Enkät: Upplever du anslutningsproblem på FZ?

Robot
Enkät: Upplever du anslutningsproblem på FZ?
Medlem
Enkät: Upplever du anslutningsproblem på FZ?

Går ju hur fort som helst. Jag har inget att klaga över med andra ord


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det är säkert all denna reklam som ställer till det.

Medlem

Har Fz installerat de nya servrarna än? Har inte upplevt anslutningsproblem på ett par veckor nu


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ända sen jag fyllde i den här listan så har mina haft det svårt att komma fram.

Jag får: "Det finns inget inlägg med ID 1671455." hela tiden


signatur

Game long and prosper

Medlem

Inga anslutningsproblem som beskrivs här, däremot misslyckas ofta CSS-filen att ladda på FZ av någon anledning.

Medlem

Inga problem med FZ alls på datorn. Men det är ju totalt värdelöst att surfa på FZ med min SGS :/
All denna reklam tar kål på min stackars telefon

Medlem
Skrivet av Javas:

Ända sen jag fyllde i den här listan så har mina haft det svårt att komma fram.

Jag får: "Det finns inget inlägg med ID 1671455." hela tiden

jag har samma problem

Medlem
Skrivet av Javas:

Ända sen jag fyllde i den här listan så har mina haft det svårt att komma fram.

Jag får: "Det finns inget inlägg med ID 1671455." hela tiden

jag har samma problem

Medlem
Skrivet av Javas:

Ända sen jag fyllde i den här listan så har mina haft det svårt att komma fram.

Jag får: "Det finns inget inlägg med ID 1671455." hela tiden

Det där händer mig nästan hela tiden nu, samt så tar det ibland flera minuter innan inlägget går in i tråden.

Medlem

Jag har bara haft problem med vissa filmer.

Medlem

Upplever inga som helst problem med FZ, faktum är att det känns stabilare nu än på väldigt länge

Tackar för denna, har fyllt i. Bloggarna har betett sig konstigt den senaste tiden, det verkar som om databasen skulle behöva ses över lite. Har ni uppdaterat sporadiskt måste man nog kolla efter att så att allt är OK.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Får också det där med "det finns inget inlägg...", men när man gör en refresh så finns det ändå där.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Antikvitet

Hej!

1) Nej, de nya servrarna är inte driftsatta än. Sker förhoppningsvis i slutet på denna vecka, annars i början på nästa.

2) Problemet med "det finns inget inlägg" har varit svårt för oss att reproducera men vi har äntligen hittat felet och därför bör en lösning snart vara här.

Som kuriosa kan jag säga att det rör sig om ett synkroniseringsproblem. FZ:s serverpark består av flertalet maskiner varav några utgör webbfrontar. Dessa har lokala slavdatabaser de läser från för att snabba på laddandet. Alla skrivningar (såsom nya inlägg) körs däremot mot den centrala masterdatabasen. Vad som har hänt är att när ett inlägg skrivs på en webbfront så hinner inte informationen (av någon anledning) nå slaven innan du själv (din webbläsare) redirectas till tråden igen. Alltså säger den att inlägget inte existerar.

En lösning borde som sagt snart vara på plats.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Det går kvickt från jobbet, men hemifrån skiter det sig ibland, inte ofta.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av John:

2) Problemet med "det finns inget inlägg" har varit svårt för oss att reproducera men vi har äntligen hittat felet och därför bör en lösning snart vara här.

Som kuriosa kan jag säga att det rör sig om ett synkroniseringsproblem. FZ:s serverpark består av flertalet maskiner varav några utgör webbfrontar. Dessa har lokala slavdatabaser de läser från för att snabba på laddandet. Alla skrivningar (såsom nya inlägg) körs däremot mot den centrala masterdatabasen. Vad som har hänt är att när ett inlägg skrivs på en webbfront så hinner inte informationen (av någon anledning) nå slaven innan du själv (din webbläsare) redirectas till tråden igen. Alltså säger den att inlägget inte existerar.

En lösning borde som sagt snart vara på plats.

Har också haft problem med inlägg ett par gånger, tack för infon=).

Medlem

Jag har inte märkt ovanstående problem, dock har jag märkt av att Opera fryser sig i ett par sekunder när ni kör mycket flash reklam, hade jag inte velat stöda sidan hade jag blockarat det direkt.

Medlem

Japp, har haft problem en längre tid, anmält detta.

Medlem

inga problems alls vad jag märker (telia 100mbit)..

Medlem

Jag har problemet att om fz är den första fliken som öppnas i webbläsaren så kommer jag inte in på sidan. Om jag däremot öppnar en flik till och sedan skriver in fz.se där så kommer jag in.


signatur

Rawr

Inaktiv

problem att skriva i forumet ibland., den säger "finns inget inlägg med id bla bla..

Redaktör
Skrivet av riktigninja:

problem att skriva i forumet ibland., den säger "finns inget inlägg med id bla bla..

Det problemet hittade kodarna lösningen på i dag, så framöver ska det vara ett ickeproblem.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av riktigninja:

problem att skriva i forumet ibland., den säger "finns inget inlägg med id bla bla..

Det problemet hittade kodarna lösningen på i dag, så framöver ska det vara ett ickeproblem.

Bra! För det har varit ett vanligt problem.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av John:

Dessa har lokala slavdatabaser de läser från för att snabba på laddandet. Alla skrivningar (såsom nya inlägg) körs däremot mot den centrala masterdatabasen.

masterdatabasen, själva modermodemet i serverparken.

Medlem

Jag har haft andra mindre problem, speciellt med en del banners som lägger sig ovanpå allt, samt helsideannonser som ligger i bakgrunden. Men annars så brukar det rulla på hyffsat snabbt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har inte upplevt något problem som liknar det som beskrivs. Vill dock passa på att klaga
lite på FZs spelare för filmer, det går väldigt ofta extremt segt när man ska titta på någon film
som använder sig utav den spelaren. Länkar från andra sidor t.ex Youtube funkar utmärkt.

Medlem

Inga problem här heller.

Medlem

Har inte ovanstående problem, dock tenderar videos att ladda väldigt långsamt ibland.

Edit; Fick precis det problem nyheten nämnde.

Medlem

Ibland ser man inte kommentarerna i bloggarna. Då är det f5 som gäller..

12
Skriv svar