Apple har mer pengar än USA

Robot
Apple har mer pengar än USA

Apples pengareserv på 76,2 miljarder USA-dollar är mer pengar än till och med den amerikanska regeringens statliga kassakista.

#apple


Medlem
Apple har mer pengar än USA

Suck.... Apple....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ja om dem nu säljer sjukt överprisade och Lögn marknadsförda prylar som folk tar till sig som religion så förstår jag.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Köp Activision och Sparka alla där

Medlem

Om ni läste artikeln på engelska, tänk på att biljoner översätts till miljarder på svenska, inte biljoner. Apple har inte 477 biljoner = 477 x 1000 miljarder kr. Han har 76,4 miljarder dollar! Tror ni mig inte så läs upp det på Dagens Nyheter: http://www.dn.se/ekonomi/apple-har-mer-pengar-an-usa

Tahu:
Oj, klantigt av mig! Jag åtgärdar, tack för du uppmärksammade så kort efter texten publicerats. För mycket siffror och ekonomi kan bli en smula rörigt, men det är givetvis ingen ursäkt till att det ska bli helt felaktiga siffror!

Medlem

Tänkte precis vara den som skulle "rain on your parade", men slapp tydligen tack vare Tahu.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Lugnt Räcker ju till Lördagsgodis ändå...

Medlem
Skrivet av alexst4:

Köp Activision och Sparka alla där

+1!
Önskade att "Bobby Kotick" dog...

Inaktiv
Skrivet av rewoX:
Skrivet av alexst4:

Köp Activision och Sparka alla där

+1!
Önskade att "Bobby Kotick" dog...

Något är fel när man skriver att man vill att en annan människa ska dö.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om diktatorn Steve Jobs tar över hela USA och startar ett nytt världskrig.

Medlem

På bild: Steve Jobs – en kille som har råd med lördagsgodis."

ni menar väll

På bild: Steve Jobs – en kille som inte har lång tid kvar...

MFC
Medlem

Det är många företag som har mer kontanta medel än USA. Men ...

Skrivet av Ben Bernanke:

The U.S. government has a technology, called a printing press (or today, its electronic equivalent), that allows it to produce as many U.S. dollars as it wishes at no cost.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Bernanke


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

The reason Apple has more money than the US is that idiots don't pay taxes and idiots buy shit. Simple as that.

Redaktör
Skrivet av Idono:

Ja om dem nu säljer sjukt överprisade och Lögn marknadsförda prylar som folk tar till sig som religion så förstår jag.

Jag köpte Windows 7 för sisådär 1700 kr förra sommaren. Häromdagen köpte jag OS X Lion för ca 230 kr.


signatur
Inaktiv

De har ju varit smarta redan från början. Bland de få bolagen som säljer prylar och har nästan 50% marginal.

Det här handlar väll iofs mer om hur nära USA är att gå bankrupt än om hur rika Apple är.
Får hoppas USA tar sig ur det här, annars är det inte så kul för oss Europeer heller.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Idono:

Ja om dem nu säljer sjukt överprisade och Lögn marknadsförda prylar som folk tar till sig som religion så förstår jag.

Jag köpte Windows 7 för sisådär 1700 kr förra sommaren. Häromdagen köpte jag OS X Lion för ca 230 kr.

Tja, uppgraderingarna brukar kosta en del hos Apple, medan på Windows får man mostvarigheten gratis (Service Pack) ^^
Helversioner kostar mer, men finns långt billigare för den som är intresserad

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Idono:

Ja om dem nu säljer sjukt överprisade och Lögn marknadsförda prylar som folk tar till sig som religion så förstår jag.

Jag köpte Windows 7 för sisådär 1700 kr förra sommaren. Häromdagen köpte jag OS X Lion för ca 230 kr.

Tja, uppgraderingarna brukar kosta en del hos Apple, medan på Windows får man mostvarigheten gratis (Service Pack) ^^
Helversioner kostar mer, men finns långt billigare för den som är intresserad

Det är ju tyvärr hårdvaran de tar överpris på. Varför inte bygga sin egna dator och sen installera OS X istället för att betala dessa överpriser till fapple.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Skulle inte förvåna mig om diktatorn Steve Jobs tar över hela USA och startar ett nytt världskrig.

zsm
Medlem
Skrivet av MFC:

Det är många företag som har mer kontanta medel än USA. Men ...

Skrivet av Ben Bernanke:

The U.S. government has a technology, called a printing press (or today, its electronic equivalent), that allows it to produce as many U.S. dollars as it wishes at no cost.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Bernanke

Tur att det inte är sant. Det är Federal Reserve (ej statligt) som sitter på den förmågan. Visst, Bernanke har USA runt sitt lillfinger, men det är ändå ett felaktigt uttalande (samt wikipedia är ju sådär pålitligt).

Medlem

United States of Apple?

Medlem
Medlem

MEn alltså apple:s ekonomi är lite mer hype. de har ett högt börsvärde (dyra aktier) microsoft tjänar multum mer och har antagligen en mycket större hög pengar. Tror det var nån på sweclockers som räknade ut att M$ utan problem skulle kunna köpa hela Sony korporationen

MFC
Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av MFC:

Det är många företag som har mer kontanta medel än USA. Men ...

Skrivet av Ben Bernanke:

The U.S. government has a technology, called a printing press (or today, its electronic equivalent), that allows it to produce as many U.S. dollars as it wishes at no cost.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Bernanke

Tur att det inte är sant. Det är Federal Reserve (ej statligt) som sitter på den förmågan. Visst, Bernanke har USA runt sitt lillfinger, men det är ändå ett felaktigt uttalande (samt wikipedia är ju sådär pålitligt).

Inte sant? Det är taget från Ben Bernankes tal 2002...

Skrivet av Federal Reserve:

What has this got to do with monetary policy? Like gold, U.S. dollars have value only to the extent that they are strictly limited in supply. But the U.S. government has a technology, called a printing press (or, today, its electronic equivalent), that allows it to produce as many U.S. dollars as it wishes at essentially no cost. By increasing the number of U.S. dollars in circulation, or even by credibly threatening to do so, the U.S. government can also reduce the value of a dollar in terms of goods and services, which is equivalent to raising the prices in dollars of those goods and services. We conclude that, under a paper-money system, a determined government can always generate higher spending and hence positive inflation.

Källa:
http://www.federalreserve.gov/boarddocs/speeches/2002/2002112...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Kan väl inte vara direkt svårt att vara rikare än USA i dessa tider.
Sist jag kollade så låg deras skuld på ca 4000 miljarder dollar.

Räcker väl att vara skuldfri och äga 1 krona för att klå US of A

Edit: Var visst mer än så, taket skulle visst höjas från 14 294 miljarder dollar eftersom de kommer slå i taket redan i år.
Sjuka summor.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Idono:

Ja om dem nu säljer sjukt överprisade och Lögn marknadsförda prylar som folk tar till sig som religion så förstår jag.

Jag köpte Windows 7 för sisådär 1700 kr förra sommaren. Häromdagen köpte jag OS X Lion för ca 230 kr.

Fast Apple har ju fördelen att du inte tjänar sina pengar på mjukvaran

Windows innebär också större uppgraderingar samt att man får tillgång till ett antal större service packs. Men men ... med features som "fullskärm för applikationer" och påståenden som "världens mest avancerade operativsystem" så är ju 230 kr inte dumt

Det är faktiskt inte så lätt att jämföra Windows och Mac som man kan tro; "same same but very different".

Moderator | Testpilot

Garv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu tjänar Steve bara 1 dollar per år som VD för Apple så att eh... han har väl lite aktier också
MEN han är faktiskt större ägare i Disney än Apple om jag inte minns fel...

Medlem

Måste ju klargöra att Apple inte HAR dessa pengarna. Företaget är värderat till den summan.


signatur

Imperator

123
Skriv svar