Robot
Resistance 3

Den tredje delen i Resistance-sagan är här och den bjuder måttligt tuggmotstånd för erfarna shooterspelare. Är det rentav för lättsmält?

#resistance-3, #resistance-fall-of-man, #insomniac


Medlem
Resistance 3

Blev lite besviken på 2an i serien men denna såg bättre ut!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Hmm intressant. Men hur kan det vara för lätt och samtidigt ha för få hälsopaket?

Medlem

Hmm, jag skriver väl bara att det är för lätt i co-op? Var ett tag sedan jag lämnade texten, så jag minns inte exakt :).

Medlem

Eller nä, du tänker på "lättsmält"? Det syftar snarare på att spelet helt uppenbart har en jävligt bra story i grunden, som det inte bryr sig om att berätta, utan istället stoppar in Mad Max och krystad co-op.

Medlem

blir väl att plocka upp när det finns i 99kr lådan på ica... 2an var en stor besvikelse.

Medlem

Jag vet inte om jag vill kalla det här för en besvikelse... Det är bra på det det gör. Men det kunde ha gjorts bättre - lite som föregångarna, faktiskt :).

Har spelet en grym svensk dubbning som i tvåan???


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha, det vet jag faktiskt inte - testade inte att ställa om språket. Jag vet inte om jag VILL testa, för den delen...

"Vi måste hålla ihop om vi ska kunna bekämpa Chimerorna!"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det nämns att det finns splitscreen, jag antar att det är i SP. Finns det splitscreen också i MP som i tvåan? Ettan hade ju splitscreen i SP och tvåan hade det i MP, kanske kan trean ha det i båda?

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har spelet en grym svensk dubbning som i tvåan???

haha de va ju bara klockrent! bara att kolla på detta klippet! http://www.youtube.com/watch?v=3_tR1g-YQE8
Värsta är att man känner igen rösterna från tecknade disney filmer!!

Medlem
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Traveller in time:

Har spelet en grym svensk dubbning som i tvåan???

haha de va ju bara klockrent! bara att kolla på detta klippet! http://www.youtube.com/watch?v=3_tR1g-YQE8
Värsta är att man känner igen rösterna från tecknade disney filmer!!

Haha! Man känner ju fan igen alla röster typ xD

Medlem
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Traveller in time:

Har spelet en grym svensk dubbning som i tvåan???

haha de va ju bara klockrent! bara att kolla på detta klippet! http://www.youtube.com/watch?v=3_tR1g-YQE8
Värsta är att man känner igen rösterna från tecknade disney filmer!!

"Det är tillstånd svart!"

Fyfaen vad dåligt.. Inte nog med att jänkarnas satans Code blue-pink-piss yellow är irriterande nog.. DE ÖVERSÄTTER DET T O M!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

"Du tappar kontakten med familj och vänner, kastas ut i världen för att följa en galen vetenskapsman (varför är de alltid galna, har inte de stora företagen psyktester för sina anställda forskare?) till NEW YORK och stänga en port till en annan värld. Vilket kanske kan avsluta detta eviga krig mot chimera-viruset som drabbade världen i Resistance: Fall of Man. Eller kanske är han bara galen på riktigt, och inget av värde väntar på VÄSTKUSTEN, men om du inte åker blir det ett väldigt kort spel."

MATS!!! Inser du vad du har gjort?! Sov du på geografilektionerna? Eller är det jag som inte hänger med???

Avstängd

Jag skulle få mitt från Webahllen idag, men posten har SJÄLVKLART klantat sig! :@

Medlem

Vilket snålt betyg. Det här kommer passa mig som handen i handsken jag som gillar serien mycket. Om man grinar över att det inte finns recharge health så är man ju en barnunge.

Jag ska nog börja skriva recensioner. Jag ska börja med att recensera Modern Warfare 3 och då ska jag skriva "wtf det här är ju inte som Resistance alls och storyn saknar djup. Fan va dåligt. Betyg 2/5"


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av gamer_:

Det nämns att det finns splitscreen, jag antar att det är i SP. Finns det splitscreen också i MP som i tvåan? Ettan hade ju splitscreen i SP och tvåan hade det i MP, kanske kan trean ha det i båda?

Vad ska man med splitscreen till om man spelar själv? Det är multiplayer, och det funkar riktigt dåligt, eftersom varje spelare får en pytteliten remsa skärm att titta på. Känns instängt, helt enkelt. Men annars är det förstås både roligare och lättare i co-op.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Vilket snålt betyg. Det här kommer passa mig som handen i handsken jag som gillar serien mycket. Om man grinar över att det inte finns recharge health så är man ju en barnunge.

Jag ska nog börja skriva recensioner. Jag ska börja med att recensera Modern Warfare 3 och då ska jag skriva "wtf det här är ju inte som Resistance alls och storyn saknar djup. Fan va dåligt. Betyg 2/5"

Gör det du. Jag hade inte haft något emot hälsopaketen om de varit en aning lättare att se, om det snålats lite mindre med dem och om man hade kunnat ta med sig ett för senare bruk. Men nu är det bara ett onödigt hinder, dålig design helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Vilket snålt betyg. Det här kommer passa mig som handen i handsken jag som gillar serien mycket. Om man grinar över att det inte finns recharge health så är man ju en barnunge.

Jag ska nog börja skriva recensioner. Jag ska börja med att recensera Modern Warfare 3 och då ska jag skriva "wtf det här är ju inte som Resistance alls och storyn saknar djup. Fan va dåligt. Betyg 2/5"

Gör det du. Jag hade inte haft något emot hälsopaketen om de varit en aning lättare att se, om det snålats lite mindre med dem och om man hade kunnat ta med sig ett för senare bruk. Men nu är det bara ett onödigt hinder, dålig design helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Banjo:

"Du tappar kontakten med familj och vänner, kastas ut i världen för att följa en galen vetenskapsman (varför är de alltid galna, har inte de stora företagen psyktester för sina anställda forskare?) till NEW YORK och stänga en port till en annan värld. Vilket kanske kan avsluta detta eviga krig mot chimera-viruset som drabbade världen i Resistance: Fall of Man. Eller kanske är han bara galen på riktigt, och inget av värde väntar på VÄSTKUSTEN, men om du inte åker blir det ett väldigt kort spel."

MATS!!! Inser du vad du har gjort?! Sov du på geografilektionerna? Eller är det jag som inte hänger med???

Det är jag som klantat mig :).

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av gamer_:

Det nämns att det finns splitscreen, jag antar att det är i SP. Finns det splitscreen också i MP som i tvåan? Ettan hade ju splitscreen i SP och tvåan hade det i MP, kanske kan trean ha det i båda?

Vad ska man med splitscreen till om man spelar själv? Det är multiplayer, och det funkar riktigt dåligt, eftersom varje spelare får en pytteliten remsa skärm att titta på. Känns instängt, helt enkelt. Men annars är det förstås både roligare och lättare i co-op.

Hur liten del av skärmen? eftersom jag och tjejen spelar på 90" så bode vi ändå åminstonde få runt 30" var ellr?


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av gamer_:

Det nämns att det finns splitscreen, jag antar att det är i SP. Finns det splitscreen också i MP som i tvåan? Ettan hade ju splitscreen i SP och tvåan hade det i MP, kanske kan trean ha det i båda?

Vad ska man med splitscreen till om man spelar själv? Det är multiplayer, och det funkar riktigt dåligt, eftersom varje spelare får en pytteliten remsa skärm att titta på. Känns instängt, helt enkelt. Men annars är det förstås både roligare och lättare i co-op.

Hur liten del av skärmen? eftersom jag och tjejen spelar på 90" så bode vi ändå åminstonde få runt 30" var ellr?

I 1:an delades det lodrätt mitt i skärmen, fast i 2:an delades horisontellt.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Paddington:

Vilket snålt betyg. Det här kommer passa mig som handen i handsken jag som gillar serien mycket. Om man grinar över att det inte finns recharge health så är man ju en barnunge.

Jag ska nog börja skriva recensioner. Jag ska börja med att recensera Modern Warfare 3 och då ska jag skriva "wtf det här är ju inte som Resistance alls och storyn saknar djup. Fan va dåligt. Betyg 2/5"

Gör det du. Jag hade inte haft något emot hälsopaketen om de varit en aning lättare att se, om det snålats lite mindre med dem och om man hade kunnat ta med sig ett för senare bruk. Men nu är det bara ett onödigt hinder, dålig design helt enkelt.

Jag tycker fortfarande likadant men jag vill ursäkta det klumpiga sättet jag artikulerade det på.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar