Need for Speed: The Run

Medlem

För övrigt så kan QTE vara kul ibland. Det är okej implementerat i spel som Resident Evil 4 och The Bourne Conspiracy och GoW men som man gjort det i BF3 är verkligen fullständigt värdelöst. Lång betänketid får man också.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Paddington:

Andra har gett spelet klart godkänt. Inte för att det spelar någon roll när man ändå har det übergrymma Need For Speed: Hot Pursuit. Och sen Motorstorm Pacific Rift på det så är man "all set".

2/5 är godkänt. 3/5 är ett bra spel.

Så vad är felet?

Andra har gett det 3/5. Och det är inget problem... vill inte bråka alltså *backar undan långsamt*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Laddningstiderna på PC är inte något som stör mig. Går snabbt som tusan på min PC. Jag kör visserligen opretaivet på SSD men spelen ligger på en vanligt disk. Jag har inte spelat mycket och gillar inte NFS som inte har Shift bakom namnet men denna version gillar jag.

Quick time events till passar bättre i detta lättsamma gummieffekt-spel än BF3. Ratt eller Xbox 360 gamepad kvittar då spelet inte bjuder på någon märkbar Force Feedback. Ljudet är inte bra (kör DD-Live kort och SPDIF till Logitech Z-5500 ). Grafiken på PC är strålande men inte överväldigande.

PS - gummieffekt i bilspel var en träffande formulering av FZ.
Angående FPS så ska jag mäta det nu i Ultra på mitt DirectX 11 kort. Läste i tråden om att någon inte kom över 30.

Hm, kan inte spela något spel då Origin ligger nere.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag har svårt att begripa vad som skulle vara vitsen med gummisnodd-köret.

Så är man kass i början så känna ändå som om man är medel eller bra?
Det roliga är ju att förbättra sig - bättre tid på en sträcka så man känner utveckling.

Första loppen i nytt spel är man ju vaklart hopplöst efter AI, men har ändå tider att gå på att det förbättrar sig - det gör det roligt att fortsätta.

Så funkar då jag.

Potentialen i idén med the Run verkar falla ihop helt. Körde demon och den manar inte till köp.

Lopp mellan kusterna i USA skulle kunna erbjuda massa saker som inga andra spel har.
- simulering till att börja med och tuning och hela baletten
- massa info om nästa delsträcka om underlag och väderprognos etc så man väljer rätt däck.
- delar slits på delsträckor och behöver servas emellan - alt byta bil till nästa sträcka
- massa deluppdrag mellan sträckorna samlar stålar till rep och nya bilar

Inget sådant finns vad jag kommit på.

Medlem

Härligt att se att EA förvaltar sin Porsche-exlusivitet väl... buuääähh! (Bittert Forza-fan? Vem? Jag!? Neeee.. )


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Har nu testat FPS på PC versionen och det stämmer att det inte ligger högre än 30 FPS även på ett Nvidia GTX 590 DirectX 11. Och den där gummisnodden används flitigt. Testade att köra lugnt och behagligt för att gasa på slutet och jag nådde min position. Detta kommer alla barn älska.Tycker ändå att det är ett kul spel.

Laddningstiderna är snabba på PC. Skickar upp två klipp snart. Jag har Handbrakat filmerna så de ska gå snabbare att ladda upp på You Tube men det tar en liten stund. Första klippet kommer visa hur lång tid det tar från Menyn till spel och det andra laddningstiden när man krockar. Och så självklart gummibands racingen. Kör långsamt. Det är den sista minuten som gäller.

Första klippet - Laddningstider från Meny till spel

Andra klippet - laddningstider efter att man krockat + lite gummisnodd-racing


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Har nu testat FPS på PC versionen och det stämmer att det inte ligger högre än 30 FPS även på ett Nvidia GTX 590 DirectX 11. Och den där gummisnodden används flitigt. Testade att köra lugnt och behagligt för att gasa på slutet och jag nådde min position. Detta kommer alla barn älska.Tycker ändå att det är ett kul spel.

Laddningstiderna är snabba på PC. Skickar upp två klipp snart. Jag har Handbrakat filmerna så de ska gå snabbare att ladda upp på You Tube men det tar en liten stund. Första klippet kommer visa hur lång tid det tar från Menyn till spel och det andra laddningstiden när man krockar. Och så självklart gummibands racingen. Kör långsamt. Det är den sista minuten som gäller.

Första klippet - Laddningstider från Meny till spel

*Film 1*

Andra klippet - laddningstider efter att man krockat + lite gummisnodd-racing

*Film 2*

"Laddningstiderna" efter man har krockat är mer av en nedräkning, kan själv klicka igenom dem ganska snabbt (Nån sekund) och fortsätta köra.
Det jag stör mig mest på är laddningstiderna när man vill starta om ett race då den verkligen laddar om hela banan och inte bara nollställer sakerna

För övrigt skulle jag ge det 3/5 då en hel del av spelet är ganska rostigt men även ett stabilt bil spel (Om man bortser från gummiband & liknande saker >.< ).

Medlem

Aha, det var så du menade. Gäller Dirt 3 också. Fastande med Saints Row the third och kom på mig med att bilfysiken var ganska lika i spelen. Alltså känslan när man styr, gasar och bromsar samt hur bilen uppför sig när man inte gör för konstiga saker.


signatur

Det var detta...

Medlem

Var det tvunget att komplimentera frostbite 2 motorn? Känns lite väl inskyfflat bara för att det är svenskt. Jag menar hade det varit något annat lands spelmotor så hade det inte nämnts.


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Preed:

Var det tvunget att komplimentera frostbite 2 motorn? Känns lite väl inskyfflat bara för att det är svenskt. Jag menar hade det varit något annat lands spelmotor så hade det inte nämnts.

Ja, det var tvunget att göras, bland annat för att motorn är svenskutvecklad, men mer för att den matar ut bilderna i rätt bra tempo. Som journalist vet man att vissa saker eller kriterier intresserar många läsare, t.ex. närhet och lokal förankring. Det är då fullt logiskt att man tar upp de sakerna, för vårt jobb är ju trots allt att berätta sånt som många vill läsa. Sen nämner jag Frostbite 2 en gång (utan att blanda in dess nationalitet), det tycker jag inte är nåt att bråka om.


signatur
Medlem

lite synd det här, efter att hot pursuit varit ett litet uppsving för nfs serien.
bra ide med cannon ball liknande story dessutom.

aja , kom igen nu blackbox, gör underground 3 nu för fasen, om ni ens är kapabla till det.

btw, en omröstning hade varit intressant

finns det någon här som ser quick time events i nfs som något possitivt?

Medlem

Tycker quick time events är mer positivt i detta spel än i spelet - med samma spelmotor - vi nämnt innan. Det är nog något EA bestämt för att finansiera motorn?

Angående FPS på PC. Jag har alltså ett av de två grafikkort som är värst på marknaden idag. Processorn är inte ful skam den heller. Ändå ligger jag på snitt 24 FPS med topp på 30 och det märks nu när jag spelat spelet ett tag. Är det samma som spökar som med LA Noire. Läste att folk löste det med ett antal "No CD Patch" och att de låga FPS beror, i det spelet, på piratskyddet. Fast det gäller väll bara Rockstar?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av vuze2143:

Gummisnoddseffekten
Enerverande långa laddtider
Levlandet borde ha betytt något
Vill NÅN ha quick time events...?

Om ni ger Minus för Gummisnoddseffekten skulle ni ju ha givit battlefield 3 typ 4/5 lol.....

Gillar att de spel ni verkligen hypat för, struntar ni fullkompligt i de tekniska bister som finns. Ex Bf3

Vissa spel är så bra så man har överseende med vissa buggar och tråkigheter - medans andra spel är så dålig så alla fel syns ännu mer.

Med tanke på ALL reklam om NFS: The Run på FZ's hemsida så tycker jag att denna recension verkar 100% ärlig faktiskt. D.v.s. FZ är inte "köpt"

GJ FZ!

Håller med om att FZ inte är köpt o deras recensioner brukar vara bra men att BF3 får full pott lite här o var av olika sidor o tidningar tycker jag e lite off. Åtminstone om man tänker på att single player delen är något av det sämsta jag varit med om. Har aldrig spelat ett så tråkigt single player nånsin. Btw gillade recensionen om skyrim.. Där har vi grymt bra spel 10/10 (bortse från buggar)

Medlem
Skrivet av Devlish81:

Åtminstone om man tänker på att single player delen är något av det sämsta jag varit med om. Har aldrig spelat ett så tråkigt single player nånsin.

Ja jösses du måste vara HELT färsk på gaming om BF3s single player är det sämsta du spelat.

Eller så skriver du bara sånt du inte menar som så många andra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preed:

Var det tvunget att komplimentera frostbite 2 motorn? Känns lite väl inskyfflat bara för att det är svenskt. Jag menar hade det varit något annat lands spelmotor så hade det inte nämnts.

Ja, det var tvunget att göras, bland annat för att motorn är svenskutvecklad, men mer för att den matar ut bilderna i rätt bra tempo. Som journalist vet man att vissa saker eller kriterier intresserar många läsare, t.ex. närhet och lokal förankring. Det är då fullt logiskt att man tar upp de sakerna, för vårt jobb är ju trots allt att berätta sånt som många vill läsa. Sen nämner jag Frostbite 2 en gång (utan att blanda in dess nationalitet), det tycker jag inte är nåt att bråka om.

Fair enough.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Devlish81:

Åtminstone om man tänker på att single player delen är något av det sämsta jag varit med om. Har aldrig spelat ett så tråkigt single player nånsin.

Ja jösses du måste vara HELT färsk på gaming om BF3s single player är det sämsta du spelat.

Eller så skriver du bara sånt du inte menar som så många andra.

Ja ok jag ljuger lite när jag säger att det är det sämsta. Men fruktansvärt dåligt är det! Sen om du tycker annat så är det det upp till dig.

Medlem

Underground2 forever!!! alla andra Need for Speed suger!!

Medlem
Skrivet av Blazter:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer någon ihåg NFS II? Spelade på våran gamla Windows 98 när JAG var liten. Lobby musiken var och är en idag en av mina favoriter: http://www.youtube.com/watch?v=njBnKgvWxiY

Det där var ett underbart spel! Då hade Need for speed stil.

Underbara nostalgi

Ja guuud! Det var längesen!


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Insanity:
Skrivet av Blazter:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer någon ihåg NFS II? Spelade på våran gamla Windows 98 när JAG var liten. Lobby musiken var och är en idag en av mina favoriter: http://www.youtube.com/watch?v=njBnKgvWxiY

Det där var ett underbart spel! Då hade Need for speed stil.

Underbara nostalgi

Ja guuud! Det var längesen!

Kan inte annat än att hålla med. O vilket grymt bra lir det var då..

Medlem

qte tillför ingenting roligt


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer någon ihåg NFS II? Spelade på våran gamla Windows 98 när JAG var liten. Lobby musiken var och är en idag en av mina favoriter: http://www.youtube.com/watch?v=njBnKgvWxiY

Det där var ett underbart spel! Då hade Need for speed stil.

Håller helt å hållet med vad hände med stilen? Bort med sminket å spacklet de lägger på alla spel nu för tiden det ska vara rent å rakt! Inge jävla skit film sekvenser som om man vore värsta james bond...

Kommer själv ihåg NFS III som igår.. har tock med soundtracket man lyssnar igenom ibland. Det var känsla, det var spänning och nötande med upplevelser och äventyr med växlande miljöer. Varför gick det utför efter NFS 5 =( Hoppas på en riktigt bra comeback en vacker dag.

Medlem

Fler än jag som får ospelbart FPS från och med andra banan och på Multiplayer?


signatur

Det var detta...

Medlem

På min burk flyter det galet bra nemas problems

12
Skriv svar