Old Republic-spelandet minskar med nära 25 %

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Brutulv:

Snacka med nån dude, döda ett gäng monster, vilket är svinkul, casha in xp och röra sig vidare i landet. Så ska de va!

Jag var en hater som orkade bry mig om porr armor förut. Nu orkar jag inte bry mig längre. Voila, superkul spel!

Shoppinglista principen alltså?
Är det verkligen så roligt att du är TVUNGEN att döda 5/5 gubbar?
Du kan inte lämna in ett quest förrän du är klar med det, du MÅSTE göra vissa saker för att fortsätta..
Vore det inte bättre om en questgivare säger "ut i skogen och döda lite banditer.. kom tillbaka när du känner dig klar"
eller så skiter du i att hämta hans frus vigselring? säger till honom att du inte pallade men vill ha pengar för att du dödade alla banditer.

I Guild Wars kan du säga Fuck this shit o skippa questet, well well du failar, nu kan du inte starta om det.. du får helt enkelt vänta på följdquestet, banditerna kanske dödade ägaren till ett hus och gjorde sedan en basecamp där, de fortsätter kanske raida en mindre by? failar du där med kanske en borg blir intagen..

Failar du ett quest i ett spel som WoW, ToR, TERA, så känner jag inga konsekvenser.. du får göra om det när du själv känner för det.

Kan hålla med om att questandet i Tera inte känns direkt fräscht. Jag tycker iaf att dess combat gör att man bara vill lira vidare trots en viss grind (likt diablo) Men i ärlighetens namn så är inte questandet i GW2 så innovativt som många vill ha det till. De "dynamiska" quest som finns i GW2 är ju trots allt scriptade och till slut kommer det även här repetition. Questen är också i samma stil som alla andra MMORPG, dvs döda ett gäng här, loota det där, osv.

Värt att nämna är att jag gillar båda spelen och tänker absolut lira GW2 när det kommer.

Medlem

wups dubbelpost

Inaktiv

Aha alla dess gw2 fanboys som tummar ner allt om Tera. Hypa på men kom inte hit när ni blir besvikna

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Ren Wow klon...haha...ja vi säger så...wow var först med allt haha

Nej, men WoW var däremot störst med allt.

Medlem

Det är fortfarande en hel del spelare så de lär ju inte direkt gå med förlust i nuläget.

Däremot så är det väl så att det inte var oväntat om man försöker ta ett steg tillbaks och vara objektiv. Jag tycker deras plan för endgame har varit litet för svag, vilket inte heller är direkt oväntat med en nykomling när det gäller mmo:s.

Medlem

Kul i början.
Kul som single player.
Kommer börja spela igen om de tar bort månadskostnaden.


signatur

Life is pain, Learn to enjoy it.

Inaktiv
Skrivet av Hannu:
Skrivet av fakka:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Alver med stringtrosor och gigantiska boobs?
hell yeah..

fast nä.. Questandet i TERA är så sjukt tråkigt.. det är questmarkers.. gör si så hämta belöning, Guild Wars kommer spöa TERA när det är ute, dynamiska quests och inga direkta questgivers

Jag tycker att nytänkandet i combaten helt klart överväger klassiska questandet.

Därför väljer man GW2 där man får båda.

GW2 kommer dö ut efter 2 månader.

Medlem

Jag spelar fortfarande SWTOR och jag älskar varenda minut av det. Klart roligare än orcs och pandas.

Mycket billig hobby om man jämför med mycket annat.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av fakka:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Alver med stringtrosor och gigantiska boobs?
hell yeah..

fast nä.. Questandet i TERA är så sjukt tråkigt.. det är questmarkers.. gör si så hämta belöning, Guild Wars kommer spöa TERA när det är ute, dynamiska quests och inga direkta questgivers

Jag tycker att nytänkandet i combaten helt klart överväger klassiska questandet.

Därför väljer man GW2 där man får båda.

GW2 kommer dö ut efter 2 månader.

Hur kan du säga det?..

Folk är skithypade av spelet, Guild Wars 1 var otroligt bra, väldigt många spelare och ingen månadskostnad.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

GW2 kommer dö ut efter 2 månader.

Hur kan du säga det?..

Har du hört talas om trollning?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

GW2 kommer dö ut efter 2 månader.

Hur kan du säga det?..

Har du hört talas om trollning?

Grindfest!

Medlem
Skrivet av hoLd:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Ren Wow klon...haha...ja vi säger så...wow var först med allt haha

Nej, men WoW var däremot störst med allt.

Hur menar du nu då? Pgr av antalet spelare eller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tyckte inte om swtor i över huvud taget. Var alldeles för segt och mesigt. Men det är väl från person till person antar jag, smaken är som baken.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Ett bra MMO ska räcka mer än en månad tycker jag, det är enligt mig inte alls något högt krav. Men när det räcker i 2 veckor så känner man plötsligt att man aldrig kommer blicka tillbaka.
SWTOR är för mig och kommer förbli ett WoW i starwarskläder fast utan endgame content. Sen tar det 15 år att PUG:a en instans. Om inte att hitta folk så är det för man wipar p.g.a. att folk är så oerhört okunniga.

#Edit: Och developers tafatta försök att rätta till illum... hahaha.


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Tera är fail. -_-

Kört mycket?

Medlem
Skrivet av fakka:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Tera är fail. -_-

Kört mycket?

Ja. Det är fail.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av fakka:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Tera är fail. -_-

Kört mycket?

Ja. Det är fail.

Kört mycket?

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av fakka:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Tera är fail. -_-

Kört mycket?

Ja. Det är fail.

Såna här meningslösa åsikter kan fortsätta i all oändlighet, men jag tänker komma med min ändå.

Jag köpte TERA för 4 dagar sedan och har tagit 30 levlar på dom dagarna. Jag har bokstavligt talat inte kunnat släppa ögonen från spelet. Det enda jag har gjort är att äta, sova och gå på dass.

TERA är så sjukt bra för att det är nyskapande på ett lyckat sätt, jag känner mig precis som jag gjorde med WoW när jag började spela där. Nästan allt är nytt (att säga att det är en WoW-klon är fel); combat systemet, crafting, questing. Du får alltid nya utmaningar, som faktiskt är utmanande. Döda stora bams (stora eliter) tex. Har du skills klarar du dom själv (eller om du är rätt klass), annars går det lika bra att köra 5 man på dom. Jag har heller aldrig upplevt en sådan svårighetsgrad på instanser som i det här spelet, otroligt nyskapande och perverst bra (see what I did there?).

Edit: Glömde nästan det viktigaste. PvPn är exceptionellt bra, folk borde testa spelet enbart för det.

Med andra ord håller jag med Fakka till 100%.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Insanity:

Såna här meningslösa åsikter kan fortsätta i all oändlighet, men jag tänker komma med min ändå.

Jag köpte TERA för 4 dagar sedan och har tagit 30 levlar på dom dagarna. Jag har bokstavligt talat inte kunnat släppa ögonen från spelet. Det enda jag har gjort är att äta, sova och gå på dass.

TERA är så sjukt bra för att det är nyskapande på ett lyckat sätt, jag känner mig precis som jag gjorde med WoW när jag började spela där. Nästan allt är nytt (att säga att det är en WoW-klon är fel); combat systemet, crafting, questing. Du får alltid nya utmaningar, som faktiskt är utmanande. Döda stora bams (stora eliter) tex. Har du skills klarar du dom själv (eller om du är rätt klass), annars går det lika bra att köra 5 man på dom. Jag har heller aldrig upplevt en sådan svårighetsgrad på instanser som i det här spelet, otroligt nyskapande och perverst bra (see what I did there?).

Edit: Glömde nästan det viktigaste. PvPn är exceptionellt bra, folk borde testa spelet enbart för det.

Med andra ord håller jag med Fakka till 100%.

Spelet är fail. -_-

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Insanity:

Såna här meningslösa åsikter kan fortsätta i all oändlighet, men jag tänker komma med min ändå.

Jag köpte TERA för 4 dagar sedan och har tagit 30 levlar på dom dagarna. Jag har bokstavligt talat inte kunnat släppa ögonen från spelet. Det enda jag har gjort är att äta, sova och gå på dass.

TERA är så sjukt bra för att det är nyskapande på ett lyckat sätt, jag känner mig precis som jag gjorde med WoW när jag började spela där. Nästan allt är nytt (att säga att det är en WoW-klon är fel); combat systemet, crafting, questing. Du får alltid nya utmaningar, som faktiskt är utmanande. Döda stora bams (stora eliter) tex. Har du skills klarar du dom själv (eller om du är rätt klass), annars går det lika bra att köra 5 man på dom. Jag har heller aldrig upplevt en sådan svårighetsgrad på instanser som i det här spelet, otroligt nyskapande och perverst bra (see what I did there?).

Edit: Glömde nästan det viktigaste. PvPn är exceptionellt bra, folk borde testa spelet enbart för det.

Med andra ord håller jag med Fakka till 100%.

Spelet är fail. -_-

Fine, so be it.


signatur

Trust is for fools...

123
Skriv svar