Gabe Newell snackar Half-Life 3
Grymt skön bild haha
Längtar som attan efter ett Half-Life 3. Ser fram emot Dishonored så länge!
Cptn BaseballBatBoy!
Damn! Fz är sjukt sent ute med detta.
half-life 3 kommer inte bli lika bra ,eftersom det aldrig kan va lika nyskapande som 1 eller 2. alla spel är redan gjorda.
Jo då. Dem kommer göra något nytt banbrytande som slår spelarvärlden med häpnad. Håller tummarna på full fysisk förstörbarhet som slår DICEs skitspel på käften. Dvs allt som Frostbite 2 skulle vara innan alla lögner började fara o flyga från EAs och DICEs käftar.
Idono. That's me!
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Jag vill ha mitt slut på HL2...! KOM IGEN!!! GE MIG DET NU!!!
Indeed....vad hände efter att man åkte iväg på tåget?
Man kan alltid hoppas att EP3 blir en prolog till HL3....
Tåget krashade ju
And then what.....?
Allt slukas upp av ljuset från ja.....du vet vad....
Jag vill främst ha ep3 så att man får en avslutning på hl2 men hl3 tror jag de väntar med att göra till de har utvecklat "source 2". Tycker de skulle kunna snabba på med ep3 bara...
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Tåget krashade ju
And then what.....?
Uh, fast nu är det ju så att du pratar om Episode 1, Episode 2 är ju fortsättningen och börjar direkt efter tågkraschen...
Jag har aldrig förstått H-L storhet spelat 2an inte 1an och tyckte det var ett spel med mediejoker kontroll och en rätt tråkig story med stora transport sträckor, det var ett ställe i spelet som ja kände wow och det var 2a banan eller nått vid ett tåg spår när musiken kicka in samtidigt som några fiender attackera en, men det blev aldrig bättre än så.
Jag har aldrig förstått H-L storhet spelat 2an inte 1an och tyckte det var ett spel med mediejoker kontroll och en rätt tråkig story med stora transport sträckor, det var ett ställe i spelet som ja kände wow och det var 2a banan eller nått vid ett tåg spår när musiken kicka in samtidigt som några fiender attackera en, men det blev aldrig bättre än så.
Förstår vad du menar, dock tycker jag att du ska spela hela gamla Half-Life paketet när du får tid, iaf ge det en chans.. (Half-Life, HL: Opposing Force, HL: Blue Shift).. Kanske skapas någon magi? ^^
Jag vill främst ha ep3 så att man får en avslutning på hl2 men hl3 tror jag de väntar med att göra till de har utvecklat "source 2". Tycker de skulle kunna snabba på med ep3 bara...
Så sant. HL2 var väl första spelet med Source-motorn? Skulle inte förvåna mig om trean lanseras med pompa och ståt som den första Source 2-titeln. Bara att vänta och se...
Jag tror att den största grejen med att ni inte förstår storheten, är att ni inte växte upp med att spela Half-Life, expansionerna, moddarna osv. Half-Life var revolution när det kom, en stor revolution. Vi som växt upp med storyn tycker den är fantastisk för det fanns inget som kunde mäta sig med den. Därför älskar vi Half-Life 2. Episoderna som kom efter, fanns lite nyskapande i, och har man spelat Episod 2 så förstår man verkligen vad Valve gör med sin berättarteknik. Vi kommer förmodligen älska Half-Life 3 om dom inte tabbar sig rejält dvs.
Med det sagt är det nog svårt att komma idag eller ens i närheten av Half-Life 2 release och spela spelet och tycka lika mycket om det, som vi gör. Då det är svårt att sätta storyn i perspektiv med spel som Morrowind, Mass Effect... när Hl2 kom ut fanns mer att jämföra med, mer att tycka vara bättre. Men när Half-Life kom, fanns inget direkt som kunde konkurera i gameplay,story,grafik.
Ah, minns fortfarande den julen när jag fick Half-Life, fick det och Tomb Raider 2 i julklapp
Half-Life spelade jag isönder!
Nämen!
Jag har heller aldrig förstått mig på Half-lifes förträfflighet. Spelat HL1 och HL2 men de var tråkiga så jag tröttnade. Och då har jag inget emot single player fps annars.
Däremot har Half-life möjliggjort de två bästa mp-fps-spelen någonsin, CS och Team Fortress 2 möjliga så det är ju fantastiskt så sett
Jag tror att den största grejen med att ni inte förstår storheten, är att ni inte växte upp med att spela Half-Life, expansionerna, moddarna osv. Half-Life var revolution när det kom, en stor revolution. Vi som växt upp med storyn tycker den är fantastisk för det fanns inget som kunde mäta sig med den. Därför älskar vi Half-Life 2. Episoderna som kom efter, fanns lite nyskapande i, och har man spelat Episod 2 så förstår man verkligen vad Valve gör med sin berättarteknik. Vi kommer förmodligen älska Half-Life 3 om dom inte tabbar sig rejält dvs.
Med det sagt är det nog svårt att komma idag eller ens i närheten av Half-Life 2 release och spela spelet och tycka lika mycket om det, som vi gör. Då det är svårt att sätta storyn i perspektiv med spel som Morrowind, Mass Effect... när Hl2 kom ut fanns mer att jämföra med, mer att tycka vara bättre. Men när Half-Life kom, fanns inget direkt som kunde konkurera i gameplay,story,grafik.
Ah, minns fortfarande den julen när jag fick Half-Life, fick det och Tomb Raider 2 i julklapp
Nä det e sant när polarna satt med Half Life spelade Jag Wipe out, Ridge racer och Tomb raider på PSX och även då inte hajade storheten med spelet antar att man måste vara inbiten PC spelare för att förstå vad som gjorde det så stort misstänker att det hade mycket med saknandet av bra spel i huvudsak till formatet, minns att Worms och Dune var de stora PC titlarna då.
Ja missa inkörsporten, helt enkelt.
Half-Life 3: Daikatana Edition ?
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Nä det e sant när polarna satt med Half Life spelade Jag Wipe out, Ridge racer och Tomb raider på PSX och även då inte hajade storheten med spelet antar att man måste vara inbiten PC spelare för att förstå vad som gjorde det så stort misstänker att det hade mycket med saknandet av bra spel i huvudsak till formatet, minns att Worms och Dune var de stora PC titlarna då.
Ja missa inkörsporten, helt enkelt.
Half-life slog igenom med sin unika grafik och spelstil :). Grafiken hade talande karaktärer samt integrerande karaktärer. Till skillnad mot andra FPS som höll igång stort på den tiden så hade Half-life en realistisk spelstil med pussel situationer inblandat vilket knappt något annat spel hade. Storyn var också fantastisk. Bara början i Half-life är en av de bästa genom tiderna, först tåg, sen introduktion, experiment, explosion, ta sig till ytan, överleva uppe på ytan, kommer till rymden, slåss mot en ful hjärna och till slut Gman som man har sett under hela äventyret och undrat WTF !!!!!!!!!!!!!!!! Jag kan även idag bli imponerad av blodstänkerna på väggarna som lämnas efter.
half-life 3 kommer inte bli lika bra ,eftersom det aldrig kan va lika nyskapande som 1 eller 2. alla spel är redan gjorda.
Yes för det kan aldrig komma fler spel som är nyskapande.
händer att det gör det, men då är det indiespel.
Bättre att dem håller tyst om HL3. Vi vet alla att det kommer att släppas förr eller senare, kan dock dröja många år till. Det är naturligtvis synd, jag är själv ett stort fan av HL serien. Men att trycka ut ett halvfärdigt spel, eller att börja hypea spelet nu med ett alldeles för tidigt announcement är knappast det rätta att göra.
Tåget krashade ju
And then what.....?
Uh, fast nu är det ju så att du pratar om Episode 1, Episode 2 är ju fortsättningen och börjar direkt efter tågkraschen...
Newj frlåt migja...det är i ettan soms lutar i ett vitt ljushav efer explosionen....
Dog dör i tvåan.....
Men likväl........vad hände sen?
Newj frlåt migja...det är i ettan soms lutar i ett vitt ljushav efer explosionen....
Dog dör i tvåan.....
Men likväl........vad hände sen?
Eli dog, Gordon & Alyx levde lyckligt i alla sina dagar!
Tycker att denna låt bör spelas automatiskt när det pratas om Valve
http://www.youtube.com/watch?v=KdeY1v6jC7Q