Dark Souls till pc får releasedatum – GfWL-stöd kritiseras

Medlem

Blir ett köp ändå, även om GfWL var väldigt dumt

Medlem

Usch. Tänker inte köpa det nu.


signatur

The Deliverance of Blade and Flame.

Inaktiv

Det enda MS behöver göra för att folk inte ska lacka så förbannat över GFWL är ju att snygga till det, borde räcka att logga in i ett enda steg och inte ha denna sega meny åka upp o ner när man ska göra minsta lilla grej.

Kom igen ms ni drar in miljarder dollars ni måste kunna fixa en riktig inloggning, gör det mer användarvänligt för bövelen! Steam, U-play och Origin ligger ju långt före.

OML
Medlem

Ärligt talat bryr jag mig inte, det är stort att pc användarna har lyckats övertala dem att porta spelet så jag tänker iaf inte klaga på varje liten grej.

Medlem

Vad företag glömmer är att PC spelare har lättare att både få å ge information till varandra... Bara någon timme efter att Mass Effect patchen sabbade spelet tex så kom det ut på alla stora community sidor..
Konsolspelarna är slavar under spelutvecklare, bara PC står kvar och står på sig om sina rättigheter, vilja, önskemål.

Medlem

Aftonbladet rubrik?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

pff, efter hur totalt dom misslyckades med gta 4 där 3-4 program ska startas bara för att kunna spela så köper jag Aldrig igen ett windows live spel. sämsta tjänsten som finns idag när det gäller spel, om inte någonsin


signatur

//monster

Medlem

GfWL är så jäkla kasst! Fick med senaste Batman spelet då jag köpte mitt grafikkort. Glad i hågen så laddade jag ner det från steam, men skiten krävde ändå GfWL för att gå att spela! Tog seriöst ca 30 minuters fipplande med uppdtaterinagar och andra problem innan skiten fungerade. Bara att skapa ett konto för dyngan var ett helvete!

Lägg ner hela jäkla GfWL! Ingen har någonsin tyckt om det!!!
10gr sämre än Origin.

Medlem

Ser att det är många som säger att "det räcker" och att vi inte ska "whina" om GFWL, men det är inte whine. PC-spelare har gjort en lista där folk kan förklara för From Software att de inte vill ha GFWL. Tror fortfarande många, inkludernade mig, kommer köra det vilket som men vi skulle föredra att slippa den skiten.

Man är inte bortskämd eller "entitled" (I stil med ME3 slutet) bara för att man förklarar för utvecklarna/producenten vad man som konsument vill och vad man inte vill ha. Så länge som man inte drar en "OMG IF YOU ADD GFWL I WILL PIRATE OMG OMG" så tycker jag att det här är en väldigt bra grej.

Medlem

Jävla svin som gnäller över GFWL, och kul att folk jämnför windows live 2008 då GTA V släpptes och nu, det har gått fyra år, antagligen är det mycket stabilare. Har själv använt det nyss och det är inget problem alls med plattformen. Var glad att dom portar spelet åt oss istället för att gnälla över ingenting, jävla loosers.

Medlem

så många småbarn här som så fort dom inte gillar något med ett spel "AAAH PIRAT BLIR DET DÅ!"

jo för att folket bakom en produkt dikterar hur den ska säljas osv så betyder det att du nu har en rätt att stjäla deras produkt, fel din idiot.

själv så hade jag föredragit steam men kanske istället så väntar jag och ser ett par dagar och ser vad folk säger om upplevelsen med att använda GfWL i Dark Souls, har personligen inte gillat tjänsten men det gav mig inte allt för mycket trubbel när jag spelade batman spelen.

Inaktiv
Skrivet av korosuu:

så många småbarn här som så fort dom inte gillar något med ett spel "AAAH PIRAT BLIR DET DÅ!"

De piratar spelet oavsett, men försöker alltid hitta extremt långsökta ursäkter för att rättfärdiga det.

Jag gillar inte GFWL men det hindrar mig inte från att köpa bra spel.

Medlem
Skrivet av morfin91:

annars kan man alltid göra så här köper spelet för att du vill ha spelet på "riktigt" och sedan pirata spelet för att slippa GfWL

Vilket nog många kommer göra, utgivaren kommer i vanlig ordning inte förstå att så skett (de kan bara se hur många som laddat ner spelet, inte hur många som även köpt) och så kommer de återigen skylla på piratkopiering.

OT:
När ska utgivarna fatta att DRM av den här typen bara skadar? Visst är det kul att spelet äntligen kommer till pc (kan rekommendera Severence om ni inte spelat det, har väldigt många likheter med denna serie) men då får de också förstå att pc spelare tröttnat på hur de blivit behandlade. Allt som krävs är att man behandlar dom som de kunder de är och det kommer löna sig många gånger om. Kickstarter är ett ypperligt bevis på att det finns spelare där ute som är beredda att köpa sådant de vet väldigt lite om ifall detta är DRM-fritt (detta är en återkommande förfrågan i kommentarer för projekten). Att ha GFWL som krav är lika med förlust redan från början, många verkar ha stora problem med den här tjänsten, har inte själv använt den men jag är fullt medveten om att bara för att jag inte själv råkat ut för det så innebär inte det att andra inte gjort det.

Medlem

snorungar blir aldrig nöjda


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Kineser har verkligen ingen koll på PC-marknaden. Fy för GFWL.

Medlem

Har aldrig haft problem med GFWL-spel, hoppas inte Dark Souls blir mitt första. Detta kommer inte hindra mig från ett dagett-köp iallafall!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av korosuu:

så många småbarn här som så fort dom inte gillar något med ett spel "AAAH PIRAT BLIR DET DÅ!"

De piratar spelet oavsett, men försöker alltid hitta extremt långsökta ursäkter för att rättfärdiga det.

Jag gillar inte GFWL men det hindrar mig inte från att köpa bra spel.

Jo jag vet och tänkte lägga till det också i mitt originella inlägg men bestämde mig för att hålla inlägget lite kortare så att småbarnen inte hoppar över inlägget för att det är för mycket text att hantera på en gång.

Som sagt så är jag inte en beundrare av GfWL men det är inte vi som bestämmer om dom ska använda den eller inte. Om du har ett problem med detta så kan du visa dom det genom att inte ge dom dina pengar samt att skriva upp ditt namn på protester etc.

Om du vill säga att du tänker nu stjäla deras produkt för anledning x, så är du bara en tjuv som stjäl andras arbete och försök inte inbilla oss eller dig själv att du har ädla motiv eller att det är rättfärdigat.

Inaktiv

Så gulligt med alla 14-åringar som kallar folk småbarn när de har skilda åsikter...

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Buio:
Skrivet av korosuu:

så många småbarn här som så fort dom inte gillar något med ett spel "AAAH PIRAT BLIR DET DÅ!"

De piratar spelet oavsett, men försöker alltid hitta extremt långsökta ursäkter för att rättfärdiga det.

Jag gillar inte GFWL men det hindrar mig inte från att köpa bra spel.

Jo jag vet och tänkte lägga till det också i mitt originella inlägg men bestämde mig för att hålla inlägget lite kortare så att småbarnen inte hoppar över inlägget för att det är för mycket text att hantera på en gång.

Som sagt så är jag inte en beundrare av GfWL men det är inte vi som bestämmer om dom ska använda den eller inte. Om du har ett problem med detta så kan du visa dom det genom att inte ge dom dina pengar samt att skriva upp ditt namn på protester etc.

Om du vill säga att du tänker nu stjäla deras produkt för anledning x, så är du bara en tjuv som stjäl andras arbete och försök inte inbilla oss eller dig själv att du har ädla motiv eller att det är rättfärdigat.

Darkness 2 bevisar vad som kan hända om tillräckligt många framför kritik på ett konstruktivt sätt. Först påstod de att Fov inte kunde ändras på grund av att det skulle fördärva spelet, vilket ju bara var ren BS, de ville helt enkelt inte lägga ner den tid som krävdes för att fixa denna för pc. Nu har de lyssnat på kritiken och fixat detta, så visst kan det löna sig om man gör sin röst hörd, det gäller bara att förklara varför. Om man endast kommer med argumentet att GfWL suger så kommer de nog inte bry sig alls. Och om spelet inte säljer kommer de väl skita i att göra en pc version av deras nästa spel och återigen skylla på pirater. Hade det däremot varit samma sak med konsol (alltså att folk inte köper spelet på grund av olika orsaker) hade de nog ta mig tusan lyssnat. En utgivare som inte lyssnar på sina kunder kommer inte bli långvarig i den här branschen till och med EA verkar börja inse detta.

Medlem

Angående alla som klagar på att folk klagar.

Det säger sig själv att alla är glada över att detta underbara spel nu kommer släppas till PC. Vad diskussionen naturligt övergår till är då beslutet att använda GFWL. Det är en het debatt och jag tycker helt klart den är nödvändig för att visa vad folk tycker.

Många är snabba att häva ur sig att PC spelare bara klagar och aldrig är nöjda. Jag skulle istället se det som att vi försöker in i det sista att förbättra en produkt på bästa sätt. Kanske är det på grund av alla dåliga portningar eller brist på funktioner som utvecklare idag "glömmer" då de lägger ner mera tid på konsolversionen. Möjligtvis har vi för höga förväntningar men jag ser inget fel med det, värsta som kan hända är att vi får en bättre slutprodukt.

Som sagt, vi är alla nöjda över att spelet nu kommer men det är ingen anledning att sluta diskutera.

Jag personligen kan acceptera GFWL. Vad jag mera är intresserad över är om det släpps på Steam.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Jag kan helt enkelt inte förstå beslutet. Absolut ingen kommer att köpa spelet för att det har GFWL medan en hel del kommer att undvika det p.g.a. GFWL. Om spelet dessutom inte släpps på Steam så lär detta projekt gå åt skogen. Kommer att köpa det ändå men GFWL är som att få tungan utriven rektalt. Inte helt trevligt.

Aha, där ser man. Undrar varför det blev så, kanske stödjer GFWL spelet på något ekonomiskt sätt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av KnäckeHäxan:

GfWL är så jäkla kasst! Fick med senaste Batman spelet då jag köpte mitt grafikkort. Glad i hågen så laddade jag ner det från steam, men skiten krävde ändå GfWL för att gå att spela! Tog seriöst ca 30 minuters fipplande med uppdtaterinagar och andra problem innan skiten fungerade. Bara att skapa ett konto för dyngan var ett helvete!

Lägg ner hela jäkla GfWL! Ingen har någonsin tyckt om det!!!
10gr sämre än Origin.

Jag gillar GFWL? Funkar då inte sämre än Steam eller Origin, samma skit, andra namn. Ända "problemet" är att fast jag kryssat i "Auto-login" så måste jag logga in manuellt. Mer än det är det inget mer.

Medlem

Dator folket blir fan aldrig nöjda....


signatur

The spiders won,t find us here.

Skrivet av SkullJoke:

Dator folket blir fan aldrig nöjda....

Håller med! PC-folket gnäller och skriker som aldrig förr om den saken inte är med och om den saken är med etc... :\ Man får ta vad man får! GFWL är ju bara kul

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Angående alla som klagar på att folk klagar.

Det säger sig själv att alla är glada över att detta underbara spel nu kommer släppas till PC. Vad diskussionen naturligt övergår till är då beslutet att använda GFWL. Det är en het debatt och jag tycker helt klart den är nödvändig för att visa vad folk tycker.

Många är snabba att häva ur sig att PC spelare bara klagar och aldrig är nöjda. Jag skulle istället se det som att vi försöker in i det sista att förbättra en produkt på bästa sätt. Kanske är det på grund av alla dåliga portningar eller brist på funktioner som utvecklare idag "glömmer" då de lägger ner mera tid på konsolversionen. Möjligtvis har vi för höga förväntningar men jag ser inget fel med det, värsta som kan hända är att vi får en bättre slutprodukt.

Som sagt, vi är alla nöjda över att spelet nu kommer men det är ingen anledning att sluta diskutera.

Jag personligen kan acceptera GFWL. Vad jag mera är intresserad över är om det släpps på Steam.

Håller med fullständigt


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Snälla, pirata inte bara för att det är GFWL. From Software är ett gäng snälla nörd-japaner som har tagit en stor risk att porta spelet till en plattform som de inte ens riktigt förstår sig på eftersom det inte finns PC-spelmarknad i Japan. Det skulle göra mig både väldigt ledsen och arg om jag får höra att det går dåligt för From Software och att folk ändå spelar den portade versionen utan att betala för det.

Medlem

FZ, snälla sluta upp med era sensationsrubriker. Fansen "rasar" verkligen inte. Bara för att konsumenterna är missnöjda med något så betyder det icke att de blir totalt vansinniga bara pga GFWL. Om folk faktiskt läste länken som är i artikeln så skulle de förstå att folk mera uppmanar utvecklarna att tänka om GFWL-stödet.
Det är ingen fråga om att någon "rasar".
Innan ni säger något om att jag bara försvarar en gnällig community så vill jag säga att verkligen inte är intresserad av Dark Soulds.

Inaktiv

Får se om det blir något köp, GFWL är inte något jag vill ha att göra med och än så har vi ingen aning om porten blir duglig eller helt värdelös. Känns osäkert kring Dark Souls, fint att dom släpper det på PC, men vi har fått så mycket skit portar att det är svårt att lita på att det här är något man vågar köpa.

Medlem

Fyfan vad nice

123
Skriv svar