Sydkorea förbjuder handel med virtuella föremål

Robot
Sydkorea förbjuder handel med virtuella föremål

Bye bye, auktionshuset i Diablo III!

#diablo-iii


Medlem
Sydkorea förbjuder handel med virtuella föremål

Hehe, ja... Skulle vilja se svenska politiker snacka om det här...
Dom kan ju inte ens stava till MMORPG...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Låt folk få välja själva kanske vad dom ska göra med sina pengar?

Förbjuda bottar lär ju hjälpa lika bra som att förbjuda fortkörning. Dvs inte alls.
Bättre att hitta en teknisk lösning på problemet.

Medlem

Tanken är väll god, men tycker inte det är en vidare optimal lösning då ingen får tjäna på att skapa och direkt sälja virtuella föremål. Det är inte som att dessa föremål kommer från tomma intet, någon har ju jobbat för att skapa dom, och då tänker jag främst på spel som inte har en fast kostnad men lever på mikrotransaktioner.

Medlem

Mycket bra lag!

Medlem

oj! det var hårt!

Sydkorea- Det nya Nordkorea.

Medlem

fjantigt.
Ännu ett fall där ett gäng gubbar sitter och påtvingar sina egna åsikter på befolkningen.
Låt var och en bestämma säger jag.

Medlem

Se där ja, trevligt med förhoppningsvis mindre botar men förbud mot ingame prylar mot riktig valuta är väl lite väl att ta i? Är väl upp till var och en vad de vill lägga sina pengar på.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Securion:

Låt folk få välja själva kanske vad dom ska göra med sina pengar?

Förbjuda bottar lär ju hjälpa lika bra som att förbjuda fortkörning. Dvs inte alls.
Bättre att hitta en teknisk lösning på problemet.

Tack vare att fortkörning är förbjudet så har vi roligare vägar att se fram emot när vi sätter oss i bilen. Men precis som med allt annat så ska det alltid finnas en party pooper som förstör och struntar i spelreglerna bara för att gynna sig själv.

Inaktiv

Lite hårt att förbjuda det genom lag, även om jag tycker handeln med virtuella föremål och virtuella pengar kring spel såsom MMOs och Diablo spelen är helt sinnesjuk.

Medlem

detta är fan positivt då detta kanske tar bort RMAH även på europa servrar

Medlem

Vart tog den fria viljan vägen?

"Efter som de anser". Blah blah... Låter som diktatur i mina öron. Och oj oj vilka straff det var på det! Snacka om överdrift! Dax att sätta politker på ignore-listan.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Hur fungerar dett aegentligen med alla free2play titlar?

Skribent

Fy fan va bra. Verkligen ett steg i rätt riktning. Lite tuffa straff dock tycker jag, skulle inte känna sig så mallig i lunchrummet på kåken när man säger att man sitter på "en vända på 4år för att man använde sig av guldfarmande botar guld i Diablo 3".

Medlem
Skrivet av Kogster:

Hur fungerar dett aegentligen med alla free2play titlar?

Du får köpa saker , men inte sälja, som privatperson tror jag

Inaktiv

Då får väl inte Steam sälja spel i Sydkorea längre.

En jättebra idé de har ju rätt försäljning av virtuella prylar borde vara olagligt. Där slutar ju spel vara en tankeverksamhet och blir ett "jobb". Borde svenska staten också se!

Guldfarmande tillika ska vi ju inte ens prata om det skulle förbjudits för länge sen.

Skrivet av Alphons Alphahane:

Sydkorea- Det nya Nordkorea.

Omoget som bara den antar du ej vart utanför världen som kallas mor å fars källare?


signatur
Medlem
Medlem

Helt rätt, hoppas vi får samma lag här,


signatur

AYY LMAO

Medlem

Bye bye F2P MMOs i Sydkorea

Medlem

Låter bra för min del. Pengar och bedrägerimöjligheter passar dåligt tillsammans med spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

De vet hur man blir av med pay to win spel


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Humoristiskt med tanke på dom har flertalet "studios" som enbart sysslar med bottar och script utnyttjande av spel.

Medlem

Virtuella föremål, som allt i data-världen alltså:) Inga mer steam-games;)

Nja, håller nog inte med, alla f2p-spel drivs ju av virtuella föremål, så det kanske är att ta i. Bättre att sätta en laglig gräns för hur stora summor man får spendera varje månad på virtuella saker.

Medlem

Bra argumenterat av koreanerna och jag håller med de i allt, utom det absurda straffet. Auktionshus, mmo-spel, abbonemang. Sånt hör inte hemma tillsammans med spel.

Skrivet av dofilusåkaffe:

Omoget som bara den antar du ej vart utanför världen som kallas mor å fars källare?

Det var ett dåligt skämt och jag ber om ursäkt ifall någon tog illa upp. Antaganden om min mognad och mitt tillhåll kan du gärna hålla för dig själv.

Medlem

Lucky bastards!

Inaktiv

signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Floffe: Jag gissar att du är ironisk med ditt inlägg, för annars så har du inte en jäkla aning om vad Nord-Korea är idag.

12
Skriv svar