Astro A40 och Astro MixAmp

Robot
Astro A40 och Astro MixAmp

Astro, det låter som en tillverkare som siktar mot stjärnorna. Stämmer talesättet upp som en sol, ned som en pannkaka? I det här fallet är det inte ens i skuggan av närheten av rätt.


Medlem
Astro A40 och Astro MixAmp

hrm fullpott på ljud kvaliten? Ni borde defenetivt ta och testa Sennheisers PC 360, kostar mindre än astros a40 och krossar dem när det gäller ljudkvalitet.

Ish
Medlem

Tycker inte mina PC350 har speciellt bra ljud.. Iaf inte bas. En snabb googling säger att 360 inte är bättre.. Och att de är varma, detta till trots att de är öppna till skillnad från 350. Perfekt om man vill odla öronvax och tappa dem i golvet 2000 ggr utan att få en repa på dem. Ljudet känns inte alls som Sennheiser.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag gillar att den har ljudkontroll men den är för dyr.

Medlem

Har lurarna något att säga till om mot mina AKG K271 MKII? För 1800 kronor förväntar man sig hifi!

Medlem

Skulle aldrig betala så mycket för hörlurar de går alltid sönder efter 6 månader iaf, köper hellre skit grejer än dyrgripar som inte håller längre än billigaste kina gjorda grejerna. Högtalare <3

Medlem

Ser att det är fler än jag som undrar hur dessa lurar står sig mot ex Sennheiser i samma prisklass?


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Är grejen på sidan i metall? Det som "länkar" mellan själva luren och bågen? Det är ett krav på hörlurar som jag köper numera, det är nämligen där som alla mina tidigare hörlurar har gått sönder. Har för närvarande ett par Grado SR-60-lurar och dom har hållt i närmare 2 år nu, till skillnad mot mina tidigare 6-månaders cykler med plastlurar i varierande kvalitet som ALLTID gick sönder på exakt samma ställe.

Medlem

Skulle vilja testa dessa, om dom nu har sånt kickass-ljud som påtalas. Aldrig hört ett par Astros-lurar förr. Lär dock inte finnas för demo någonstans...
Får man fråga vad Ove har för ljudkort att driva lurarna med?

Medlem
Skrivet av Wortex:

Skulle vilja testa dessa, om dom nu har sånt kickass-ljud som påtalas. Aldrig hört ett par Astros-lurar förr. Lär dock inte finnas för demo någonstans...
Får man fråga vad Ove har för ljudkort att driva lurarna med?

I just det här fallet är de testade med Realtek, Xonar och X-Fi, samt en X360, en Optimus 7 samt en vanlig MP3-spelare.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av kayl:

Är grejen på sidan i metall? Det som "länkar" mellan själva luren och bågen? Det är ett krav på hörlurar som jag köper numera, det är nämligen där som alla mina tidigare hörlurar har gått sönder. Har för närvarande ett par Grado SR-60-lurar och dom har hållt i närmare 2 år nu, till skillnad mot mina tidigare 6-månaders cykler med plastlurar i varierande kvalitet som ALLTID gick sönder på exakt samma ställe.

Bågen och kupan har grova plastfästen medan "röret" som gör det möjligt att justera längden är i metall.


signatur

Victims; aren't we all?

dmn
Medlem

Vad betyder "bra bas"?

Bra bas för mig innebär att dom levererar tjock och tung bas oavsett hur högt jag lyssnar och oavsett hur djup basen är. Tror knappast att dom här ens är i närheten av basen i mina Sony MDR-XB1000.
Missförstå mig inte, jag tvivlar inte på att A40 är schysta lurar, men när man listar "bra bas" som en av huvudpunkterna i recensionen så blir jag kritisk.

Medlem

Sitter på jobbet ATM men vill säga att jag säljer av min Astro A40 och Astro MixAmp + 4m optisk kabel för ett bra pris. knappt använda (köpte dessa i hybris för 2månader sen) De är nice men jag behövde en riktigt ljudprocessor för mitt används område)

så tveka inte om ni är intresserade. kan även släga med sån 360 adapter om vill använda på Pre-Slim 360.

MVH Marcus.

Medlem

funderar fan i mig på att köpa mig ett par såna här lurar. samt mixampen. mitt surround är ett sånt där dvd-surround från 90-talet och kracklar samt stänger av sig ibland. riktigt störande. sen har jag ställt in det fel så att ibland kan dialoger i spel som t. ex oblivion bli helt off.

lite dyrt är det väl kanske, men va fan..

Medlem
Skrivet av dmn:

Vad betyder "bra bas"?

I det här fallet betyder det dels en bas som innehåller struktur och nyanser, och inte bara ett dovt bröl som vissa lurar har, plus att basen är tydlig även på låg volym. Att få vettig bas på hög volym är sällan något problem, eftersom bas är den delen av ljudspektrumet som är mest energikrävande.


signatur

Victims; aren't we all?

Inaktiv

Eventuellt lite info istället för vilda gissningar och antaganden.
http://www.head-fi.org/t/356849/sennheiser-pc350-or-astro-a40

Medlem

Sennheiser anyday.

Medlem

svårt att se på FZ som ljudrecensent.

Inaktiv

http://www.dustinhome.se/sennheiser-hd-380-pro/product/501058... <- vågar sätta pengar på att dom lurarna med ett bra ljudkort går i omloppsbana runt vilka gamerlurar somhelst ..och kostar bara hälften

Medlem

Verkar intressant. Bra att man tagit bort volymkontrollen på sladden, där glappar många efter ett tag. Sedan att man kan välja mellan öppen o sluten lur e finemang.

Sennheiser gör fina ljudlurar, men värdelösa headsets i min mening, alldeles för små för min skalle. Dessa verkar ju kunna justeras för det mesta.

Får köpa och testa.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Väldigt intressant.

Medlem

Värformulerad och trevlig recension som alltid Ove! Nån aning om hur garantiläget kommer se ut? Det här är en tämligen okänd fabrikör för mig och prislappen kan komma att svida om livslängden blir för begränsad.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Värformulerad och trevlig recension som alltid Ove! Nån aning om hur garantiläget kommer se ut? Det här är en tämligen okänd fabrikör för mig och prislappen kan komma att svida om livslängden blir för begränsad.

Bugar och tackar. För att citera webbplatsen:

F: Vilken garanti får jag på produkterna?
S: Alla våra produkter har ett års garanti på felaktiga delar eller tillverkningsfel under tillverkningsprocessen. Garantin täcker inte skador som orsakats av felanvändning, missbruk, försummelse, otillåten modifiering av produkten eller reparationer.
Kostnaderna för garantin arbete och standard returfrakt till våra kunder ingår i täckningen av garantin.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Ah, ett år där ser man. Synd att de inte vågar sig på ett par års garanti, men men.

Tack för info!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av Dergo218:

Skulle aldrig betala så mycket för hörlurar de går alltid sönder efter 6 månader iaf, köper hellre skit grejer än dyrgripar som inte håller längre än billigaste kina gjorda grejerna. Högtalare <3

Var av samma åsikt tills jag köpte AKG 240 MK I. Inne på sitt 3e år nu och jag använder dem varje dag. Lite små sprickor i lädret annars som nya.

Medlem
Skrivet av jonis:

Ah, ett år där ser man. Synd att de inte vågar sig på ett par års garanti, men men.

Tack för info!

Att de har en svensk generalagent är ju positivt ur garantihänseende.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):

Att de har en svensk generalagent är ju positivt ur garantihänseende.

Sant.

Det tål att tänkas på, lurarna verkar definitivt spännande!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar