EA: Battlefield besegrar Call of Duty, förr eller senare

Robot
EA: Battlefield besegrar Call of Duty, förr eller senare

Pekar på Fifa och Pro Evolution Soccer och menar att de lyckats slå giganter förut.

#battlefield, #activision, #call-of-duty, #electronic-arts, #dice, #battlefield-3, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
EA: Battlefield besegrar Call of Duty, förr eller senare
Medlem
Skrivet av Rydike:

Att 13- till 17- åringar föredrar MW känns inte så förvånande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hoppas kan man ju Fast p12or får gärna stanna hos cod.
Sen så vill jag inte att Battlefield blir som cod ifall det skulle vinna, och släpper ett ''nytt'' spel varje år.
Hällre lite små expansioner, tills dom verkligen kan komma mer något nytt igen!

Medlem

Men..

Fine att de vill tjäna mer pengar. Gör inte BF till ett COD spel bara... <<

Medlem

Ja jag har aldrig riktigt varit en CoD fan, så för mig var det länge sedan BF serien "slog" CoD me hästlängder.

Medlem

Klar att BF slår COD, I BF så måste man ju kunna hantera sina vapen, det är inte som CoD där det bara är att peka i fiendens generella riktning och skjuta. CoD förblir värdelöst till den dag de lärt sig att det finns något som heter bullet-spread. tills de lägger fokus på teamwork och tills dess att de nerfar alla obalanserade game-breaking Killstreaks (jepp, that's nerdrage)

Inaktiv
Skrivet av Rydike:

Officiell kanal vs nån unge som lagt upp en video dock. Det ligger nog något i det ändå, jag ligger i mitten där någonstans och uppskattar lite långsammare gameplay. Får se om BF3 levererar det.

Inaktiv

Kommer bara lira igenom kampanjerna, så mig spelar det mindre roll ärligt talat.

Skrivet av Rydike:

http://tiny.cc/j09ld

Nästan 3.000.000 visningar på MW3, så det gäller bara att leta fram en annan källa om man vill ha fler större siffror.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hög ambition det gillar vi

Medlem

Jag föredrar helt klart bf3 före mw3 men länken som Rydike la upp är sjukt missvisande.
Mest sedda mw2 videon har 15 milj views.
Mest sedda bf3 videon har 7,5milj views.
Tyvärr sant :/
http://www.youtube.com/results?search_type=videos&search_quer...
http://www.youtube.com/results?search_type=videos&search_quer...

"Halo 3" - har haft 16.000.000 miljoner visningar, det måste betyda att det är ett bättre spel

Man gillar det man gillar, varför tävla?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot

Känns som jag är den enda som väljer COD.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

BF2 är den absolut bästa shootern någonsin så jag tror på DICE och BF3. CoD har varit skit rakt genom ett par omgångar nu. De försöker inte ens med de spelen längre. Jag är helt säker på att MW3 är ett spel folk kommer att klia sig i skallen och undra "huh?" om några år. BF3 känns som ett spel som, precis som BF2, kommer att minnas och spelas i många år fram.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Halo 3" - har haft 16.000.000 miljoner visningar, det måste betyda att det är ett bättre spel

Man gillar det man gillar, varför tävla?

Precis

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns som jag är den enda som väljer COD.

Kanske för att många har tröttnat på att få nästan samma spel om o om igen

Medlem

Hur många är det som ser framemot MW3? Jag känner ingen som är intresserad av det - däremot vill alla ha bf3....

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Hur många är det som ser framemot MW3? Jag känner ingen som är intresserad av det - däremot vill alla ha bf3....

Ungefär samma här, jag har kompisar som har över 400 timmar i MW2 som bara tittar på BF3.
Men som Walter säger, man gillar det man gillar.

Medlem

Börjar låta som svenska sportkommentatorer inför de stora mästerskapen.

Man hausar de svenske till medalj i snart sagt varje gren.
Vi är bäst i nästan allt.

Och sedan kommer alla bortförklaringarna när slaget är förlorat:

- NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ är domaren blind..så kan ha ju inte döma
- NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ vilken otur...
- Man har ju hört hur dom dopar sig...

Varför inte vara nöjd om BF3 blir succe?

Om främsta målet att slå COD så är nog risken stor att dom kopierar saker därifrån istället för att tänka nytt och spännande.

Medlem

Kommer köpa bägge två oavsett

Medlem

okokokokok... Låt mig få det här rätt, men bara pga dessa ''Visningar'' så ''vinner'' det spelet? Folk kanske glor på dessa videos utav ren tråk eller kanske för det verkar intressant? Behöver nödvändigtvis inte betyda att folk fastnar då för ett visst spel....

Medlem

rent tekniskt sätt så är ju COD serien popularärare än BF serien men enligt mig så tycker jag att BF serien är bättre än COD serien men på ett annat sätt jag tycker att COD serien är bra men den har blivit sämmre under åren det är därför jag tycker att BF serien är bättre än COD serien i dagens läge

Medlem

Hela EA's resonemang bygger ju på att Activision fortsätter rehasha CoD på samma motor.

Medlem

Nu handlade ju inte FZ-artikeln om vilket spel som är bäst, bara vilket spel som säljer mest. Det framgår också tydligt att MW3 är större än BF3 i dagsläget så varför ens fortsätta att konstatera det?

Men eftersom diskussionen har tagit den vändningen så kan jag ju lika gärna delge min egen åsikt om spelen.
Jag anser att CoD är ett bra spel, rent tekniskt. Det är väldigt kompetetivt på en liten arena där man spelar för sin egen vinning. Det har haft, tappade lite i MW2, en spridd variation av miljöer som man kan lära sig snabbt och använda till sin fördel. MW1 var särskilt bra på detta.

Battlefield-serien är och har alltid varit lagbaserat på en större yta. Battlefield är inte ett plattformsspel i samma utsträckning som CoD och bör därmed egentligen inte jämföras med CoD. I Battlefield-serien ingår 1942, 2142, BF:V, BF2 med tillhörande expansioner samt BF3. Battlefield Heroes, Play4Free, BC1 och BC2 hör inte till Battlefield-serien trots att det är dessa som främst jämförs med CoD och som då ska representera Battlefield-serien.
Medans den riktiga Battlefield-serien innehåller mer långsiktiga "mål" inom varje runda och små "moments of glory" är CoD mer adrenalinpumpande och intensivt (då det utspelar sig på en liten yta). Det verkar däremot som att DICE, med BF3, försöker att ta denna intesivitet till Battlefield-serien och det är det som kommer vara intressant att se om de lyckas eller inte.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem
Skrivet av Rydike:

Nu var det inte antalet visningar bilden syftade på, utan faktumet att mw3 är mest populär bland 13-17 åringar medans bf3 videon är mest populär bland åldrarna 18+. Samma gäller mw3 videon med 3 miljoner views eller vad den hade.

Har själv upplevt alla småbarn som skriker och sjunger/rappar i mikrofonerna när man försökt spela CoD, medans det i stort sätt aldrig händer i Battlefield CoD är för småbarn helt enkelt.

Medlem

För mig har Dice redan vunnit striden mellan CoD och Battlefield. Battlefield 3 får en förhandsbokning. CoD får inte ett öre från mig. Jag kommer dock spela Co-op kampanjen i CoD antar jag, jag vill inte ignorera spelet, fast jag är inte det minsta intresserad av multiplayer. Där förblir det Battlefield.

Inaktiv
Skrivet av Rydike:

Intressant... men den är tyvärr värdelös. MW3 videon har 260 visningar medan BF3 har 1,1 miljoner.

Sedan är det där med åldersgruppen värdelös.
Jag vet att många inte skriver in rätt ålder på YT när de registrerar.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

BF3 löser nog det.

mg
Medlem

Snoppmätartävlingen goes on .....
Man kan nästan tro att en beställning av det ena spelet genast utesluter ens möjlighet att införskaffa det andra, och det värsta av allt är att spelen inte ens är speciellt lika.

"MITT ÄPPLE ÄR GODARE ÄN DITT PÄRON" <-- (fjortisen till p12:an) ..

12
Skriv svar