimCity sen SNES!

Sen finns även ZENONIA (1, 2, 3 och 4), ett grymt roligt RPG!!


signatur

You can't win the game...

Finns det någon som har koll på bra schackspel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Killmonday Games

Vårt kommande pek & klick spel Fran Bow! https://vine.co/v/bTdAthIn0Dx Den lär nog bli klar till sommarn dock Utvecklat för älskade Android i första hand :D, senare får väl ajfånen smaka på det också.


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Space Box är kul, tänkaspel och lite koncentration i rymden.

KoP
Medlem

Tänke tipsa om lite gamla, fina spel som sett ljuset på Play butiken utifall någon har missat dessa.

Cinemaware har pumpat ut några av sina gamla klassiker såsom:
King of Chicago
Defender of the crown
Rocket ranger
Wings (dock bara en demo än så länge)

Sen lite blandade klassiker:
Ports of call
Simon the sorcerer
Gobliiins triology
Leisure suit Larry
Max Payne
GTA 3
GTA Vice city
GTA SA
Doom
Hexen
Heretic
Duke Nukem 3D
Giana sisters
Another world
Freedroid (Paradroid)
Double dragon triology
R-Type II
Dragons Lair
Dragons Lair 2
Space Ace

Och det var det, för denna gång.

Medlem

Jag gillar strategispel. Ett jag laddade ner igår heter "Rome in Flames".
Det påminner om gamla Panzer General ganska mycket om än lite nedbantat.
Jag lirar gratisversionen som Anglo-saxons och invaderar Brittiska öarna och spöar romarna.

Rekommenderar det. Här är länken till gratisversionen jag tankat ner.

[http://play.google.com/store/apps/details?id=com.rexopax.rome...]

Medlem

Brukar lira Vilket ord? Kul ordspel för android telefoner, krävs dock att man är minst 4 players. Passar perfa för förfesten
Spana in:
https://play.google.com/store/apps/details?id=wordgame.produc...

Medlem

Vill slå ett slag för ordspelet Picture Quiz, ganska kul faktiskt. Ibland kan man fastna på vissa ord men till slut brukar man klara dem :). www.piqugame.co
Annars är klassiska Doodle Jump roligt.

1
Skriv svar