Id: När vi visar Doom 4-bilder ska ni få se på awesome

Robot
Id: När vi visar Doom 4-bilder ska ni få se på awesome

Doom 4-utvecklarna dementerar inte de läckta bildernas äkthet, men säger att fansen ska få se på ordentligt med helvete när de släpper officiella bilder.

#fallout, #rage


Medlem
Id: När vi visar Doom 4-bilder ska ni få se på awesome

Awesome är ju alltid trevligt


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Jaja, detta kommer bli precis som 99% av alla spel nu för tiden. Ett konsollanpassat spel av en PC-klassiker.
Seriöst, kolla bara, Far cry 2, Crysis 2, Syndicate, CoD osv. Det är ju precis samma spel allihoppa igentligen, hade man vart full hade man inte vetat vafan man spelade. Linjära räls-shooters med triggers, enda skillnaden på spelen är ju storyn. Tack för mig! (Och tack för att Paradox Interactive och Sports Interactive existerar <3)

Medlem

Lite less på fans som inte låter utvecklarna göra något nytt eller bredda sig utan att fans börjar grina. Fanscister. Om ni älskar ett ID spel så har ni fått det ni förtjänar redan. Vad som helst dom gör därefter är bara en bonus. Less på "det är inte som det borde"-grin.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bilderna som läckte gjorde mig grovt besviken på flera fronter.
Grafiken var riktigt kass. Designen tråkig(läs brun). Ogillar att det tar plats utomhus i förstörda städer.


signatur

// Bacon <3

Skrivet av Preed:

Lite less på fans som inte låter utvecklarna göra något nytt ett bredda sig utan att börja grina. Fanscister. Om ni älskar ett ID spel så har ni fått det ni förtjänar redan. Vad som helst dom gör därefter är bara en bonus. Less på "det är inte som det borde"-grin.

ID är skaparna av R.A.G.E, mer behöver jag nog inte säga.

Medlem

inte ofta id Software gör mig besviken..men RAGE...var inte seriöst bra eller snyggt.

Medlem
Medlem

Så jag har längtat efter Doom 4


signatur

Game long and prosper

Medlem

De bygger bara lite hype, tror fan det kommer vara kasst som nästan alla andra spel som släpps.

Medlem

Varför är det alltid så många småbarn runt detta forumet. Det ska alltid påpekas och skrikas med någon slags naiv böjning, era poster börjar alltid med ett påpekande och slutar alltid med som om det var det sista ordet i universum. Många minnen från gymnasiet, måste vara många som går där på detta forumet.

Skrivet av nils45:

Varför är det alltid så många småbarn runt detta forumet. Det ska alltid påpekas och skrikas med någon slags naiv böjning, era poster börjar alltid med ett påpekande och slutar alltid med som om det var det sista ordet i universum. Många minnen från gymnasiet, måste vara många som går där på detta forumet.

Sign of the times...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Legen... Wait for it... DARY!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Frostbite 2+ motor hoppas jag. Så man kan spränga sig igenom alla väggar till slutet av banan Så får man lite flashback från "noclip"-eran.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Varför redigerar du inte ditt första inlägg istället? Vi ser

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Frostbite 2+ motor hoppas jag. Så man kan spränga sig igenom alla väggar till slutet av banan Så får man lite flashback från "noclip"-eran.

Frostbite i ett id Software spel, nu var du allt rolig va

Medlem

Sen släppet av rage (som förvisso hade suverän vapenkänsla och en imponerade motor med en del tekniska problem), vågar jag inte lita på Id software längre...speciellt sen de slog ihop sig med Betesha.

Blev klar med quake I igår och idag ska jag börja med quake II. Vilka tider det var! Ingen som håller mig i handen där inte... känns som att hjärnan har varit på semester under de senaste åren vad gäller fps...

Skulle gärna se ett doom 4 som inte förstörs pga dålig portning och prioritering till konsol.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av nils45:

Varför redigerar du inte ditt första inlägg istället? Vi ser

Traditionell post-hunting. Varför du inte tillför något till artikelkommentarerna går under den rubriceringen också.

Tyckte inte bilderna var speciella, men knappast usla. Dock så tycker jag inte DOOM känns som något att bära vidare på. Var emot DOOM 3 av samma anledning. DOOM hör den tidiga generationen till - precis som Syndicate.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag tänker inte ta ställning från några läckta randombilder på ett spel som kanske är i ett väldigt tidigt stadie av sin utveckling. Kanske är det 100% förstörbara miljöer där alla hus osv. går att gå in i? Och att det som visas är gamla texturer. Vi har ingen aning av vad som faktiskt är tänkt att finnas i spelet, det enda vi kan se är att de vill designa någon viss bit av spelet i en förstörd stad, eller kanske bara att de funderar på det och gjort lite 3d koncept art.

Medlem

Rage-kopia kallar jag inte awesome.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Doom 3 var ingen höjdare, och har inga höga förhoppningar om 4an, nej tack vet jag dom gammla Doom spelen,
Doom 3 kommer ju inte i närheten av stämning och att få andan i halsen,

som nyligen när man lirade tror det var Doom 2 och kom in i ett stort rum, dörren stängdes bakom
mig och man hörde ljudet av en cyberdemon,
då blir man verkligen skraj alltså för en cyberdemon har man ju stora problem med på stora öppna ytor, men instängd i ett rum med en cyberdemon då får man panik.

Och monstren för övrigt både låter och är mer fantasifulla i dom gammla spelen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Mer opengl utveckling win även om spelet inte blir något bra. Fast blir spelet bra är det ju ett plus.


signatur

------------------------------
youtube.com/rhozac

PaZ
Medlem

Nu jobbar ju inte John Romero på Id längre, men det blev roligt när man kopplade ihop den här nyheten med John Romero, 17 år, som skrev: "My next game is going to be totally awesome. I can't wait until I get an idea for my next game!" Mönstret går igen, de säger att Doom 4 kommer bli awesome mest för att det är deras spel, inte för att de har någon idé om vad de ska göra

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Bilderna som läckte gjorde mig grovt besviken på flera fronter.
Grafiken var riktigt kass. Designen tråkig(läs brun). Ogillar att det tar plats utomhus i förstörda städer.

Tycker ungefär likadant. Känns inte alls som Doom.

Skall inte vara förstörda städer och dylikt, passar inte in.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

doom ska inte va utomhus.punkt.

Medlem

Go to hell.... :>

Jag hoppas innerligt att det är awesome när dom visar "officiellt" men mitt omdöme kring id är lite skadat tack vare den extremt långa väntan på att Rage skulle bli klart, och att dom ändå sabbade det...

Inte så, jag tyckte Rage var okej och jag spelade igenom det. Men hela spelet känns ofärdigt, storyn, buggarna, miljöer, etc. Med den långa utvecklingstiden borde det ha blivit något ... "mer". De miljöer jag hade roligast i i Rage var Jackal Canyon, och Sewers, lite trängre ställen med massor av fiender. Jackal var ändå relativt öppet, men de lyckades ändå få dig trängd och backa och springa flera gånger. Där visade id sin sanna potential.

Doom 4
Mörka ner det lite granna (lite ljusare än doom 3), träng in mig i ett hörn så jag måste skjuta mig ut, släng in en hel del blod, och satanistiska tecken här och var, och gör det svårt för mig att överleva.

Jag är helt okej med städer som miljö, men gör det trångt, tvinga in mig i gränder och lägenheter. Tanken på att springa igenom en gränd med imps klättrande på väggarna och någon "hellhound" jagar dig bakom tilltalar mig mer än ett stort öppet torg där du kan springa cirklar runt fienderna. Det tvingar dig att använda vapnena, det tvingar dig up close and personal med demonerna, det skapar en djävulsk jobbig situation att ha dem nära dig.


signatur

Nämen!

Medlem

ID är legendariska, även om deras storhetstid är passerad. Quake är och kommer förmodligen alltid vara en av de viktigaste och mest uppskattade spelserierna genom tiderna.

Jag hoppas inget annat än att ID levererar en produkt som återger dem tronen som "big boss" men jag betvivlar starkt att de kan lyckas med något sådant.

Men men, jag var en av de som absolut älskade Doom3 och dess retroflörtande i modern tappning och får jag ett sådant spel till så är jag nöjd!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Älskade doom 3 och även de äldre spelen , dock är jag skeptisk till att de ska gå tillbaka till rötterna.
Jag tyckte som sagt att doom 3 var perfekt , många klagade på att det var för mörk och att mixen med "skräck" var dåligt, men jag tyckte bara det bidrog till känslan.

Jag vill dock inte påstå att doom 3 var ett skräckspel och speciellt inte när man kommit förbi första halvtimmen, men det bidrog till känslan att de försökte iaf.

Medlem
Skrivet av PaZ:

Nu jobbar ju inte John Romero på Id längre, men det blev roligt när man kopplade ihop den här nyheten med John Romero, 17 år, som skrev: "My next game is going to be totally awesome. I can't wait until I get an idea for my next game!" Mönstret går igen, de säger att Doom 4 kommer bli awesome mest för att det är deras spel, inte för att de har någon idé om vad de ska göra

Men han är väll gammla nyheter ;P, menade mer på at id utvecklar opengl medans andra träskar runt i dx11.


signatur

------------------------------
youtube.com/rhozac

Medlem

Fattar inte vad alla gnäller på, tycker bilderna såg helt ok ut för doom4.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar