Portal till PC eller PS3?

Medlem
Portal till PC eller PS3?

Jag har utvecklat ett väldigt sent intresse för Portal 2. Mitt sug efter spelet beror till viss del på att jag vill kunna spela co-op med andra mänskliga spelare, online i mitt fall. Idag spelar jag de flesta spel på Playstation 3 eftersom jag gillar känslan att sitta på soffan och spela på en större tv. Vad jag är orolig för är spelskaran, om det finns fler aktiva gamers på PC än på PS3. Är Portal 2 dött på PS3 så känner jag mig inte så manad att betala för lite singleplayer-äventyr. Å andra sidan gissar jag att spelet fortfarande är populärt, men jag står kluven i till vilket format jag ska införskaffa denna titel. Var finner jag flest spelare?

Jo, min dator är ju inte toppmodern men vad jag förstår så utvecklar Valve spel som ska fungera bra på äldre system. Mina specifikationer ser ut ungefär så här:

Processor: 2,5 GHz dual core
Minnen: 8 GB 800 MHz
Grafikkort: ATI 4850 1024 MB

Avstängd

Om jag inte minns fel så får du pc-versionen gratis när du köper ps3-versionen.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110414/sa-funkar-portal-2...

Medlem

PC gets no lööööv


signatur

Imperator

Medlem

precis som dassaren skrev ovan så är pc versionen på steam gratis om man köpt det nytt till PS3. Det är bara trycka på in en code som följer med paket och sedan trycka på select i menyn på ps3an för att regga vilket steamkonto man har. Dock funkar inte samma sparfiler över plattformerna vilket jag tyckte var värdelöst med tanke på allt om deras jäkla moln som skulle vara så bra. Portal 2 är ganska snäll mot datorn och du borde kunna köra med den datorn.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Oj, det hade jag inte räknat med. Då bär det av mot en PS3-version, inget snack om saken. Det liknar blue-ray-filmen som även släpps med en DVD-skiva. Uppskattat!

Medlem

Jag har försökt spela online både på PC och PS3 men har alltid problem med den andra spelaren. De loggar ut väldigt tidigt, vet inte vad de ska göra, kommunicerar inte. Jag har inte ens fått skjuta med portal-vapnet än efter flera försök. Är det alltid så här eller har jag bara otur?

Finns det någon här på forumet som vill spela med mig? PC eller PS3 spelar ingen roll. Jag är casual gamer

1
Skriv svar