Högupplösta Skyrim-texturer ute nu!

Medlem

Verkar som Steam är överbelastat går inte att ladda ner alls just nu.
Dax att bygga in en Torren klient i Steam tycker jag!

Edit: Byt Download regin så går det fotrare! Stod helt still när jag hade Sverige . Bytte till Tyskland (Berlin) och fick 5MB/sec

Medlem
Skrivet av Duke Nukem:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Duke Nukem:

Knappt någon skillnad på vanilla och deras DLC.

Har de ökat upplösningen på vapen, kläder och sådant också, eller?

Edit: Creation Kit, yayyyy!

ja, vapnen och utrustning har också förbättrad upplösning, samma sak där dock, ingen större skillnad på textures.

http://i.imgur.com/I3HsR.jpg

Betydligt större skillnad. Förmodligen var inte upplösningen maxad på den övre bilden.

Här har ni 2 riktiga bilder;
http://i.imgur.com/VvzJv.jpg vapen och sköld, maxat inställningar pre-update
http://i.imgur.com/J0Nal.jpg vapen och sköld, maxat inställningar post-update

visst är det en skillnad men ack så liten. I want my 3.2gb's back :/

Medlem
Skrivet av raefzm88:

För er som tvekar, jag rekommenderar det ej. 3.2gb ~ att ladda ned och installera, knappast värt det för den lilla skillnaden som blir - och detta kommer en entusiast.

Skrivet av bjosarn:

Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?

Ja det gör dem, vilket uppenbarligen är fel. Naturligtvis ska detta vara gratis

Vadå "inte värt det"? Har du inte hårddiskutrymme nog? Inte bandbredd? Eller bara en brist på tålamod att ladda hem och installera det?

Moddar är inofficiella, har ingen relation till den grafiska designutvecklingen som utvecklarna arbetat sig igenom, och ändrar därför den grafiska stilen i 99% av fallen. Även om förbättringen är tämligen subtil är det alla gånger värt det - så länge din dator (med stor sannolikhet VRAM som är det viktiga i detta fall då den enda skillnaden är just mer högupplösta texturer) orkar med det.

Att de gör en stor grej av att det är gratis är skitsnack - för övrigt får de göra hur stor grej av det de vill, det är fortfarande lika gratis, och med andra ord en helt fri uppgradering av ditt spel de bemödat sig med att släppa.

Att hävda att X eller Y borde "varit med vid release" är så mycket dynga att det är rent läskigt - i all dumhet kan man lika gärna hävda att WoW borde innehållit Outland, Northrend och Cataclysm-områdena vid release, eller att expansioner är jävulens påfund. Man kan inte släppa en produkt med noll i innehåll, men man kan inte skita i att släppa det för all framtid för att det ska innehålla mer och mer innehåll heller. Fria uppgraderingar/uppdateringar till spel är bland det roligaste som finns att se, det visar att utvecklarna faktiskt bryr sig om att förbättra (och inte bara fixa) sina spel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Min Steam-nedladdning startade just nu. Estimerad tid 10 minuter. För ögonblicket laddar den ned med 40 Mbit/s.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av raefzm88:

För er som tvekar, jag rekommenderar det ej. 3.2gb ~ att ladda ned och installera, knappast värt det för den lilla skillnaden som blir - och detta kommer en entusiast.

Skrivet av bjosarn:

Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?

Ja det gör dem, vilket uppenbarligen är fel. Naturligtvis ska detta vara gratis

Vadå "inte värt det"? Har du inte hårddiskutrymme nog? Inte bandbredd? Eller bara en brist på tålamod att ladda hem och installera det?

Moddar är inofficiella, har ingen relation till den grafiska designutvecklingen som utvecklarna arbetat sig igenom, och ändrar därför den grafiska stilen i 99% av fallen. Även om förbättringen är tämligen subtil är det alla gånger värt det - så länge din dator (med stor sannolikhet VRAM som är det viktiga i detta fall då den enda skillnaden är just mer högupplösta texturer) orkar med det.

Att de gör en stor grej av att det är gratis är skitsnack - för övrigt får de göra hur stor grej av det de vill, det är fortfarande lika gratis, och med andra ord en helt fri uppgradering av ditt spel de bemödat sig med att släppa.

Att hävda att X eller Y borde "varit med vid release" är så mycket dynga att det är rent läskigt - i all dumhet kan man lika gärna hävda att WoW borde innehållit Outland, Northrend och Cataclysm-områdena vid release, eller att expansioner är jävulens påfund. Man kan inte släppa en produkt med noll i innehåll, men man kan inte skita i att släppa det för all framtid för att det ska innehålla mer och mer innehåll heller. Fria uppgraderingar/uppdateringar till spel är bland det roligaste som finns att se, det visar att utvecklarna faktiskt bryr sig om att förbättra (och inte bara fixa) sina spel.

Visst kan man tycka så, men, i all ärlighet fick vi texturer anpassade för konsol (för att inte tala om UI och annat).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

Verkar som Steam är överbelastat går inte att ladda ner alls just nu.
Dax att bygga in en Torren klient i Steam tycker jag!

Edit: Byt Download regin så går det fotrare! Stod helt still när jag hade Sverige . Bytte till Tyskland (Berlin) och fick 5MB/sec

provar München nu, ska se om det går fortare!

Medlem

Förstår inte vad de har gjort egentligen. Verkar som att de bara har tagit orginaltexturerna, blåst upp dem i dubbla storleken utan att göra något med dem? De kunde iallafall ha gjort lite sharpening med ett highpass-filter och slängt på lite noise efteråt där det passar? Hur lätt som helst och det skulle bli betydligt mer skillnad än vad det är nu.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av raefzm88:

För er som tvekar, jag rekommenderar det ej. 3.2gb ~ att ladda ned och installera, knappast värt det för den lilla skillnaden som blir - och detta kommer en entusiast.

Skrivet av bjosarn:

Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?

Ja det gör dem, vilket uppenbarligen är fel. Naturligtvis ska detta vara gratis

Vadå "inte värt det"? Har du inte hårddiskutrymme nog? Inte bandbredd? Eller bara en brist på tålamod att ladda hem och installera det?

Moddar är inofficiella, har ingen relation till den grafiska designutvecklingen som utvecklarna arbetat sig igenom, och ändrar därför den grafiska stilen i 99% av fallen. Även om förbättringen är tämligen subtil är det alla gånger värt det - så länge din dator (med stor sannolikhet VRAM som är det viktiga i detta fall då den enda skillnaden är just mer högupplösta texturer) orkar med det.

Att de gör en stor grej av att det är gratis är skitsnack - för övrigt får de göra hur stor grej av det de vill, det är fortfarande lika gratis, och med andra ord en helt fri uppgradering av ditt spel de bemödat sig med att släppa.

Att hävda att X eller Y borde "varit med vid release" är så mycket dynga att det är rent läskigt - i all dumhet kan man lika gärna hävda att WoW borde innehållit Outland, Northrend och Cataclysm-områdena vid release, eller att expansioner är jävulens påfund. Man kan inte släppa en produkt med noll i innehåll, men man kan inte skita i att släppa det för all framtid för att det ska innehålla mer och mer innehåll heller. Fria uppgraderingar/uppdateringar till spel är bland det roligaste som finns att se, det visar att utvecklarna faktiskt bryr sig om att förbättra (och inte bara fixa) sina spel.

Jag har obegränsad bandbredd, hårddiskutrymme är egentligen inget problem heller, men fortfarande; den tiden det tar att ladda ned detta (Det gick oerhört mycket segare, och jag gör det på 2 datorer) är för lång för att det skall vara värt.

Moddar är inofficiella. Orly? Berätta något jag inte redan vet.. När har jag nämnt något om mods? Jag har inte heller hävdat att något skulle ha varit med vid release (du citerar något som jag ej skrivit, gg ) utan vad jag skrev var att det inte skulle ta betalt för det. Hade de tagit betalt för ett texturepack där skillnaden är så pass MINIMAL att det inte ens är värt utrymmet att installera det, samt det finns mods (fortfarande inofficiella, har aldrig påstått något annat) som gör det bättre så hade inte varit något annat än katastrof. Förmodligen förstår du inte det här, då du blivit indoktrinerad av allt dlc släpp som kommit de senaste tiden. BF och COD map packs etc, kapitalismen har skadat din hjärna. Sorgligt.

Att hävda att WoW borde ha innehållit någon av de senare expansionerna är återigen helt fel. Det är en enorm skillnad på
*expansion
*dlc
*update/patch

Uppenbarligen känner du inte till denna heller, men låt mig tala om för dig (eftersom jag varit med så pass länge och således är betydligt klokare än dig) att en expansion, där innehållet uppnår den gräns att det blir 'erkänt' som en expansion, klassificerat och sålt som ett sådant, är helt okej, det har funnits länge. DLC är en helt annan sak, men de kan även ibland innehålla så pass mycket content att man kan vara beredd att klassificera det som en expansion (detta är dock mycket sällsynt).

Alltså, att du överhuvudtaget jämför WoW's expansioner (som för övrigt inne håller mer content än de flesta spel..) med ett minimalt, till största del dåligt, texturepack tja, det säger en del om din kunskap inom ämnet.

Jag har heller aldrig påstått att man ska släppa ett spel utan innehåll, tvärtom säger jag raka motsatsen (förstår inte hur du kunnat misslyckas så totalt med att citera mig) och jag säger precis det att gratis uppdateringar är en bra sak. Därför så ville jag understryka det genom att skriva vad jag gjorde, att de gör en stor sak av att det är gratis, vilket de gör - överallt på steamstore page så står det FREE DLC, det är fel då det uppenbarligen skall vara gratis. Ett texturepack som kostar pengar skulle inte vara försvarbart.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Förstår inte vad de har gjort egentligen. Verkar som att de bara har tagit orginaltexturerna, blåst upp dem i dubbla storleken utan att göra något med dem? De kunde iallafall ha gjort lite sharpening med ett highpass-filter och slängt på lite noise efteråt där det passar? Hur lätt som helst och det skulle bli betydligt mer skillnad än vad det är nu.

Ja säga vad man vill om gratis uppdateringar (se min förra post) visst är det trevligt men denna texture förbättring gjorde inte mycket skillnad.

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

Verkar som Steam är överbelastat går inte att ladda ner alls just nu.
Dax att bygga in en Torren klient i Steam tycker jag!

Edit: Byt Download regin så går det fotrare! Stod helt still när jag hade Sverige . Bytte till Tyskland (Berlin) och fick 5MB/sec

Tack för ditt tips btw; jag bytte till Tyskland och fick 1.2mpbs fortare.

Medlem

Nu har jag tittat runt i spelet med de nya texturerna. Det mesta är skarpare. Mest välkommet är att alla vapen och rustningar är något skarpare.

Jag ser detta som en patch. Nu har vi en något bättre texturbas. Sedan kan man modda så mycket man vill.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har också hunnit kika igenom en del nu, och tycker mig se en ganska okej skillnad, speciellt på vapen och armor. Vissa saker, som t.ex snöiga stenar, ser fortfarande ut som en klippbok i papper. Medans andra, som t.ex vapen, ser finfint ut nu. Känns som en skön nivå av texturupplösning.

För mycket så blir man bara lite småknäpp.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

... Vissa saker, som t.ex snöiga stenar, ser fortfarande ut som en klippbok i papper. ...

Detta är det jag stört mig på mest. Det blev en chock första gången jag begav mig till Windhelm och såg dessa vita pappersark som stack i ögonen överallt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Här är en analys av highres texture-paketet från Brumbek:
http://forums.bethsoft.com/topic/1343691-info-detailed-analys...

Medlem
Skrivet av Buio:

Här är en analys av highres texture-paketet från Brumbek:
http://forums.bethsoft.com/topic/1343691-info-detailed-analys...

Bra analys! De fick visst några sökvägar fel också, lätt åtgärdat iofs.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Buio:

Här är en analys av highres texture-paketet från Brumbek:
http://forums.bethsoft.com/topic/1343691-info-detailed-analys...

Oj, otroligt mycket slarv av Bethesda.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Buio:

Här är en analys av highres texture-paketet från Brumbek:
http://forums.bethsoft.com/topic/1343691-info-detailed-analys...

Oj, otroligt mycket slarv av Bethesda.

Förutom de åtta sökvägarna, vad var det som var mycket slarv?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Buio:

Här är en analys av highres texture-paketet från Brumbek:
http://forums.bethsoft.com/topic/1343691-info-detailed-analys...

Bra analys! De fick visst några sökvägar fel också, lätt åtgärdat iofs.

Blir lika förvånad varje dag över hur hängivna Skyrims mod-community är. Tänker inte tanka modden, har ändå redan några andra high-res mods, men det är bra initiativ att Bethesda .

Medlem

Gillar man 3Gb "Placeboo" så varför inte, men att jubla över något som skulle varit tillgängligt från första början visar bara hur lättpåverkad man är.

Dem sk HD texturerna gör inte ett skit, framförallt inte på spelupplevelsen, det är nästan att att man tycker minecraft har bättre grafik, och om BSW kommer fortsätta sina spel i samma anda, så skippar jag deras proddar i fortsättningen

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Förutom de åtta sökvägarna, vad var det som var mycket slarv?

Mest att det inte var helt komplett och därför inte påverkar många saker som kunde gjorts bättre. Men vapen, rustningar, kläder och arkitektur är tydligt snyggare med highres texture paketet.

En annan grej de gjorde lite dåligt är att efter installation tar den överhand mot tidigare mods man hade installerade så de inte används. Det går att fixa på ett par olika sätt, men kräver lite pillande.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Tybalt:

Förutom de åtta sökvägarna, vad var det som var mycket slarv?

Mest att det inte var helt komplett och därför inte påverkar många saker som kunde gjorts bättre. Men vapen, rustningar, kläder och arkitektur är tydligt snyggare med highres texture paketet.

En annan grej de gjorde lite dåligt är att efter installation tar den överhand mot tidigare mods man hade installerade så de inte används. Det går att fixa på ett par olika sätt, men kräver lite pillande.

Precis, många texturer har de bara struntat i och inte orkat göra om till högupplösta. Lite tråkigt och slarvigt.

Medlem

Tips för er som inte köpt spelet men som ändå är sugna: Midweek Madness-pris på Steam idag.
33 % off = ca 288 SEK.

Själv väntar jag nog tills priset sjunker ännu mer.

Medlem

över 3GB nerladdning, märker 0 skillnad. iof var det en månad sen man lirade sist men det är inte next-gen texturer direkt. Marken och allt är precis lika lågupplöst som förut...vad är nytt?

Inaktiv
Skrivet av Anciegher:

över 3GB nerladdning, märker 0 skillnad. iof var det en månad sen man lirade sist men det är inte next-gen texturer direkt. Marken och allt är precis lika lågupplöst som förut...vad är nytt?

Med andra ord så räckte lågupplösta textures bättre av vad folk gnällde om vid release.

Jag tycker det är märkbart snyggare, men skillnaden är inte stor, eftersom de flesta textures ser man faktiskt på håll (då högre upplösning inte spelar roll).

Medlem

Satan vad alla gnäller bara för att bethesda gör sitt spel lite snyggare. Modda det själv eller ge fan i att spela det om ni är så missnöjda.

Medlem

Klart bättre. Jag märker också en prestandaökning. Framför allt när man precis klivit igenom en dörröppning. Nu är det faktiskt vackert...jag firar med en ny karaktär och en annan attityd till allt jag möter.


signatur

// P

Medlem

Kanske man ska köpa spelet nudå...


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

PeTTs0n 2012-02-07 23:50:37 #32
raefzm88 skrev:
För er som tvekar, jag rekommenderar det ej. 3.2gb ~ att ladda ned och installera, knappast värt det för den lilla skillnaden som blir - och detta kommer en entusiast.

bjosarn skrev:
Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?

Ja det gör dem, vilket uppenbarligen är fel. Naturligtvis ska detta vara gratis

Vadå "inte värt det"? Har du inte hårddiskutrymme nog? Inte bandbredd? Eller bara en brist på tålamod att ladda hem och installera det?

Moddar är inofficiella, har ingen relation till den grafiska designutvecklingen som utvecklarna arbetat sig igenom, och ändrar därför den grafiska stilen i 99% av fallen. Även om förbättringen är tämligen subtil är det alla gånger värt det - så länge din dator (med stor sannolikhet VRAM som är det viktiga i detta fall då den enda skillnaden är just mer högupplösta texturer) orkar med det.

Att de gör en stor grej av att det är gratis är skitsnack - för övrigt får de göra hur stor grej av det de vill, det är fortfarande lika gratis, och med andra ord en helt fri uppgradering av ditt spel de bemödat sig med att släppa.

Att hävda att X eller Y borde "varit med vid release" är så mycket dynga att det är rent läskigt - i all dumhet kan man lika gärna hävda att WoW borde innehållit Outland, Northrend och Cataclysm-områdena vid release, eller att expansioner är jävulens påfund. Man kan inte släppa en produkt med noll i innehåll, men man kan inte skita i att släppa det för all framtid för att det ska innehålla mer och mer innehåll heller. Fria uppgraderingar/uppdateringar till spel är bland det roligaste som finns att se, det visar att utvecklarna faktiskt bryr sig om att förbättra (och inte bara fixa) sina spel.

Svar: Håller med dig till 100%

Medlem

Märker en stor skillnad, speciellt på items. Danke Beth även om det tog ett tag.

Medlem

Ser betydligt bättre ut än vanilla och har betydligt bättre prestanda än HD 2K modden. Skillnad i utseende mellan modden och detta officiella paket lämnar jag dock till någon annan att prata om.

123
Skriv svar