Då kan du se Sonys och Microsofts E3-presskonferenser

Robot
Då kan du se Sonys och Microsofts E3-presskonferenser

Två av giganterna har avslöjat när de håller sina E3-shower.

#nyhetstips, #microsoft, #sony, #nintendo


KoP
Medlem
Då kan du se Sonys och Microsofts E3-presskonferenser

Kul! Och troligtvis kommer vi med Xbox kunna se MS-spektaklet direkt via Xboxen med hjälp av den nya eventplayer appen som släpptes för någon vecka sedan.

Sonys presskonfa blir det att titta på dagen efter.. för två på natten sover man.

Medlem

Någonting nytt om Dust 514 vore kul att se. Sen ser jag väldigt mycket fram emot en presentation om Wii U.

Medlem

Bara Unreal Engine som e rolig å se... Resten är outdated craaaaap :/ dx9 fyller 8 år i år.... Wohooo

Medlem

Nu räknar jag inte med att det blir någon konkret information om "nästa generations" konsoler, men det vore alltid trevligt med ett par överraskningar


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

Självklart ser man Sonys konferens live!
Nintendo kör med hårdvara som är sju år efter, så de är inte intressanta längre. Riktiga gamers har tröttnat på Mario nu...
MS gick fel väg med kinect, orkar inte vifta mera. Fram med nästa box istället!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Bara Unreal Engine som e rolig å se... Resten är outdated craaaaap :/ dx9 fyller 8 år i år.... Wohooo

Vad spelar det för roll om DX9 är 8år gammalt? fortfarande ett hyfsat API, och du kan göra spel lika bra i dx 1 som i dx 11.1.

Medlem

Bestämde mig redan igår när jag såg domma nyheterna på VG247 att jag skulle sitta uppe och kolla på båda live. Nu väntar jag abra på datum och tid för nintendo, då jag är intresserad om dom tänker lika långt som jag med kontrollen ( http://www.fz.se/forum/sony/hur-kontaktar-man-sony-om-man-kan... ).

PS: Fuck plugget under E3 och Gamescom.

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Ztreek:

Bara Unreal Engine som e rolig å se... Resten är outdated craaaaap :/ dx9 fyller 8 år i år.... Wohooo

Vad spelar det för roll om DX9 är 8år gammalt? fortfarande ett hyfsat API, och du kan göra spel lika bra i dx 1 som i dx 11.1.

http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2012/074/6/6/double_facepalm_by_poolshostage-d4sucpf.jpg

Inaktiv

Vad hände med E3-bojkotten?

Medlem

Lär väl bli ännu en ms konfa fylld till bredden med Kinect...

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Ztreek:

Bara Unreal Engine som e rolig å se... Resten är outdated craaaaap :/ dx9 fyller 8 år i år.... Wohooo

Vad spelar det för roll om DX9 är 8år gammalt? fortfarande ett hyfsat API, och du kan göra spel lika bra i dx 1 som i dx 11.1.

http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2012/074/6/6/double_facepalm_by_poolshostage-d4sucpf.jpg


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Ztreek:

Bara Unreal Engine som e rolig å se... Resten är outdated craaaaap :/ dx9 fyller 8 år i år.... Wohooo

Vad spelar det för roll om DX9 är 8år gammalt? fortfarande ett hyfsat API, och du kan göra spel lika bra i dx 1 som i dx 11.1.

http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2012/074/6/6/double_facepalm_by_poolshostage-d4sucpf.jpg

Bara en fråga vad var den dubbla face plamen till för? Att du inte håller med antar jag! Men Direct X är inte någon magisk sak som gör spel snyggare eller bättre bara för att du använder en senare version. Det är fullt möjligt att använda samtliga effekter i ett icke direct x spel som det är möjligt att använda dem i direct x 1 bara lite jobbigare att programmera in det.

Inaktiv
Skrivet av Gandir:

Bara en fråga vad var den dubbla face plamen till för? Att du inte håller med antar jag! Men Direct X är inte någon magisk sak som gör spel snyggare eller bättre bara för att du använder en senare version. Det är fullt möjligt att använda samtliga effekter i ett icke direct x spel som det är möjligt att använda dem i direct x 1 bara lite jobbigare att programmera in det.

Det är många som bara sväljer Microsofts marknadsföring med hull och hår utan att tänka eller ifrågasätta överhuvudtaget. De flesta vet inte ens vad ett API är, men eftersom Microsoft säger att det magiskt gör spel snyggare tror folk blint på det.

Medlem

Fan vad jag hatar att behöva kolla på repris... Inte fan sitter jag kl 2 på natten och tittar på Sonys presskonferens om man jobbar dagen efter

Inte samma E3-stämning utan att se det live.

1
Skriv svar